Rabu, 10 November 2010

2011 - Selangor Bakal Kehabisan Air Percuma

    3:51:00 PG   No comments

SHAH ALAM: Peruntukan bagi menampung bayaran 20 meter padu air percuma kepada rakyat negeri Selangor dikurangkan dalam bajet 2011, kata Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Baca seterusnya di MStar Online

Kita berhenti sebentar cakap-cakap bab 'NENEN'. Kali ini kita masuk bab air pulak, bukan air 'nenen' tau..tapi air di Selangor. Nampaknya peruntukan bekalan air percuma (20meter padu) yang dijanjikan dalam menifesto pilihanraya 2008 kerajaan Pakatan Rakyat akan dikurangkan dalam bajet 2011 mulai tahun depan.

Apa sudah jadi nih..Takan kerajaan PR Selangor sudah tidak mampu menaggung kos air percuma tersebut. Yang anehnya di sini bila berjanji pun boleh separuh-separuh dan boleh kurang-kurang. Kalau sekarang 20 meter padu, agaknya tahun depan tinggal 10 meter padu je yang free. Ini lah akibat suka membuat janji yang tak masuk akal, yang kununya akan dapat memancing hati rakyat Selangor. The end of the day, kerajaan negeri sendiri yang menanggung beban keewangan, sedangkan ada segelintir daripada mereka yang dapat air free ini berpesta air di rumah.

Nasib rumah wak tak dapat air free. Kalau tak memang sakit hati bila dengar berita macam ini. Buat rakyat Selangor mulai tahun dapan kenalah berjimat cermat bila guna air. No more water festival at home. Untuk penyokong PR, nanti masa PRU akan datang, sekiranya anda ingin memangkah Paktan Rakyat, pastikan tanda pangkah (X) itu ditulis separuh sahaja..

Wak J: Otak orang koprat seperti Khalid Gagap dan penasihat ekonomi bernilai RM1, Anuar Ibrahim, memang tak boleh pakai. Kalau lama-kelaman berterusan macam ni. Selangor yang kaya pun boleh jatuh miskin.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.