Khamis, 30 September 2010

Bila Nik Ajis menyeru orang Islam bersatu..Beruk pun boleh terkejut bila mendengarnya

    7:45:00 PG   1 comment

Terkejut.. beruk peliharaan wak bila baca berita pasal Nik Ajis ajak ahli Umno masuk Pas. Biar betul nih!. Kenapa mesti masuk Pas?, Tak suruh ahli Umno masuk PKR atau Dap tu kan lagi mudah. Bila tiba je time pilihanraya besar atau kecil mula la Nik Ajis buat-buat terlupa makan ubat gegat yang di berikan oleh doktor haiwan tempoh hari.

Sebenarnya Nik Ajis bimbang sekiranya Ku Li yang menjadi calun pada pilihanraya tersebut. Sebab susah Pas nak' makan' kalau betul-betul ia terjadi. Kalau dulu di Manik Urai letak penjual ikan pun boleh menang, walau menang tipis. Lepas ni siapa pulak Pas nak letak untuk jadikan calon Adun Galas. Adakah Penternak Kambing Berdiploma, atau Penoreh Getah yang ada Master & PHD.

Dalam kenyataan lain pula, bukan main eksyen lagi cakap, Pas tiada masalah untuk meletak calon bukan melayu dan islam. Ada berani ka? Ke saja-saja nak bagi pancing undi cina di sana. Wak berani potong kuku di jari, kalau Pas berani letak calun bukan melayu di dun Galas. Kepada pembaca atau pendengar, tak usalah ambil port sangat dengan apa yang keluar dari mulut si tua ni. Dah banyak salam perpaduan dihulur tapi tak pernah disambut oleh Pas. Malah makin kuat ditentang oleh si tua ni adalah.  Pas boleh di ibaratkan sepert parti Likud di Israel yang selalu menolak apabila diajak berbicara soal perpaduan. Golongan yang selalu menolak salam perpaduan cuma ada satu je dalam dunia ni, siapa pun tahu kalau tak bukan Gologan Yahudi.

Kalau betul-betul Pas mahukan perpaduan, tak perlu tunggu bila tiba masa pilihanraya di mana Pas rasa tak boleh nak menang baru lah nak merayu orang lain masuk Pas diumpan dangan isu perpaduan. Nampak sangat Pas berada dalam kebimbangan sekarang ini. Banyak kenyataan yang keluar dari mulut pemimpin-pemimpin Pas kalau kita perasan semuanya bernada lembut jika nak dibandingkan dengan pilihanraya kecil sebelum ini yang dibuat di tempat lain. Harap-harap tak ada pedang semurai keluar masa kempen PRK nanti. Akhir kalam wak nak cabar pemimpin-pemimpin Pas, kalau ada telur dalam seluar cuba la provoke dan perlekehkan Umno bahgian Gua Musang semasa kempen nanti..Kita tengok samada Pas berani atau tidak. Tungguuuu!

Wak J: Nik..please take you medicine now!..

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. biasa la tu wak.. dia kata dia bole.. tp dia pun xtau ape yg dia bole.. bila dh x bole, mula la putar belit ayat.. janji semua org nampak dia macam tak buat pape silap.. tp dia lupa.. org pun x bodoh macam yg dia sangka..

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.