Sabtu, 25 April 2015

Nenek 63 Tahun Calon PKR Permatang Pauh

    11:37:00 PG   3 comments

wan-azizah-nenek-kipas

Selepas mengumukan diri sebagai calon, Dr Wan Azizah Wan Ismail segera menepis tanggapan negatif berhubung pemilihannya mewakili Parti Keadilan Rakyat dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Permatang Pauh.

Dalam nada tegas, isteri kepada banduan jenayah liwat itu menyatakan kesediaannya untuk kembali bertanding di kerusi berkenaan dibuat atas dasar tanggungjawab.

“Diumumkan saya pegang tanggungjawab ini, bukan saya nak main-main atau nak seronok-seronok,” katanya di sini, Jumaat malam.

Nurul Izzah bersalaman dengan ibunya, Dr Wan Azizah sebelum bergambar kenangan bersama barisan kepimpinan pakatan pembangkang.

Terdahulu, Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali mengumumkan Dr Wan Azizah sebagai calon pakatan pembangkang dalam satu majlis yang dihadiri pimpinan kanan PKR, DAP dan PAS di Seberang Perai Arena di sini.

Dr Wan Azizah, 63, yang juga ibu kepada Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar akan berhadapan calon Barisan Nasional (BN) iaitu Setiausaha Umno Bahagian Permatang Pauh, Suhaimi Sabudin, 43.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang di Selangor pernah menjadi Ahli Parlimen Permatang Pauh selama tiga penggal berturut-turut bermula 1999 hingga 2008 selain pernah menyandang jawatan sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen.

Selain itu ketika menyampaikan ucapan ringkas selepas diumumkan sebagai calon, Dr Wan Azizah memberitahu bahawa beliau sempat menemui Anwar yang kini dipenjarakan kerana kesalahan meliwat bagi memohon restu.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
3 ulasan:
Write comments
  1. maaf cakap...kalau pengundi sana pilih lagi nenek tu...nampak sangat org sana mmg senang2 dipermain-mainkan oleh pr (lebih tepat lg oleh anwar sekeluarga)

    BalasPadam
  2. Biar NENEK asal bukan UMNO...ABU!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu nenek tu kata nak main dengan cucu..xnak bertanding dah.
      Lepas ni camna ek?

      Padam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.