Ahad, 3 Oktober 2010

PR Penang: Our head was pusing-pusing.. Any Spin Doc can help us?

    5:23:00 PG   3 comments

Sekiranya anda rajin melayari portal berita atau blog-blog pro pembangkang, sekarang ini dia orang tengah sibuk dan pening kepala macam mana nak pusing cerita pasal isu sumbangan yang dikutip dari hasil perjudian oleh kerajaan negeri Pulau Pinang. Tak kira, baik yang melayu, cina semua turut sama jadi spin doctor agar segala isu yang nampak haram tadi bertukar wajah menjadi halal. Pusing jangan tak pusing..

Demi nak menutup kemaluan sendiri yang dah terjojol keluar dan bila semua orang nampak dan tahu bertapa hodohnya perangai mereka selama ini. Mula lah sibuk juak-juak PR bertandang ke reban kambing orang-orang kampung mencari kambing hitam untuk dijadikan sembelihan. Buruk perangai dan buruk segala-galanya itu lah gelaran yang sesuai buat PR. Alang-alang kemaluan dah tertunjuk, kini mereka memaksa orang lain pula menunjukan kemaluan sendiri dangan mencabar segala gaji elaun atau apa saja yang datang dari perbendaharan kerajaan negeri yang ditadbir oleh pembangkang kepada adun-adun yang tak sekepala dengan mereka, mesti dipulangkan kembali, sekiranya merasakan wang itu datang dari hasil judi. Selain dari itu kompeni surat khabar pun turut dibabitkan sekali kerana menyiarkan gambar-gambar dan cerita-ceritan yang berkaitan dengan kemaluan mreka di muka depan surat khabar harian kompeni tersebut. Sebabnya akhbar harian tersebut turut terjebak dengan hasil judi kerana menyiarkan iklan yang datang dari agensi nombor ramalan di Malaysia

Baru dia orang rasa bertapa sukarnya menjadi pemerintah sesebuah kerajaan besar atau kerajaan negeri. Tak semua benda atau isu yang berbangkit akan mendapat sokongan dari orang ramai atau masyarakat. Nak-nak lagi jika  isu itu berkaitan dengan soal maruah dan sensitiviti agama sesuatu kaum yang ada di Malaysia. Petaka besar akan melanda sekiranya isu ini tidak ditangani dengan sebaiknya.Silap-silap kerajaan negeri yang ada sekarang ini akan tumbang sebelum tiba pilihan raya seterusnya. Padan muka kena hentam balik.

Kepada lembu-lembu yang jadi spin doc dalam pakatan berhentilah dari menyalahkan orang lain dan buat cerita yang bukan-bukan. Cakap orang itu pelakon upahan la, air mata palsu la.. Kalau dah buat salah tu mengaku dan terima apa saja keputusan yang akan dibuat oleh rakyat selepas ini. Jangan nak tutup-tutup kesalahan yang sendiri buat, dengan mencari kesalahan orang lain. Tak baik buat perangai macam tu..nanti hidung bertukar bentuk macam BaBi wak tak taw...

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
3 ulasan:
Write comments
  1. itulah yg saya maksudkan kalau wak igt dalam komen saya sebelum ini tentang dorg ckp tahu tp dorg sendiri pn x tahu ape yg dorg tahu.. igt senang ke nk mentadbir sesebuah kerajaan.. hati manusia ni ada macam2.. kita buat baik pun dorg kata ada niat lain(pandang buruk).. inikan pula buat buruk.. biar dorg rasakan betapa sukarnyer mentadbir sesebuah kerajaan..
    http://www.duitlama2u.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Kalau kita dapat berkuasa dengan mencari kesalahan orang ,kini giliran orang cari kesilapan kita pula...
    Tanggunglah...lu fikirlah sendiri Guan Eng.

    BalasPadam
  3. Salam..

    Lan
    terima kasih atas pendapat anda, wak hargainya..duit lama tu untk dijual ke..unik & antik

    Udanggalah
    Padan muka dengan dia orang..siang mlm kena cari jln mcm man nk kasi spi isu ni

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.