PANAS: Wanita Melayu Gemar Tayang Eset..Benarkah?


Tajuk hangat..gambar panas..Benarkah wanita melayu zaman sekarang gemar membuat perkara sedemikian? Sejak mula wujudnya laman-laman sosial di internet seperti Facebook, Tagged, Friendster dan lain-lain lagi. Macam-macam hal dapat kita lihat dan tahu, dari yang biasa-biasa hingga ke luar biasa. Dari luar baju hngga dalam baju. Mungkin bagi sesetengah indvidu menganggap perkara ini adalah normal pada mata mereka. Tapi apa pula pandangan masyarakat yang berada di sekeliling kita?


 

Setelah lama merayau-rayau dalam dunia cyber, apa yang wak perhatikan perkara ini semakin menjadi-jadi, semakin ramai pula wanita melayu suka menayangkan susuk tubuh badan mereka di tempat yang tak sepatutnya, terutama sekali di laman sosial tanpa ada rasa segan silu. Bagaimana agaknya perasaan kedua ibubapa apabila melihat gambar-gambar separuh bogel anak mereka menjadi bahan tatapan umum. Bangga..sedih atau tak kisah anak jadi begitu.



Baru-baru ini rakyat Malaysia dihangtkan dengan isu Islamic Fashion Show yang diadakan di luar negara. Ramai yang menyatakan kemarahan dan ketidak puashatian melalui laman facebook dan blog-blog sebagai tanda bantahan.Suka wak nak ingatkan di sini, sebelum kita sibuk mengutuk pertunjukan fashion tersebut, kita harus mungutuk diri kita terlebih dahulu. Kerana apa?. Kerana di dalam negara kita sendiri masih ada segelintir individu melayu beragama islam gagal mematuhi segala garis panduan yang ditetapkan oleh Islam dalam etika berpakaian. Kita tidak perlu melihat jauh-jauh. Lihat-lah kembali pada diri kita, keluarga kita atau rakan-rakan serta masyarakat islam. Sama-sama kita bermuhasabah diri dalam hal ini.



Buat remaja-remaja perempuan melayu yang baru mula berjinak-jinak dengan laman sosial, tidak menjadi kesalahan bagi anda untuk menyertainya. Asalkan anda tahu menjaga batas-batas susila serta maruah diri dan keluarga. Jangan tunjuk gambar-gambar dan segala aset anda yang beharga itu, tak kira besar, kecil atau gebu kepada orang yang tidak sepatutnya. Kepada sang suami yang memiliki isteri yang seksi dan gebu, jangan biarkan orang lain melihat keseksian isteri anda itu di laman sosial untuk dijadikan modal bagi melepaskan nafsu walau terpaksa menala ke dinding..


Apa-apa pun, sendiri punya badan, sendiri punya kerluarga, kita lah yang perlu menjaganya. Jangan terlalu mengharap orang lain untuk mengubahnya dan tak lupa juga jangan terlalu kerap menyalahkan pihak lain dalam apa jua isu, sekiranya kita sendiri gagal menunaikan tanggung jawab yang diberi sepenuhnya terhadap kelurga, masyarakat, bangsa dan agama.


Wak J: Kepada wanita-wanita yang suka atau gian sangat nak tanyang gambar separuh bogel samada nak tunjuk buah dada, lurah dendam, longkang dalam dan macam-macam lagi di laman sosial. Wak sarankan supaya remove atau padam ke semua gambar seksi anda itu. Dikhabarkan telah wujud satu laman web yang memaparkan gambar-gambar seksi wanita melayu, yang di ambil dari laman sosial, untuk dijadikan tontonan umum atau lepas stim..so berhati-hati yer.
Previous
Next Post »

30 comments

Click here for comments
8 November 2010 2:02 PTG ×

mak aaiiii...!!! besar2 seme nya...
besar mata saya terbukak, tadi ngantok... he3x...
saya berdoa dijauhkan anak cucu kita jdk begini...

Reply
avatar
8 November 2010 2:03 PTG ×

eh! silap *moga2 anak cucu kita TAK jadik begini...
huhu... penangan gambo seksa, tulis pun dah tak betul...

Reply
avatar
irs-Hursaini
admin
8 November 2010 2:05 PTG ×

wak..kalu blh, kasi link sekali la..hahaha.

Reply
avatar
belalang
admin
8 November 2010 2:41 PTG ×

Aisaymen wak.. tak kiralah apa bangsa pun, pokok nya org pompuan ni lahir aja ada asset! org jantan mcm kita tak lidah terjelir benda lain terjelir mcam org kempunan.

Banyak tamadun hancur dan rebah tergolek pasal pompuan.. kita juga harus bangga sebab kita ada tamadun yang boleh direbahkan pasal pompuan melayu dan lebih advance ada pula jantan melayu yg songsang macam Syeh Anwar Al-Jubu..

Bagi kita dari gugusan nusantara ini, sex, sexy dan sosial sangat taboo.. oleh kerana dahulunya tak mahu dikatakan berperangai bejat maka terpendamlah sifat kehaiwanan tu.. tapi oleh kerana bangsa melayu yg lembut dan lemah longlai diasak dgn kemodenan sikit maka latahnya lebih lajak dari laju!
siapa yg patut disalahkan? hari ini tergadai sedikit demi sedikit bukan kata maruah malahan agama dan bangsa pun boleh dijadikan bahan gadaian.

Kita susur titik punca samaada dari golongan politikus gila atau dari pak guru sesat yg membuka laluan dan suasana bejat ini.

Dah jumpa? kalau dah jumpa kita cantas! ADA BERANI?

