Sponsored

Sabtu, 20 Julai 2013

Nak Bela Melayu Konon, Padahal DAP Cuba Selindung Wajah Babinya!

dapig-kit-siang

Demi 'survival' politik, Dap kini cuba menukar imej daripada sebuah parti rasis Cina yang anti-Melayu kepada wajah yang kononnya prihatin kepada isu-isu bersangkutan orang Melayu.

Dalam soalan bertulis yang diajukan kepada Menteri Kesihatan di Dewan Rakyat pada 15 Julai lalu, Ahli Parlimen Bagan yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mahu siasatan  dilakukan serta diambil tindakan terhadap tiga doktor berbangsa Cina di dua hospital Kerajaan di Pulau Pinang kerana enggan memberikan rawatan perubatan kepada pesakit Melayu.

Menurut Guan Eng sikap rasis yang ditunjukkan oleh Dap itu adalah ekoran “tsunami Cina“ yang mengakibatkan pengundi Cina tidak memihak kepada Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu.

Sikap pengundi Cina yang membenci Barisan Nasional terbawa-bawa kepada perbuatan memboikot serta menghina orang Melayu pula.

Realitinya fenomena ini bukanlah sesuatu yang baru tetapi menjadi satu realiti yang berakar di dalam masyarakat sejak sekian baru.

Lakonan Dap untuk tiba-tiba menjadi juara anti-rasisme bukanlah baru.

Ini kerana Dap berpura-pura menuding jari telunjuk yang lurus tetapi hakikatnya jari kelingking adalah berkait.

Dap cuba menunjukkan kepada orang Melayu bahawa parti itu sensitif serta peka kepada amalan rasisme yang dilakukan oleh kaum Cina terhadap bangsa Melayu tetapi secara senyap dan untuk sekian lama parti itu menggalakkan orang Cina supaya membenci orang Melayu.

Seperti yang dinyatakan oleh Al-Quran bahawa orang Nasrani dan Yahudi tidak akan sesekali redha kepada umat Islam, begitu juga kaum Cina tidak akan redha dan terima kepimpinan bangsa Melayu di Tanah Melayu ini.

Walaupun telah diberikan segala macam peluang dan kemudahan oleh Kerajaan sehingga kaum ini menguasai bidang ekonomi serta diberi perkongsian kuasa dalam pentadbiran negara, mereka kini tamak dan rakus pula untuk menguasai Kerajaan sepenuhnya.

Berlakunya Tsunami Cina adalah sustu realiti politik dalam PRU13 yang tidak boleh dinafikan tetapi Dap seboleh-bolehnya mahu menyanggahnya dengan mengatakan ia adalah Tsunami Malaysia.

Parti itu amat takut jika tembelang dan agenda liciknya menipu orang Melayu terbongkar.

Sememangnya penyokong-penyokong daripada kalangan orang Melayu di dalam Pas dan PKR membuta tuli menyokong Dap tanpa memperdulikan samada parti itu menindas orang Melayu.

Malah Dap setiap hari menyerang pemimpin-pemimpin serta institusi berkaitan Melayu tanpa dibangkang oleh pemimpin Pas atau PKR.

Umpamanya ketika ditanya berkenaan siasatan terhadap dua blogger seks, Alvin Tan dan Vivian Lee, dua ahli parlimen Pas, Mahfuz Omar dan Dr Mariah Mahmud secara jelas mahu tindakan juga diambil terhadap pemimpin Melayu yang membuat kenyataan yang didakwa berbaur rasis.

Di mana letaknya sifat sayang serta mempertahankan bangsa sendiri yang gagal dizahirkan oleh pemimpin Pas yang rela menjunjung sikap rasis dua individu Cina ini?

Pas sudah menjadi barua Dap dengan menyokong tindak tanduk Dap dan penyokong-penyokongnya.

Kedua-dua individu Cina yang menghiris hati umat Islam dan menimbulkan kemarahan dalam bulan Ramadhan yang mulia dengan 'iklan' Bak Kut Teh mereka yang amat tidak sensitif telah disokong sepenuhnya oleh pemimpin Pas.

Pada masa yang sama Pas cuba menonjolkan imej Islamik dengan slogan Islamnya tetapi realitinya ia telah menjadi keldai tunggangan Dap yang mengiyakan segala tindakan parti rasis itu.

Pas serta PKR mungkin tidak sedar mereka telah dipergunakan oleh Dap selama ini sehingga berjaya merangkul 38 kerusi parlimen di atas sokongan penuh pengundi Cina dan juga Melayu yang terpengaruh dengan dakyah parti itu.

Kepuraan-puraan yang ditunjukkan oleh Dap hanya sandiwara yang terus dimainkan untuk mengaburi mata orang Melayu.

Sekiranya dap mendapat kuasa politik, barulah orang Melayu akan sedar apa yang dipamerkan oleh Dap hanya wayang semata-mata.

Ketika iu nasi sudah menjadi bubur, kaum Cina akan menguasai segala apa yang pernah dimiliki oleh orang Melayu.

