Jumaat, 7 Januari 2011

Ikan Sepat Kering & Anugerah Tuhan..Apa Keistimewaanya?

    7:40:00 PG   1 comment


Jika si isteri menggelarkan  suaminya 'Anugerah Tuhan'. Si suami pula menganugerahkan isterinya dengan gelaran 'Ikan Sepat Kering'. Kesian dengan nasib kak Jijah kita kerana berlakikan seorang manusia yang bernama Anuar Ibrahim atau lebih dikenali dengan gelaran Al-Juburi (Mat Sabu yang kata). Sampai macam tu sekali Bang Nuar memandang bentuk susuk tubuh kak Jijah yang selama ini begitu setia dan sanggup berbuat apa sahaja, walau terpaksa makan hati, tulang dan jantung dek kerana selara suaminya yang tiada batasan.

Walaupun pada hakikat sebanar bentuk saiz ikan sepat kering itu hampir sama dengan susuk tubuh kak Jijah seperti apa yang dikatakan oleh bang Nuar, namun sebagai seorang suami yang baik, adalah tidak sesuai untuk diceritakan hal-hal yang sebegini kepada orang lain. Tidak kira ia dinyatakan dalam bentuk sindiran atau gurauan. Kerana ia dikhuatiri akan menjadi bahan lawak jenaka oleh orang yang mengetahui dan mendegarnya.


Apa jenis manusia la Al-Juburi ni. Sampai hati dia kata kak Jijah kita kalau ditengok dari depan dan belakang semua nampak rata (flat). Kalau kak Jijah tahu , habis kantoi memang nak kena pelangkung la jawabnya malam nanti. Yang dikutuk-kutuk itu juga la yang bang Nuar sedap tibai siang malam, depan dan belakang..Opss..belakang tak boleh kerana diharamkan, sehingga melahirkan zuriat-zuriat yang ramai dan sudah besar panjang sekarang ini.

Apa boleh buat, dah nasib kak Jijah ditentukan sebegini rupa. Sabar je lah melayan karenah dan fe'el bang Nuar yang sejak dari zaman muda hingga ke zaman usia senjanya masih tidak mahu berubah. Malah semakin teruk dan bertambah kronik lagi. Maka benarlah ada pepatah Inggris mengatakan bahawa 'Life begin at 40'. Sekarang usia bang Nuar sudah melebihi empat puluh tahun, tidak ada satu pun tanda-tanda perubahan serta keinsfan dalam dirinya. Selagi matlmat untuk menjadi perdana menteri Malaysia tidak tercapai, selagi itulah bang Nuar akan tetap membuat onar dengan apa juga cara sekalipun. Baca selanjutnya pasal ikan sepat kering di SINI

Wak J: Sepat pun sepat lah..kalau digoreng pun SODAP!!..

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. Sudalah kering masin pula tu... itulah ikan sepat! Mana Anwar nak syok main kalau dah kering kontang... macam azizah!

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.