Jumaat, 23 September 2011

DHPPas: Hudud Ganti ISA..Besok Kita Yam Sengggg....

    3:02:00 PTG   No comments

Ntah apa agaknya yang diajar oleh Nik Ajis pada diaorang ni sampai begitu paham selok belok hukum HUDUD hingga melebihi kefahaman pengikut Pas yang berugama Islam itu sendiri. Siap bagi cadangan lagi pada Kerajaan bila akta ISA dimansuhkan kelak, harap dapat diganti pula dengan HUDUD.

Satu cadangan bagus dan wajar dipertimbangkan oleh Najib Razak. Wak pasti pencacai Pas sendiri tak pernah terfikir akan idea ini. Tapi sayang...empunya badan yang membuat cadangan ni serta ahli yang bernaung di bawahnya masih lagi BERKULOP atau belum masuk JAWI.

Bukan main riang gembira lagi pencacai bila Hudud bawaan Pas ini mendapat sokongan dari penyokongnya yang bukan Islam. Tanpa berselindung pecacai Pas mengaku si kafir ini sudah memahami Islam sepenuhnya kerana sudah mahir berbicara soal hukum yang terkandung dalam Al-Quran.

Tapi perkara pelik yang masih tak berjawab hingga ke hari ini ialah, kenapa si kafir yang dikata sudah faham Islam ini masih lagi TIDAK ISLAM?. Adakah kerana belum mendapat hidayah atau hidayah Allah tak turun pada mereka ni kerana mereka mendalami atau memahami Islam atas sebab-sebab tertentu. Pendek kata tak Ikhlas atau berniat jahat...ermmm

Seperti yang kita sedia maklum fungsi DHPP ini tak lebih dari sekadar menjadi "Bar Corner" yang terletak di sudut penjuru Parti Islam Pas kepada mereka yang bukan Islam untuk "mabuk-mabuk" dan "huha-huha". Peranan DHPP ini akan berfungsi sepenuhnya bila setiap kali menjelang pilihan raya. Mereka diberi tugas untuk memancing undi orang bukan Islam agar mengundi Pas di mana saja parti itu bertanding, dengan upanan 1 tin Carlsberg setiap seorang.

Menurut seorang Asst Suprvisor yang menjaga "Bar Corner" Parti Islam Pas dalam satu kenyataan akhbarnya di Haramkah Daily semalam, mereka mendesak agar kerajaan memohon maaf secara terbuka serta membayar ganti rugi kepada mangsa yang pernah ditahan di bawah akta ISA satu ketika dulu. Yinnadeii..Banyak hitam lu punya muka!.

Dalam kenyataan yang lain juga ada mendakwa, selama ini kerjaan telah silap dalam melaksanakan undang-undang dan melakukan kezaliman terhadap mangsa tahanan ISA. Kezaliman yang dimaksudkan oleh lelaki India ini ialah maruah kelurga tahanan tercemar, kerjaya dan punca rezeki terjejas serta tohmahan dari masyarakat. Wak harap laki India ni tak mabuk todi semasa sesi temubual.

Apa yang disebutnya tu bukan kezaliman kerajaan. Tapi orang yang kena tahan ISA tu lah yang menzalimi diri sendiri kerana tak pernah menggunakan otak sebelum membuat sesuatu perkara. Ada mereka ingat nasib keluarga atau masa depan diri sendiri semasa melakukan perkara yang menyalahi undang-undang. Tak ada kan!!. Jangan pula bila sebut soal HAK ASASI kita boleh berbuat apa saja yang kita suka tanpa perlu memikirkan kesanya pada orang lain. Ingat la sikit, rakyat Malaysia ni 27 Juta dude...bukan hanya ada ahli Pakatan Pembangkang je.

Ini sudah terlebih ajar

Oleh kerana ahli "Bar Corner" Pas sudah faham tentang Hudud. Wak ada soalan mudah untuk diaorang ni jawab. Menguikut undang-undang Islam atau hukum Hudud, apakah hukuman yang boleh disabit ke atas mereka yang berniat jahat atau ingin mengncam keselamatan dan ketenteraman awam?. Kalau reti sebut Hudud, wak pasti diaorang dah ada jawapanya. Jangan main sedap cakap jer, tapi sepatah haram pun tak faham.

Cabaran untuk Pas

Jika Pas benar-benar mengiktiraf peranan DHPP sebagai organ penting parti, sepatutnya "Bar Corner" ini diletakan sebaris dengan sayap kanan Pas lain dalam membuat atau menggubal segala dasar parti dan dibenar bertanding dalam pemilihan parti bagi melengkapkan slogan Pas For All.. Itu pun kalau Pas ni berani la.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.