Jumaat, 11 Februari 2011

Melayu Pulau Pinang Kena Jual...Kah..Kah..Kah..

    2:03:00 PTG   2 comments


Tergelak kecil apabila menonton berita di TV3 berkenaan isu perobohan kedai milik peniaga Melayu di Taman Pelangi Pulau Pinang sebentar tadi. Dalam entri kali in wak nak gelak besar-besaran di atas nasib malang yang menimpa kepala orang Melayu yang mana gerai miliknya akan dirobohkan oleh kerajaan Dap Pulau Pinang..KAH..KAH..KAH..

Inilah akibatnya sebab terlalu gatal sangat tangan nak memangkah DAP semasa pilihan raya umum lepas. Kini terima lah habuan yang diberikan kepada pengundi melayu yang mengundi DAP. Melalak sampai terkeluar anak tekak sekali pun belum tentu Khalifah Cina (Lim Guan Eng) kesayangan orang melayu Pulau Pinang akan mendegarnya. Sekarang nak menyesal pun dah tak berguna satu sen. KAH..KAH..KAH..

Adegan yang paling kelakar sekali sempat wak tonton, bila mana seorang totok PAS menyalak bangaikan dirasuk hantu cina apabila gerai miliknya atau saudaranya bakal dirobohkan..Ini lagi satu sepisis manusia yang tak sedar diri. Masa pangkah DAP tak pernah nak beringat yang kedai miliknya didirikan di atas tanah kerajaan negeri. Yang mana, pada bila-bila masa sahaja boleh diambil kembali. Semasa BN mentadbir dulu ada juga ruang dan masa untuk berniaga walaupun bukan secara HALAL. La ni kerajaan Cina DAP ambil alih, tak sampai tiga tahun dah nak kena roboh. Lepas ni nak berniaga di mana pulak? Atas pokok? KAH..KAH..KAH..

Sekarang baru hangpa semua tahu macam mana rupa sebanar sikap Cina DAP ni. Jangan bermimpi dan berharap si Cina lakhanat ni nak membantu orang Melayu. Pergi mampus la lu. Dah berbuih tok nenek kita pesan jangan sesekali terjerat atau termakan gula-gula dari Cina DAP, kerana nasib buruk akan menimpa. Sekarang lihatlah..Padan muka dengan kau orang. Bila orang cakap dalam DAP ni terdapat kaum YAHUDI BERBANGSA CINA tapi tak mahu dengar, tetap nak sokong juga, dah terkena nasib malang macam ni baru nak terjerit-jerit macam orang tak siuman. KAH..KAH..KAH..

Wak kadang-kadang geram juga lihat perangai orang melayu yang jenis lupa diri ni. Rasa simpati pada dia orang tu ada, tapi sedikit sangat kalau nak dibandingkan dengan rasa geram dalam hati. Sebabnya mudah je. Segala musibah yang menimpa orang melayu Pulau Pinang sekarang ini berpunca dari diri mereka sendiri, kerana mudah terpedaya dan terpesona dengan janji-janji yang terpancut dari mulut YAHUDI BERBANGSA CINA dalam Dap. Selepas ini orang melayu P.Pinang yang berada di kawasan lain siap sedialah menghadapi malapetaka dan bencana yang bakal melanda anda tidak lama lagi. Proses MELELONG orang melayu telah dijalankan. Tunggu je lah giliran masing-masing nanti nak kena lelong. Pinjam sat ayat Hung Sin Lim Poyang "Wa jual itu  Melayu lagi manyak untut daripada wa jual babi lor.. Wow!! Wa manyak kaya sikalang"......KAH..KAH..KAH..

Puas dapat lepas geram dengan menulis entri ni. Wak harap perkara malang yang menimpa nasib orang melayu P.Pinang dapat dijadikan iktibar serta pengajaran berguna kepada orang-orang Melayu di negeri lain. Jangan biarkan hati serta undi orang Melayu mudah dibeli dengan hanya bermodalkan janji bulan dan bintang dan tak lupa juga BUKU JINGGA PR. Sedarlah wahai melayu yang makan belacan, budu, cencalok dan petai. Sampai bila nak kena kencing. Semoga apa yang wak tulis ni, orang Melayu P.Pinang jangan marah yer. Tujuan wak tulis entri hanyalah untuk menyedarkan segelintir orang melayu yang mengalami penyakit sindrom " Melayu Mudah Lupa"..Wassalam..

UNDI PAS..UNDI PKR.. BERMAKNA ANDA UNDI DAP..ingatlah sifir mudah ini.

Wak J: Mat Sabu kat mana sekarang, tak mahu bela orang melayu ka?. Pas ni memang hamPAS..

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
2 ulasan:
Write comments
  1. Di PRU13 nanti, orang Melayu haruslah mengelakkan diri dpd mengundi PAS, PKR dan DAP.
    Nanti menyesal sampai mati.
    Melayu mudah lupa .............

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.