Khamis, 3 April 2014

Anwar Puji Perkhidmatan Penjara Malaysia Antara Yang Terbaik Di Dunia

    12:50:00 PG   No comments

Anwar-Sangkut-Kes-Liwat

Wak J: Bila mendengar pengiktirafan sebegini sudah pasti pesalah liwat, Anwar Ibrahim tentunya tidak sabar untuk kembali ke habitat asalnya. Diharap pihak penjara yang bakal menanti kepulangan Anwar ini dapat membuat persediaan rapi supaya dapat menjamin 'keselesaan' Anwar sepanjang 5 tahun dia duduk, makan dan berak dalam tirai besi itu nanti.

Akhirnya, blog wak bebas dari serangan malware dan sudah bersedia untuk kembali berkasi..hehehe 

KUALA LUMPUR - Penjara Malaysia diiktiraf antara yang terbaik di dunia kerana aspek kebajikan dan hak asasi banduan memenuhi standard antarabangsa yang ditetapkan.

Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata program pemulihan yang dilaksanakan bukan sahaja dijadikan kursus pegawai penjara rantau Asia Pasifik di bawah Program Kerjasama Teknikal Malaysia (MTCP), malah turut digunakan di beberapa negara lain.

"Jabatan Penjara Malaysia amat peka terhadap hak asasi serta kebajikan penghuni, dan memastikan layanan profesional berlandaskan nilai kemanusiaan secara adil dan saksama.

"Semua penghuni dilayan dengan adil mengikut standard prosedur tanpa mengira bangsa, jantina atau fahaman politik," katanya pada persidangan Dewan Rakyat di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian semasa menjawab soalan Shamsul Iskandar Mohd Akin (PKR-Bukit Katil) yang ingin tahu sama ada layanan terhadap banduan memenuhi standard peraturan minimum Pertubuhan Bangsa-Bangsa (UNSMR).

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.