Selasa, 9 November 2010

PANAS: Wanita Melayu Gemar Tayang Eset..Benarkah?

    5:58:00 PG   31 comments


Tajuk hangat..gambar panas..Benarkah wanita melayu zaman sekarang gemar membuat perkara sedemikian? Sejak mula wujudnya laman-laman sosial di internet seperti Facebook, Tagged, Friendster dan lain-lain lagi. Macam-macam hal dapat kita lihat dan tahu, dari yang biasa-biasa hingga ke luar biasa. Dari luar baju hngga dalam baju. Mungkin bagi sesetengah indvidu menganggap perkara ini adalah normal pada mata mereka. Tapi apa pula pandangan masyarakat yang berada di sekeliling kita?


 

Setelah lama merayau-rayau dalam dunia cyber, apa yang wak perhatikan perkara ini semakin menjadi-jadi, semakin ramai pula wanita melayu suka menayangkan susuk tubuh badan mereka di tempat yang tak sepatutnya, terutama sekali di laman sosial tanpa ada rasa segan silu. Bagaimana agaknya perasaan kedua ibubapa apabila melihat gambar-gambar separuh bogel anak mereka menjadi bahan tatapan umum. Bangga..sedih atau tak kisah anak jadi begitu.



Baru-baru ini rakyat Malaysia dihangtkan dengan isu Islamic Fashion Show yang diadakan di luar negara. Ramai yang menyatakan kemarahan dan ketidak puashatian melalui laman facebook dan blog-blog sebagai tanda bantahan.Suka wak nak ingatkan di sini, sebelum kita sibuk mengutuk pertunjukan fashion tersebut, kita harus mungutuk diri kita terlebih dahulu. Kerana apa?. Kerana di dalam negara kita sendiri masih ada segelintir individu melayu beragama islam gagal mematuhi segala garis panduan yang ditetapkan oleh Islam dalam etika berpakaian. Kita tidak perlu melihat jauh-jauh. Lihat-lah kembali pada diri kita, keluarga kita atau rakan-rakan serta masyarakat islam. Sama-sama kita bermuhasabah diri dalam hal ini.



Buat remaja-remaja perempuan melayu yang baru mula berjinak-jinak dengan laman sosial, tidak menjadi kesalahan bagi anda untuk menyertainya. Asalkan anda tahu menjaga batas-batas susila serta maruah diri dan keluarga. Jangan tunjuk gambar-gambar dan segala aset anda yang beharga itu, tak kira besar, kecil atau gebu kepada orang yang tidak sepatutnya. Kepada sang suami yang memiliki isteri yang seksi dan gebu, jangan biarkan orang lain melihat keseksian isteri anda itu di laman sosial untuk dijadikan modal bagi melepaskan nafsu walau terpaksa menala ke dinding..


Apa-apa pun, sendiri punya badan, sendiri punya kerluarga, kita lah yang perlu menjaganya. Jangan terlalu mengharap orang lain untuk mengubahnya dan tak lupa juga jangan terlalu kerap menyalahkan pihak lain dalam apa jua isu, sekiranya kita sendiri gagal menunaikan tanggung jawab yang diberi sepenuhnya terhadap kelurga, masyarakat, bangsa dan agama.


Wak J: Kepada wanita-wanita yang suka atau gian sangat nak tanyang gambar separuh bogel samada nak tunjuk buah dada, lurah dendam, longkang dalam dan macam-macam lagi di laman sosial. Wak sarankan supaya remove atau padam ke semua gambar seksi anda itu. Dikhabarkan telah wujud satu laman web yang memaparkan gambar-gambar seksi wanita melayu, yang di ambil dari laman sosial, untuk dijadikan tontonan umum atau lepas stim..so berhati-hati yer.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
31 ulasan:
Write comments
  1. mak aaiiii...!!! besar2 seme nya...
    besar mata saya terbukak, tadi ngantok... he3x...
    saya berdoa dijauhkan anak cucu kita jdk begini...

    BalasPadam
  2. eh! silap *moga2 anak cucu kita TAK jadik begini...
    huhu... penangan gambo seksa, tulis pun dah tak betul...

    BalasPadam
  3. wak..kalu blh, kasi link sekali la..hahaha.

    BalasPadam
  4. Aisaymen wak.. tak kiralah apa bangsa pun, pokok nya org pompuan ni lahir aja ada asset! org jantan mcm kita tak lidah terjelir benda lain terjelir mcam org kempunan.

    Banyak tamadun hancur dan rebah tergolek pasal pompuan.. kita juga harus bangga sebab kita ada tamadun yang boleh direbahkan pasal pompuan melayu dan lebih advance ada pula jantan melayu yg songsang macam Syeh Anwar Al-Jubu..

    Bagi kita dari gugusan nusantara ini, sex, sexy dan sosial sangat taboo.. oleh kerana dahulunya tak mahu dikatakan berperangai bejat maka terpendamlah sifat kehaiwanan tu.. tapi oleh kerana bangsa melayu yg lembut dan lemah longlai diasak dgn kemodenan sikit maka latahnya lebih lajak dari laju!
    siapa yg patut disalahkan? hari ini tergadai sedikit demi sedikit bukan kata maruah malahan agama dan bangsa pun boleh dijadikan bahan gadaian.

