Jumaat, 22 Julai 2011

Akibat Teruja Dengan Rambut Rosmah...Beruk Pun Dipakainya Tudung

    7:29:00 PG   1 comment

Seperti mana yang telah diajarkan kepada kita sejak di bangku sekolah lagi, bahawasanya menutup aurat itu adalah WAJIB bagi setiap individu Muslim, tak kira sama ada lelaki ataupun perempuan. Syariat menyuruh kita menutup aurat itu jelas termaktub dalam Al-Quran dan tiada siapa pun yang boleh mempertikaikanya. Rasa2 wak ramai yang dah tahu pasal ni, so tak perlu nak huraikan panjang lebar lagi.

Setiap hari dan saban minggu, mesti ada je cerita yang berkaitan dengan Datin Sri Rosmah Mansur atau lebih mesra dengan panggilan Bik Mama oleh juak2 Pakatan Haram. Siapa yang rajin lepak atau buang masa melayan Facebook (fB), pasti ada yang dah naik jelak, jenuh, pi mampui la malas nak layan, bila setiap kali cerita Datin Sri Rosmah didendangkan di dinding fB.

Dari hujung rambut sampai ke kuku kaki. Apa sahaja yang boleh dijadikan isu atau dipolitikan, semua sekali dipukul rata. Soal dosa dan pahala kira tolak tepi dulu, asalkan matlamat di hati tercapai dan merasa puas. Wak pun kadang2 dah naik malas nak back up Datin Sri kita nih bila berhujah , berdepan dengan pencacai pakatan haram di fB.

Back up bagai nak rak, tapi tuan punya badan buat dek je. Kalau boleh memang nak elak dari bercerita, bercakap, jika isu tu ada kaitan dengan Rosmah Mansur, Datin Sri kesayangan kita ni. Cerita la pasal cincin ka, jumpa Pope Vatican ka, at the end tang RAMBUT juga yang jadi isunya. Macam hamPASS pun ada. Buang karen betul.

Memang tak dapat dinafikan pencacai PR begitu teruja sekali bila nampak rambut Datin Sri kita ni yang kembang macam sarang tabuan, Kalau nak simpan spana hidup tuk buat ketuk kepala pencacai PR sampai biul pun boleh. Buat masa ini hanya rambut Datin Sri Rosmah je yang laku dibuat modal oleh pencacai PR untuk menghentam kerajaan. Oleh kerana part2 yang lain tak kelihatan sebab terlindung, terselamat sikit dari teruk kena maki. Kalau tak jaga juga memang hancusss..Silap hari bulan BN pun boleh tumbang disebabkan perkara yang macam ni. Malu weiiii...
Dalam pandai2 pencacai PR menasihatkan Datin Sri kita ni supaya pakai tudung dan tutup aurat, terserlah juga kedunguan mereka ni yang dah sampai tahap dewa. Kalau tak percaya tengok je la gambar beruk pakai tudung tu..Tapi jangan ketawa pulak. Itu lah dia hasil dari pentarbiyahan Pas terhadap ahli2 mereka yang berada dalam pakatan. Niat dah suci murni tapi caranya pulak jadi songsang. Hingga ke tahap menghina macam ni sekali.
Apa agaknya perasaan wanita muslim di Malaysia termasuk MUSLIMAH PAS, bila lihat gambar beruk tu bertudung macam mereka. Aduh!!..Jatuh standard. Wak pun tak tahu nak kata apa lagi. Ini lah dia kerja pencacai PR akibat dari terlebih pandai mengaji agama atau terlalu geram macam nak ramas2 je bila tengok rambut Rosmah.Sekali imbas memang lucu, tapi ini perkara serius yang tak boleh dibuat gurauan atau dijadikan bahan sendaan.

Malas nak cerita panjang, so pandai2 lah yer, ada akal pakai. Untuk Datin Sri kesayangan ramai...Please lah...Tolong lah tutup rambut tu. Jika Anwar Ibarhim dulu tersungkur dari kerusi Tim.PM disebabkan lobang nikmat. Jangan pula lepasi ini PM Malaysia, Najib Razak tersungkur jatuh hanya disebabkan oleh RAMBUT  isterinya. Sadis dan tak dapat nak bayangkan..
Maaf yer, sebab kali ni wak lebih berterus terang dalam bab menegur. Walau pun wak ni bukan baik sangat. Tapi dah tak larat nak cover benda2 yang terang2 orang lain serta masyarkat boleh lihat dan perkatakan. Kalau nak tutup kepala tu 100% susah sangat. Mulakan dgn yang senang2 dulu...ikut style macam Siti Nuhaliza mula2 50%...up sikit 85%....hang sebentar....tunggu sampai seru katanya baru boleh capai 100% tutup kepala sepenuhnya....Jangan seru lain sampai dulu dah ler...kikikiki...

Wak J: Maaf sekali lagi yer Datin Sri...jangan ambil hati yer...

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. Apahal sibuk sangat pasal rambut rosmah.tengku anis kelantan tu masa anak dia kawin sama jer.pakai selendang.pencacai dah xda modal ker.baik fikirkan bagaimana nk majukn empayar ekonomi melayu dan tanah melayu yg semakin hari dikikis laknatullah.Takbir.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.