Sabtu, 8 November 2014

Anwar Umpama 'Todak' Yang Sedang Merodok Punggung 'Hang Nadim'

    9:22:00 PG   4 comments

pelajar-um-ditodak-anwar

Ketua Umum (KETUM) Parti Keadilan Rakyat (PKR) Anwar Ibrahim merayu pihak Universiti Malaya (UM) supaya bertindak profesional dengan  tidak mengenakan hukuman terhadap pelajar yang didakwa merusuh dalam satu perhimpunan haram.

Anwar yang merupakan bakal banduan penjara Sg. Buloh kerana didapati bersalah meliwat bekas pembantu pembancuh kopinya berkata, dirinya tidak kisah dipenjara sekali kerana kesalahan meliwat yang dilakukan tetapi tidak sanggup melihat masa depan sembilan pelajar UM yang menjadi penyokong tegarnya gelap begitu sahaja.

Anwar turut mengibaratkan nasib malang yang menimpa sembilan orang pelajar itu sama seperti nasib Hang Nadim, seorang kanak-kanak yang bijak seperti mana yang diceritakan dalam sebuah hikayat Melayu berjudul Singapura Dilanggar Todak.
"Nadim budak baik dan bijak hendak selamatkan Singapura, namun dek kerana sikap orang Istana yang tidak sukakan Nadim mereka hasut Raja sampai Raja termakan hasutan tersebut, jadi kita tidaklah mahu begitu" - Anwar

Menurut beberapa komentar yang dipetik melalui laman sosial, menyanggah kenyataan Anwar dengan menjelaskan bahawa tindakan sembilan pelajar itu menganjurkan perhimpunan haram dan merosakkan harta benda awam tidak sama seperti kisah Hang Nadim yang menyelamatkan negaranya dari serangan todak.

Apa yang berlaku di UM pada masa itu hanyalah tindakan sekumpulan penyokong tegar yang mahu menyelamatkan seorang Peliwat dari dipenjarakan semula kerana didapati bersalah melakukan persetubuhan luar tabi'e terhadap pekerjanya.
ina-blog
Saya Ina, suka mengira. Jom ke blog saya

Menurut salah seorang komentar di laman sosial tersebut turut mengulas bahawa Anwar lah punca masa depan segelintir mahasiswa hari ini menjadi kelam kerana terikut-ikut dengan rentak permainan Ketua Pembangkang PR yang dimulakan sejak dari zaman belajarnya dahulu.

Sambil mengelarkan pelajar tersebut sebagai '9 Jahanam', komentar tersebut turut berpendapat, biar sembilan orang pelajar itu dibuang dari universiti dari  terus merosakkan, meliwat minda sembilan juta pelajar lain yang sedang mengikuti pengajian dengan matlamat untuk menggengam segulug ijazah selain memenuhi impian ibu bapa yang mahu melihat anak-anaknya berjaya.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
4 ulasan:
Write comments
  1. Kesian dengan mak bapak student yg kene ambil tindakan dengan UM.

    BalasPadam
  2. Rakyat Malaysia pada umum nya baik2 belaka. Tapi datang sekoq peliwat tua yang dibuang kerja oleh bos terus mengamuk dan sibar fitnah kezaliman dan konspirasi rakyat ikut bergasak berguling atas jalan dan bertempur dengan polis. Keluar jer penjara beliau "mentodak" lagi bontot staf dia. Lagi sekali si bebal nie nak buat huru-hara. Tapi tidak menjadi kerana ramai dah faham dan percaya yang dia seorang kaki "todak".

    BalasPadam
  3. Gelap masa depan..majikan mana akan ambil budak-budak bekerja jika perangai seperti ini

    BalasPadam
  4. Nuar TODAK kaki rodok jubog...ki...ki...ki

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.