Reply
avatar
GOMO
admin
8 November 2010 4:15 PTG ×

gua setuju tu bro...he he he...
memang suka tayang sana sini

Reply
avatar
ghostWRITER
admin
8 November 2010 4:23 PTG ×

PERGH..BERDARAH HIDUNG...!!

Reply
avatar
GOMO
admin
8 November 2010 4:34 PTG ×

meletop artikel kau ni bila aku SPIN..hua hua hua. tapi memang real lah apa yang kau cakap. tu fakta.

depa suka tayang nenen....aku pun suka..he he he

Reply
avatar
GaDis CoMeL
admin
8 November 2010 5:27 PTG ×

alamak.. tak malunya mereka ni..

Reply
avatar
Wak Jengkol
admin
8 November 2010 5:30 PTG ×

Salam to all..

Bab-bab nen semua org suka yer..layann
diaorg bukan x malu..tapi dah hilang kemaluan..apa boleh buat..esok lusa nt dia org sedar la tu..yg penting de usaha utk menyedarkan dia org..

Reply
avatar
pacat
admin
8 November 2010 5:46 PTG ×

den tumpang sekaki n link ke bro punya artikel nie!!

Reply
avatar
Wak Jengkol
admin
8 November 2010 5:53 PTG ×

silakan...

sama2 up traffic..layan

Reply
avatar
relevan
admin
8 November 2010 5:55 PTG ×

Perghh Wak..tak boleh tahan gua..

Sana sini eset tertonjol tonjol..

Reply
avatar
Wak Jengkol
admin
8 November 2010 6:03 PTG ×

sabar bro..jgn banjir dulu..huhuhu

Reply
avatar
blogenstarz
admin
8 November 2010 8:47 PTG ×

Wak.... Gua cakap lu !!
Minta ijin kopi yo wak !

Reply
avatar
zuar
admin
8 November 2010 9:13 PTG ×

wakkkk...xthn den tgk..haha.wak kena hati2 gak..jgn tertipu dgn gmbr pondan..yg bwh skli tu pondan wak..haha

Reply
avatar
Wak Jengkol
admin
8 November 2010 9:20 PTG ×

hi bro zuar..

taw2 ja hang ni yg gambo last sekali tu pondan..dah pernah servis ka..hahahaha

Reply
avatar
Wak Jengkol
admin
8 November 2010 9:21 PTG ×

sape yg nak copy..silakan..free n free show..layanzzzz

Reply
avatar
Arif Omar
admin
8 November 2010 10:26 PTG ×

BUAH SEMUA BETINA DI ATAS TU, MACAM NANGKA BURUK AJE. TAK STIM LANGSUNG. MACAM ASAM PEDAM MASAM AJE.

MELAYU OTAK DI LUTUT TU !!!

Reply
avatar
9 November 2010 7:19 PG ×

salam wak-inilah akibatnya kita terlalu cepat nampak kuman diseberang laut daripada gajah didepan mata.harap-harap ibu/bapa tolong berjamaah dengan anak-anak daripada terlalu sibuk dengan politik.Allah berfirman "jagalah diri kamu dankeluarga kamu dari dibaham api neraka".carilah kebenaran ini dalam Al-Quaran.

Reply
avatar
Mctheory
admin
9 November 2010 8:42 PG ×

seksa la wak.. adehh

Reply
avatar
zuar
admin
9 November 2010 11:17 PG ×

haha..aku pnh tgk kt myspace wak..igtkn pompuan..skli pondan..mcm harem...haha.sllunya yg jns xmalu nk tyg ni jns pondan..nmpk mmg cm pompuan..tu yg tertipu..haha

Reply
avatar
Wak Jengkol
admin
9 November 2010 11:27 PG ×

Bro zuar

Hang jgn risau..semuanya asli kecuali yg bawah tu..klu hang x percaya pi buka akaun Tagged..terbeliak biji mata tgk..huhuhu

Bro Mactheroy

Seksa ke seksi..layannnn

Reply
avatar
zuar
admin
9 November 2010 5:16 PTG ×

haha..ok wak..zuarxpdc pcy sama wak..pic atas skli tu cun gak kn wk..hehe

Reply
avatar
Wak Jengkol
admin
9 November 2010 5:46 PTG ×

Salam

Bro Zuar

Mmg cun..klu hang belum kawen try la usha..gbr ats sekali utk menyejuk mata je..hehehe

Reply
avatar
9 November 2010 7:58 PTG ×

"dunia kita semakin tua,banyak tanda2 kiamat kecil dah kita nampak" so,kita renung2 kan la... minta dijauhkan diri kita,anak2 kita,isteri kita,kaum keluarga kita dari perkara2 begini... (peringatan untuk diri saya juga).. sama2 la kita berdoa,agar kita semua dijaukan dari perkara2 begini... AMIN..

Reply
avatar
13 November 2010 11:32 PG ×

mencarik pentas diri sendiri..

Reply
avatar
IBU HAYATI
admin
21 Februari 2015 3:38 PG ×

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Reply
avatar
dee sufi
admin
15 September 2015 9:58 PG ×

jgn sedap sgt mengata org.. jagalah anak2 dan waris2 perempuan kamu juga.. tengok2kan mereka. sy tgk ramai lelaki2, suami2, ayah2 yg tak kisah anak2, isteri2 dan waris2 perempuan mereka tidak menutup aurat... dimana khalifah Allah SWT yg kelihatan ramai melata di bumi ini???

Reply
avatar

Wak tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya mewakili pendirian Wak selaku pemilik blog.

Sila guna bahasa dan ayat yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan melambangkan ciri keperibadian diri anda sendiri. ConversionConversion EmoticonEmoticon

Sponsored