Piala AFF Suzuki 2012: Skuad Garuda Tewas Lagi Dibaham Harimau Malaya


TAHNIAH buat skuad Harimau Malaya  kerana berjaya melangkah ke pusingan separuh akhir. Memang tidak sia-sia wak beli tiket yang berharga RM30 walau tidak dapat duduk di tempat VIP, namun persembahan anak buah Rajagobal ketika menentang Indonesia malam tadi sungguh membanggakan.

Kemenagan ini patut diraikan oleh seluruh rakyat Malaysia walaupun perjalanan skuad Harimau Malaya masih lagi berliku sebelum bergelar juara kerana akan berdepan pasukan Thailand.

Dengan kemenangan 2-0 mengalahkan Indonesia, sakit hati rakyat Malaysia akhirnya terubat setelah kekalahan tempoh hari ketika berdepan pasukan Singapura.

Diharap, jurulatih Malaysia, Rajagobal dan seluruh pasukanya dapat mengekalkan momentum kemenangan ini ketika berdepan Thailand. Biarpun digambarkan pasukan Thailand sebagai pasukan terkuat, dengan berbekalkan semangat juang yang tinggi dan kemahuan untuk menang, ia bukanlah satu halangan buat skuad Malaysia untuk menjinakan skuad Gajah Putih itu.









MALAYSIA layak ke separuh akhir dengan mengatasi Indonesia 2-0 pada perlawanan akhir peringkat Kumpulan B kejohanan Piala AFF Suzuki di Stadium Nasional Bukit Jalil, sebentar tadi.

Skuad kebangsaan mendahului Indonesia 2-0 pada separuh masa pertama. Gol Malaysia dijaringkan oleh Azamuddin Akil pada minit ke-27, sebelum Mahala Jasuli menggegarkan stadium dengan gol kedua pada minit ke-30.

Meskipun Malaysia mendapat sorokan gemuruh daripada penyokong yang membanjiri stadium malam ini, Harimau Malaya tidak mempamerkan aksi garang pada babak awal perlawanan apabila Indonesia terlebih dahulu menguji gawang tuan rumah menerusi Vendry.

Pun begitu, rembatan kencang Rendry berjaya ditangkap kemas oleh penjaga gol Malaysia, Farizal Marlias - Sinar Harian

21 Responses to "Piala AFF Suzuki 2012: Skuad Garuda Tewas Lagi Dibaham Harimau Malaya"

  1. Kapok!...rasain kamu...

    ~Jebeng~

    BalasPadam

  2. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa ko merepek ni doll

      Padam
  3. Tahniah pasukan Malaysia dari Yati-bakery.....
    http://yati-bakery.blogspot.com

    BalasPadam
  4. Hari tu kalah kat Sgpor suruh Raja letak jawatan.... ni dah menang tak ada ke cadang nak suruh jadi jurulatih sampai pencen?.......

    BalasPadam
  5. Kaloh sangat puak mu Geruda....doh trang lagi bersuluh......jurulatih nampak selamba je.....macam ada sesuatu....kalau dah dasar duit menguasai segala2nya didunia ini gak....selama itu ler segala2nya akan pelek dan terbalik keadaanya.RM300 sama ngan 1juta rupeyah.Kalau RM1 juta, berapa?Di Malaysia bo setakat 1 juta ni....biasa je.Rumah banglo sebuah baru 1 juta.Semua orang asing di Mlaysia ramai dari Indon,Filipin,Laos,Maynmar n Kemboja.Hanaya Singapore sja mingkin pasal duit dia gah sikit.Kalau yg lain2 2....hem hulur saja.he....he....he.

    BalasPadam
  6. excellent issues altogether, you simply gained a brand new reader.
    What could you suggest about your put up that you made a few
    days ago? Any sure?

    Also visit my site :: online forex trading

    BalasPadam
  7. Fantastic post however , I was wondering if you could write a litte more on this topic?
    I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further. Bless you!

    my blog post - forex account

    BalasPadam
  8. Hey! I know this is kind of off-topic but I needed
    to ask. Does building a well-established blog
    such as yours take a massive amount work? I'm brand new to running a blog but I do write in my journal on a daily basis. I'd
    like to start a blog so I will be able to share my own experience and feelings online.
    Please let me know if you have any ideas or tips for brand new aspiring blog
    owners. Thankyou!

    Also visit my web blog - how to make money fast online

    BalasPadam
  9. Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
    I'll be sure to bookmark it and return to read more of your useful info. Thanks for the post. I'll definitely comeback.


    Stop by my web site :: options trading

    BalasPadam
  10. Its such as you read my thoughts! You appear to grasp
    a lot approximately this, like you wrote the e-book in
    it or something. I think that you simply can do with some p.
    c. to power the message home a little bit, but other than that,
    that is great blog. A great read. I'll certainly be back.

    Visit my webpage spinning class

    BalasPadam
  11. Hey! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this page to him. Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!

    Here is my weblog - good penny stocks

    BalasPadam
  12. I like reading through a post that will make men and women
    think. Also, thank you for allowing me to comment!


    Also visit my web page; trade binary Options

    BalasPadam
  13. When I initially commented I appear to have clicked
    the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a comment is added I get four emails with the exact same comment.
    Perhaps there is an easy method you are able to remove me from that service?
    Appreciate it!

    Here is my weblog ... http://www.youtube.com/watch?v=yWtQw9OzNwY

    BalasPadam
  14. When I initially commented I appear to have clicked the
    -Notify me when new comments are added- checkbox and from now
    on whenever a comment is added I get four emails with the exact same comment.

    Perhaps there is an easy method you are able to remove
    me from that service? Appreciate it!

    Here is my site - http://www.youtube.com/watch?v=yWtQw9OzNwY

    BalasPadam
  15. I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly
    very often inside case you shield this hike.

    Feel free to surf to my weblog ... can you really make money online

    BalasPadam
  16. You're so awesome! I don't think I've read through something like that before. So wonderful to discover someone with a few genuine thoughts on this subject. Seriously.. many thanks for starting this up. This website is one thing that is required on the web, someone with a bit of originality!

    my web-site :: http://www.youtube.com/watch?v=McsVsqZl9Gs

    BalasPadam
  17. This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me. Cheers!

    Feel free to surf to my web page: http://www.youtube.com/watch?v=lev2vVUl6k4

    BalasPadam
  18. excellent post, very informative. I wonder why the opposite experts of this sector do not
    notice this. You must proceed your writing. I'm confident, you've
    a great readers' base already!

    my blog ... fastest way to Make Money online

    BalasPadam
  19. Hello, i think that i saw you visited my weblog thus i came to “return the
    favor”.I'm attempting to find things to improve my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!

    Feel free to surf to my web page - real way to make money online

    BalasPadam
  20. If some one desires to be updated with most recent technologies therefore
    he must be visit this website and be up to date all the time.


    Also visit my page ... how to make fast money

    BalasPadam

Wak tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya mewakili pendirian Wak selaku pemilik blog.

Sila guna bahasa dan ayat yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan melambangkan ciri keperibadian diri anda sendiri.