Isnin, 28 Mei 2012

Kerajaan Pakatan Selangor Beri Jaminan, Air Mentah Tidak Dirawat Selamat Untuk Diminum

    12:30:00 PTG   No comments


Malang buat rakyat Selangor kerana dianugerahkan seorang Menteri Besar dari Pakatan Haram, PKR,PAS dan DAP yang memiliki sifat ego, bebal dan bodoh sombong serta gagap. Akibat dari sifat-sifat yang dimilikinya ini, rakyat Selangor terpaksa menanggung kesusahan kerananya.

Khalid Gagap melalui kenyataan di portal berita BERNAMA, bertegas mempertahankan pendirian kerjaan negeri Pakatan Selangor bahawa bekalan air mentah adalah lebih penting daripada bekalan air terawat sebagai persiapan Selangor yang bakal menghadapi krisis air pada masa hadapan.

Sekiranya rancangan kerajaan negeri Pakatan Selangor menjadi kenyataan, seluruh rakyat Selangor akan dipaksa menggunakan air mentah yang tidak dirawat dalam melaksanakan rutin kehidupan seharian.

Kerana kosnya lebih murah jika disalurkan dari Tasik Kenyir, kerajaan negeri Pakatan sanggup merisikokan nyawa penduduk Selangor dengan memaksa rakyat minum dari air mentah tidak dirawat.

Jika air mentah itu lebih penting dari air yang dirawat, apa perlunya kerajaan negeri mengimport air dari Tasik Kenyir sedangkan di Selangor sendiri mempunyai bekalan air mentah belum dirawat  yang mencukupi dan boleh didapati dari sungai-sungai dan lombong-lombong tinggal yang ada.


Tidak ada istilah membazir, jika perkara yang hendak dibuat itu melibatkan kepentingan rakyat. Melainkan kerajaan negeri Pakatan ada agenda tertentu atau ingin menjaga air mukanya kerana projek penyaluran air mentah dari Pahang ini melibatkan kerajaan BN dan sudah tentut sukar kerajaan negeri mendapatkan kredit daripadanya.

Kenapa perlu dibazirkan wang sebanyak RM700 juta lagi semata-mata untuk kerja penyambungan paip air baru, sedangkan segala faseliti dan kemudahan untuk membekalkan air dari Pahang ke Selangor semuanya telah disiapkan oleh Kerajaan Persekutuan (BN). Hanya menunggu persetujuan dari kerajaan negeri sahaja.

Jika ini pendirian Khalid Gagap dalam menangani krisis air di Selangor, tindakan segera perlu diambil bagi menghalang kerajaan negeri dari meneruskan rancanganya untuk membekalkan secara terus air mentah tidak dirawat kepada seluruh rakyat Selangor.

Penggunaan air mentah yang tidak dirawat, boleh mendatangkan bahaya serta boleh mengancaman nyawa penggunanya, ia berpunca dari wabak  penyakit  bawaan air tersebut yang tidak dirawat.

Dalam hal ini rakyat Selangor perlu bijak bertindak dalam membuat pilihan walau terpaksa menukar kerajaan negeri sedia ada, ia perlu demi kesejahteraan hidup di masa hadapan.


WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.