Ahad, 11 September 2011

Mat Sabu Ketuai Misi Jejak Pengganas Komunis Hingga ke Liang Lahad

    7:02:00 PG   No comments

Apa dah tak ada kerja lain ke yang boleh dibuat oleh pemimpin atau orang Politik di Malaysia ni. Masih banyak lagi kerja berfaedah boleh dilakukan oleh pemimpinn seperti ini selain dari menziarahi kubur seorang pengganas komunis.

Alangkah bagus sekiranya lawatan atau kunjungan yang dilakukan ini, dibuat ke atas gologan rakyat yang mana hiudpnya masih lagi dalam serba kekurangan dan memerlukan perhatian yang lebih dari wakil-wakil pemimpin yang diundi demi membela nasib mereka.

Ini tidak..Demi untuk menegakkan benang yang basah, apa sahaja sanggup dilakukan sehingga terlupa tanggung jawab sebenar sebagai seorang pemimpin atau wakil rakyat. Apakah mereka-mereka yang bergelar PEMIMPIN ini tidak risau atau takut dengan azab yang bakal menimpanya bila tiba hari pembalasan kelak sekiranya lalai dalam melaksana amanah yang diberi.

Merujuk pada photo Mat sabu di atas. Sudah tentu membuatkan kita berfikir sebentar, apakah rasionalnya kubur usang yang tak bertanda itu dilawati. Tidak cukupkah dengan sumber-sumber rujukan mengenai sejarah tanah air yang ada di negara kita ini, sehinggakan terpaksa turun ke liang lahad semamta-mata ingin membela nasib seorang pengganas komunis yang bernama Mat Indera.

Inilah dia sebahagian daripada perangai hodoh pemimpin politik yang rakus lagi menjelikan yang ada di negara kita. Berpolitik tanpa mengira isu, masa dan tempat. Tak tahu macam mana manusia spesis ini boleh terpilih jadi pemimpin. Agaknya, sudah dibutakan mata hati dari melihat kebenaran kut...Ah! lantak la Syabu...

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.