Isnin, 15 Disember 2014

Bakar Patung VC, Tidak Mustahil Penyokong Anwar Sanggup Bakar Universiti Selepas Ini

    10:13:00 PTG   3 comments

um-bakar-patung-vc

Kerana kecewa, sekumpulan mahasiswa yang menjadi penyokong kuat Pakatan Pembangkang petang tadi bertindak membakar patung Timbalan Naib Canselor Universiti Malaya (UM), Rohana Yusof selepas beliau gagal memberi respons terhadap tuntutan mereka supaya tuduhan terhadap "UM8" digugurkan.

Menurut Presiden Persatuan Pelajar Islam (PMI), Khairul Najib, mahasiswa terbabit juga turut membawa plakad, yang antara lain berbunyi, 'See you in court'.

Anak didik Anwar itu juga turut memberi amaran jika pihak universiti tidak menggugurkan tuduhan tersebut, mereka akan membawa perkara itu ke mahkamah.

Kumpulan mahasiswa tersebut berkhemah di hadapan pejabat Jabatan Hal Ehwal Pelajar universiti itu dan kemudian berpindah ke bangunan Canselor apabila mendapat tahu yang Rohana (kiri) kini di Johor.

abang-k-1mdb
Siapa Abg K nak jatuhkan Najib? Klik sini

Mahasiswa itu juga menampal plakad pada tingkap bangunan itu, tetapi ia kemudiannya dibuang oleh pengawal keselamatan.

Bagi pihak pentadbiran, Timbalan VC (Akademik dan Antarabangsa), Mohd Hamdi Abd Shukor, keluar menerima memorandum daripada pelajar.

Dilaporkan sebentar tadi, Naib Canselor UM, Mohd Amin Jalaludin akan mengadakan perbincangan dengan Persatuan Pelajar Universiti Malaya jam 8 malam ini untuk "membincangkan tentang UM8", kata Khairul Najib ketika dihubungi oleh sebuah portal berita online yang mendapat tajaan Yahudi.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
3 ulasan:
Write comments
  1. Itu bukan VC tapi Ketua Cawangan Kampung Universiti Malaya...........................

    BalasPadam
  2. Kumpulan ini tak layak belajar di UM. Ketegasan dan tindakan perlu. Laporan polis perlu. Biar nama mereka disenarai hitam. Tak laku dimana-mana sahaja diMalaysia.

    BalasPadam
  3. Anwar adalah penderhaka dan akan melahirkan anak anak penderhaka. Anwar sgt perlukan spesis penderhaka, biadab, kurang ajar, ganas dan khianat untuk capai matlamatnya.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.