Ahad, 10 Oktober 2010

Lim Kit Siang ingin pertahan hak orang Melayu..Biar betik!!!

    4:01:00 PG   10 comments

 
Siapa la dari kalangan orang Melayu yang dungu dan buta hati sanggup percaya segala janji-janji manis yang keluar dari mulut si Yahudi berbangsa cina ni, bahawa jika Paktan menang pada pilihan raya umum akan datang, segala hak istimewa orang Melayu akan terjaga dan terjamin di bawah kerajaan yang baru.

Melenting juga si tua keparat ni apabila parti keluarganya di label sebagai Anti Islam. Tapi itu lah hakikatnya sejak azali lagi. Dari awal penubuhan parti tersebut hanya betujuan untuk menghapuskan hak istimewa orang melayu serta menolak Malaysia sebagai sebuah negara Islam. Lihat saja lah parti sepupunya di Singapura dan apa dah jadi dengan orang Melayu di sana, dipinggir serta dinafikan hak mereka.Sudah tentu orang melayu di Malaysia tidak mahu menerima nasib sebegitu rupa bukan?

Ekoran dari ceramah yang diadakan oleh Umno Bahgian Besut tempoh hari, membuatkan si tua keparat ini panas bontot tak senang duduk, takut-takut orang melayu di sana mula sedar bahawa Dap itu sememangnya anti Islam. Bapak segala bapak rasis ini telah mencabar menteri amaran dalam negeri (Krismudin)  selaku Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu untuk memberi amaran paling keras kepada Umno bahagian tersebut kerana perbuatan melabel Dap Anti Islam boleh mendatangkan perasaan perkauman serta sangat merbahaya.


Kini si tua keparat dan partinya telah mula bimbang apabila melihat kebangkitan orang melayu islam, yang dilancarkan melalui roadshow atau ceramah-ceramah penerangan oleh Umno. Untuk menyakinkan semula orang melayu supaya menyokong pakatan rakyat terutama sekali dalam memberikan sokongan kepada Dap. Pelbagai janji manis ditaburkan terutama sekali dalam soal hak-hak keistimewaan orang melayu. Si tua ini juga tahu orang melayu terutama di kawasan luar bandar paling suka dan mudah termakan dengan janji-janji manis disebabkan oleh kurangan yang dihadapi kalau nak dibandingkan dengan mereka yang tinggal di bandar.

Diharapkan orang melayu akan cepat sedar dari lamunan mimpi indah, bahawa kuasa dan keistimewaan yang dimiliki hari ini tidak akan berkekalan sampai bila-bila. Sekiranya kita lalai dan tidak mahu menjaganya sebaik mungkin pasti ianya akan hilang dan mudah dirampas dari gemgaman tangan sendiri oleh keparat-keparat yang begitu cemburukan orang melayu. Di saat kehilangan itu nanti, jika keluar air mata darah sekalipun ia sudah tidak berguna lagi. Ayuh! bangsa ku bangkit menentang si keparat ini...

Wak J: Kalau orang melayu yang dah gatal sangat nak rasa macam mana bila hilang kuasa dan hak-hak keistimewaanya, sokonglah si tua keparat ini.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
10 ulasan:
Write comments
  1. hak orang melayu mesti dipertahankan..kalau tak mau melayu hilang di dunia.xkira parti politik mana sekalipun

    BalasPadam
  2. Itu cakap orang nak berkuasa..dah dapat kuasa nanti tahulah,macam sedara dia kat singapura tu lah.

    BalasPadam
  3. Cakap kosong kit siang sahaja, kit Siang bukan Pengerusi DAP yang ada authority menentukan dasar parti, Pengerusi DAP dah declare langkah mayat nya dulu kalau nak tegakkan negara Melayu dan Islam.

    Berpegang teguhlah kepada peringatan al Quran dan hadis, kafir harbi WAJIB di perangai samada secara terang-terangan atau berselindung.

    BalasPadam
  4. salam,

    ha...ha...BAPA RACIST DAP ne nak pertahan melayu...jangan buat lawak mahpos bean la LKS...teman ne lama dah paham...personality bangsa hang dalam dan luar...dulu sekarang dan selamanya...kat juak-juak hamPAS bolehlah di gula-gulakan sama macam anak hang LGE buat kat melayu2 PAS kat penang.

    BalasPadam
  5. Salam Ukhwah

    Maaf PAB berkata2 :

    PAB nk ckp lepas sikit nie..sbb dah lama tahan sabar dengan si kafir harbi nie...

    Lu jgn sibuklah jaga hak org melayu sdgkan perjuangan lu serupa komunis. Tolak Islam...Tolak Melayu... Lu mau tunjuk terror ka...Lu turun Ayer Hitam Johor lwn itu 'The Baby' Ka Siong. PAB percaya kedua2nya kalah sbb org malayy tak mengundi langsung dan atau beri kemenangan pd calon bebas (calon melayu)

    Tapi yg bodoh kt sini si PAS ke PIS tue...kata ikut Al-Quran dan Sunnah..Tapi kafir harbi nie juga yg korang puja...

    Gilo!!!

    Pesanan PAB : Jgn guna perkataan 'gilo' sebarangan. N.Ajis sensitif

    BalasPadam
  6. Lepas ni keluarlah FATWA lagi kelakar, siapa tak pangkah DAP Tak masuk syurga, sebab LGE perjuangkankan ISLAM, BAPAK dia perjuangkan MELAYU. Maka PRU 13 nanti TGNA tak senang duuduk kakalu tak ekluarkan fatwa tu.

    Bagi MELAYU DAP dan PR bersiap sedialah kamu untuk di maki hamun oleh anak cucu kamu sendiri suatu hari kerana kamulah para pejuang meruntuhkan pemerintahan MELAYU di tanah AIR tercinta ini.

    BalasPadam
  7. salam brother UG
    mereka mudah percaya kata2 manis si sepet nih
    hingga lupa bahawa mereka hanya janji2 kosong dan penipu..

    BalasPadam
  8. salam...
    wak jengkol..sudilah apa kiranya
    link kan blog saya disini...
    thanksss

    si pikun
    http://mencandat.blogspot.com/

    BalasPadam
  9. Salam kunjungan dan Salam perjuangan ,

    Saya blogger baru dari Sarawak ingin mengucapkan SYABAS kepada Tuanpunya blog ini yang berjaya menghasilkan sebuah blog yang begitu mantap dengan artikel2 yang bernas.

    Di harap dapat memberi tunjuk ajar mengenai cara penghasilan artikel yang mantap.

    Blog alehkayong memang telah lama linkkan blog Tuan di dalam blog pilihan di blog saya..

    Di harap pihak Tuanpunya blog ini dapat menimbang untuk membantu alehkayong untuk mempromosi blog saya..

    SEKIAN, SALAM KASIH IKHLAS DARI,

    alehkayong

    BalasPadam
  10. Syabas tuan.
    Blog tuan sudah saya pautkan. Harapan kita bersama berjuang menentang DAPIG, PASRAEL dan PGayR.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.