    Kita susur titik punca samaada dari golongan politikus gila atau dari pak guru sesat yg membuka laluan dan suasana bejat ini.

    Dah jumpa? kalau dah jumpa kita cantas! ADA BERANI?

    BalasPadam
  5. gua setuju tu bro...he he he...
    memang suka tayang sana sini

    BalasPadam
  6. meletop artikel kau ni bila aku SPIN..hua hua hua. tapi memang real lah apa yang kau cakap. tu fakta.

    depa suka tayang nenen....aku pun suka..he he he

    BalasPadam
  7. Salam to all..

    Bab-bab nen semua org suka yer..layann
    diaorg bukan x malu..tapi dah hilang kemaluan..apa boleh buat..esok lusa nt dia org sedar la tu..yg penting de usaha utk menyedarkan dia org..

    BalasPadam
  8. den tumpang sekaki n link ke bro punya artikel nie!!

    BalasPadam
  9. Perghh Wak..tak boleh tahan gua..

    Sana sini eset tertonjol tonjol..

    BalasPadam
  10. sabar bro..jgn banjir dulu..huhuhu

    BalasPadam
  11. Wak.... Gua cakap lu !!
    Minta ijin kopi yo wak !

    BalasPadam
  12. wakkkk...xthn den tgk..haha.wak kena hati2 gak..jgn tertipu dgn gmbr pondan..yg bwh skli tu pondan wak..haha

    BalasPadam
  13. hi bro zuar..

    taw2 ja hang ni yg gambo last sekali tu pondan..dah pernah servis ka..hahahaha

    BalasPadam
  14. sape yg nak copy..silakan..free n free show..layanzzzz

    BalasPadam
  15. BUAH SEMUA BETINA DI ATAS TU, MACAM NANGKA BURUK AJE. TAK STIM LANGSUNG. MACAM ASAM PEDAM MASAM AJE.

    MELAYU OTAK DI LUTUT TU !!!

    BalasPadam
  16. salam wak-inilah akibatnya kita terlalu cepat nampak kuman diseberang laut daripada gajah didepan mata.harap-harap ibu/bapa tolong berjamaah dengan anak-anak daripada terlalu sibuk dengan politik.Allah berfirman "jagalah diri kamu dankeluarga kamu dari dibaham api neraka".carilah kebenaran ini dalam Al-Quaran.

    BalasPadam
  17. haha..aku pnh tgk kt myspace wak..igtkn pompuan..skli pondan..mcm harem...haha.sllunya yg jns xmalu nk tyg ni jns pondan..nmpk mmg cm pompuan..tu yg tertipu..haha

    BalasPadam
  18. Bro zuar

    Hang jgn risau..semuanya asli kecuali yg bawah tu..klu hang x percaya pi buka akaun Tagged..terbeliak biji mata tgk..huhuhu

    Bro Mactheroy

    Seksa ke seksi..layannnn

    BalasPadam
  19. haha..ok wak..zuarxpdc pcy sama wak..pic atas skli tu cun gak kn wk..hehe

    BalasPadam
  20. Salam

    Bro Zuar

    Mmg cun..klu hang belum kawen try la usha..gbr ats sekali utk menyejuk mata je..hehehe

    BalasPadam
  21. "dunia kita semakin tua,banyak tanda2 kiamat kecil dah kita nampak" so,kita renung2 kan la... minta dijauhkan diri kita,anak2 kita,isteri kita,kaum keluarga kita dari perkara2 begini... (peringatan untuk diri saya juga).. sama2 la kita berdoa,agar kita semua dijaukan dari perkara2 begini... AMIN..

    BalasPadam
  22. jgn sedap sgt mengata org.. jagalah anak2 dan waris2 perempuan kamu juga.. tengok2kan mereka. sy tgk ramai lelaki2, suami2, ayah2 yg tak kisah anak2, isteri2 dan waris2 perempuan mereka tidak menutup aurat... dimana khalifah Allah SWT yg kelihatan ramai melata di bumi ini???

    BalasPadam
  23. mantap gan artikelnya, semoga bisa membuat inspirasi pada pembaca

    BalasPadam
  24. Hari yang baik,
    Adakah anda sedang mencari pinjaman, mencari pinjaman korporat, peribadi
    pinjaman, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan,
    pinjaman tidak bercagar, modal teroka dll. Adakah anda pinjaman bank atau kewangan
    penolakan untuk satu atau lebih sebab. Anda berada di tempat yang betul untuk mendapatkan
    penyelesaian pinjaman! Saya seorang pemberi pinjaman peribadi, saya memberi pinjaman kepada syarikat dan
    individu yang mempunyai kadar faedah yang rendah dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%.
    Hubungi kami melalui e-mel: albakerloanfirm@gmail.com

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.