Sabtu, 25 Oktober 2014

Azhar Idrus Perlu Buat Laporan Polis Jika Mahu Jaga Nama Baik Golongan Ulama

    10:25:00 PTG   19 comments

azhar-idrus-mata-juling
Banyak pihak mempertikaikan gelagat Azhar Idrus yang terus berdiam diri dan enggan membuat laporan polis berhubung isu penyebaran video seks yang didakwa cuba memfitnah penceramah agama tersohor negara yang mempunyai ramai pengikut itu.

Ramai yang berpendapat, sekiranya penceramah yang terkenal dengan panggilan UAI itu terus membisu dari membuat sebarang laporan polis, pasti selepas ini lebih banyak video seks yang cuba dikaitkan dengan gologan ugama yang diangkat sebagai ulama ini akan disebarkan secara berleluasa tanpa sekatan jika tiada sebarang tindakan (report polis) diambil.

Biarpun hak untuk membuat laporan polis agar membolehkan pihak polis membuat siasatan untuk mengenal pasti  siapa dalang terlibat menyebarkan video tersebut adalah hak empunya badan. Sebagai figur yang menjadi perhatian masyarakat, UAI perlu membersihkan imejnya sebagai pendakwah dengan tampil membuat laporan polis seperti mana yang disarankan oleh banyak pihak.

Sekarang ini pula sedang kecoh di laman sosial dan blog mengatakan isteri pertama kepada Ustaz terkenal tersebut akan memfailkan penceraian melalui kaedah fasakh pada minggu hadapan di mahkamah syariah atas alasan tidak sanggup menanggung aib tetapi cuba ditenangkan oleh ahli keluarga terdekat.
sanjay-dutt-uai
Klik foto. Macam UAi tapi bukan UAi
Memetik laporan berita tempatan hari ini, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Wan Abd Aziz Wan Hamzah ketika dihubungi media mengesahkan tiada laporan diterima pihaknya sehingga semalam berhubung penyebaran video dan gambar lucah berkenaan.

Menurut sumber rapat kepada UAI, penceramah itu tidak akan membuat sebarang laporan polis berhubung penyebaran video lucah itu yang dianggap hanya niat jahat pihak tertentu untuk menjatuhkan imej beliau dan golongan ulama di negara ini.

Rakaman video berdurasi 38 saat itu dikatakan mula tersebar melalui beberapa blog, Facebook dan WhatsApp sehingga menjadi topik hangat.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
19 ulasan:
Write comments
  1. Buat report polis serupa tak buat. Aku buat report banyak kali isu jenayah yang sama tapi tiada tindakan.Polis semua tido.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Uai yang buat repot polis mungkin lain tindakanya...cuba repot dulu kalau berani..

      Padam
    2. Report dekat KPN sudah?..kalau belum cuba try tgk apa respond kali ni..

      Padam
  2. Kalau betul!... berani buat beranilah tanggung!...

    BalasPadam
  3. Nak report buat apa. Pasangan tu pun dikatakan isteri ke-3 dia. Kalau betul pun video tu apa masalahnya? Tak kan nak report polis pasal orang tuduh buat seks dengan isteri ke-3?

    Bagi saya ia no issue. Issuenya ialah orang yang sebarkan. Dia akan tanggung sendiri di hadapan Masyar kelak. Buat report ni hanya akan menambahkan aib aje. Jadi lebih baik kita jangan layan dan tutup kes ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ...adakah kau pasti itu isteri ke 3 UAI ?????????

      Padam
  4. Kok yer pun dia rakam adegan seks dgn bini no.3..report polis kena buat juga sbb ada org lain ceroboh privacy ustad tu..

    Moral of the story..jgn gatai2 rakam video seks dgn bini sendiri..bila dah leak mcm ni kan malu..

    BalasPadam
  5. Pendapat aku, terpulanglah pada UAI...

    BalasPadam
  6. Laptop UAI mungkin dah di ceroboh oleh RBA, yg mencari jln melagalagakan kita umat Islam. UAI harus membuat repot polis.

    BalasPadam
  7. Takut buat report,nanti keluar macam2 cerita yang lain setelah siasatan dilakukan.

    BalasPadam
  8. Rindukan puak penganut agama PAS buat solat hajat perdana untuk uai

    BalasPadam
  9. Pd aku UAI tak payah layan, buat mening kepala je. Sebulan dua org lupa le.

    BalasPadam
  10. maaf la ye...uai rakam sendiri ke ?

    BalasPadam
  11. memang tak kena buat report..sebab..
    1. buat report maknanya menyambut fitnah... mungkin org yang buat video ni mengharapkan report supaya fitnah yang dirancang dpt di sambung sambung.
    2. kalau UAI memang bukan org dalam vid maka tak menjejaskan dia sebenarnya.. dlm bnyk hal fitnah yang tak betul lambat laun akan di ketahui jgk.. masa tu nama UAI akan bersih dengan sendiri tanpa perlu sambut fitnah orang jahat yang akan cuba teruskan jahatnya tu.
    3. Kalau benar UAI itu peringatan untuk semua pendakwah ada orang jahatkan islam cuba k.o kan islam dengan sasarkan ulama.. manakala untuk UAI tidak apa apa sbb itu isterinya sendiri.. org yg buat video tu la yg tanggung akibatnya
    4. tengok vid tu sendiri pon mcm tak jelas je... 38 saat banding ngn ketum berminit minit

    BalasPadam
  12. sudah-sudah lah pasal UAI ni... dah tau mmg kerja Red Bean Army (RBA) & Anwar nk serang golongan agama dan ulama.. yang dok panjang2kan lagi cerita UAI ni buatpe? xpayah nk desak buat report polis la... posting komen bini dan keluarga dia laa.. kita tutup je cerita.... kita umat islam sepakat xpayah posting ape2... diam lg baik dalam isu ni... kalo nk pnjang cerita serang la pihak yang kita tau mmg sngaja buat huru-hara ni.... sepakat semua umat islam jahanamkan RBA dan pihak yang biaya RBA ni...

    BalasPadam
  13. cari blogger yang sebar kan tu..benda dah tahu sapa sebarkan...kutip blogger ciliapi tu dia yang mula sebarkan

    BalasPadam
  14. Biasanya penganut agama PAS akan buat solat hajat perdana untuk kes seperti yang menimpa uai ini ... tetapi nampaknya tiada cadangan untuk membuat solat hajat perdana ... dah lah report polis tidak mahu buat ... solat hajat perdana pun tidak mahu buat juga ... hem ... faham2 ajerrlah ...

    BalasPadam
  15. Yang best nya tetek pompuan tu mengancam

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.