Orang Melayu akan menjadi pengemis yang mengharapkan ehsan dan belas kasihan penguasa berbangsa Cina yang akan menindas orang Melayu dengan sehina-hinanya.

Ketika itu baru orang Melayu akan hanya bernostalgia betapa untungnya nasib mereka ketika negara berada di bawah kepimpinan serta kuasa politik orang Melayu.

Sebelum ini berlaku, sedarlah kaum Melayu bahawa Allah tidak akan menukar nasib sesuatu bangsa jika bangsa itu sendiri tidak berusaha memperbaiki nasibnya sendiri.

7 ulasan:

  1. kementerian kesihatan tunggu apalagi......buang kerja dan batalkan lesen doktor tu

    BalasPadam
  2. Aku harap melayu cerdik pandai fikir cara logik akal bahawa melayu dibunoh cara halus terancang.jgn harap paspispus membela agama melayu yg nyata buta tuli.Jangan kerana serban bertingkat mempunyai hak kemasukan umat ke syurga.Bersatu semua melayu hapuskan tsunami jahat yg membunoh agama melayu dan Tanah Melayu.Kami rakyat melayu menyokong penuh kerajaan .harap kerajaan jalankn tugas ikut perancangan dan bantu melayu demi kelangsungan hidup melayu yg telah dipesongkn dgn fatwa jahat.hapuskan rancangan strategik jahat kafir harbi menghapuskanmelayu.Tanah Melayu hak MUTLAK melayu.1Malaysia tak sama maksud 1Bumiputera.Balik.lah kamu ke.negara asal jika hadirnya kamu membawa musibah.Sedarlah wahai semua pendatang.Tanah melayu hak melayu berpaksi perlembagaan .Bersatu semua rakyat melayu pertahankn perlembagaan yg nyata membela melayu.Kerajaan boleh berdiri dgn sendiri.tanpa campurtangan puak semua kaki bangkang puspispis dan kafir harbi. Bersatu melayu cerdik pandai.Tak perlu lesen pispispis utk ke syurga.Berjihad melayu demi.Allah agama Melayu dan Tanahn Melayu.

    BalasPadam
  3. Berapa kerat cina beng terkenal dan peminpin masyarakat cina buat kutukan resmi terbuka terhadap dua makhluk Alvivi /pasangan vivian kes ini ?

    Mengapa diam sunyi sepi:- Wong Chun The Star,Oriental Daily,Sin Chew,Hua Zhong Dong Zhong ACCIM,SCAH, ribuan Dato Datuk, Datuk Seri Dato Seri Paduka ,Dato Amar, puluhan TanSri TanSri Ketua Menter (aH Beng Pinang) Perak Cousin Hailam,Lim dinasti senior dan 3,000,000 pengundi tsunami Cina ?
    Mereka setuju dan sokong ALVIVIAN ?
    Mana Bishop PAUL TAN ?
    Mana pergi MCCBSF agama punya orang ?
    Mana pergi Ustad RAVI punya forumer TV AlHijrah ?
    Mereka sokong dan bersetuju dengan ALVIVIVIAN ?.

    Ah Jib Gorrr dan strategik director tak nampak ke ?
    Ah jib Gor yang amat kasih cinta sekolah vernakular dan bapak sekolah cina ?
    arjuna waspada
    changkat lobak

    BalasPadam
  4. Dap hendak jatuh UMNO kerana Melayu, PKR dan PAS mereka sedar mereka di permainkan tapi mereka ingat mereka pun,boleh memperalatkan Dap, mereka tak sedar yang cina ini memang cekap dan pakar dalam hal-ehwal tipu,bohong dan putar-belit,mereka ingat mereka boleh makan DAp tapi DAp telah makan mereka.

    BalasPadam
  5. Korang tau tak siapa bakal Presiden baru MCA? Kalau tak tau takpe, biar aku bgtau...
    Tak lain tak bukan, 'Ah Jib Gor'!

    BalasPadam
  6. Nak salahkan siapa? Siapa yang banyak memberi projek kepada towkey bangsa ni secara bebas sehingga mereka jadi kaya raya di bumi Melayu? Bukankah pemimpin UMNO yang bagi. Bagaimana pula menteri-menteri UMNO jadi kaya raya sedangkan gaji menteri tak seberapa, darimana datang kekayaan ini kalau tidak dirasuah oleh bangsa ini. Orang Melayu bagi UMNO ketuai kerajaan kerana berharap UMNO akan membela dan menjaga kepentingan orang-orang Melayu supaya orang Melayu tidak terabai di negara sendiri, tetapi apa dah terjadi? Bangsa ni sudah naik angkuh sehingga Melayu dan Islam dihina sekeji-kejinya. Aku salah kan pemimpin UMNO atas apa yang tejadi ini. Orang Melayu kena tubuh parti baru jika UMNO tidak tukar pemimpin atasan mereka dan presiden hingga ke bawah yang kaki ampu. Melayu harus ada satu madah perjuangan yang baru dan aku yakin PERKASA boleh mainkan peranan ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak semua macam tu... jangan marah nyamuk kelambu dibakar. marah nyamuk, bunuh nyamuk2 tu je. boikot brg cinadap!

      Padam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..