Khamis, 12 Januari 2012

Dunia Belum Berkahir..Jangan Kau Meliwat Lagi

    10:09:00 PG   No comments

You period lagi ke Jah hari ni?. Aduii pening abg, tak tahu mana lagi tempat nak dituju..

Kegembiraan Anwar meraikan hari pembebasanya bersama Raj Mohan Gandhi di India dan Erdogan di Turki nampakya terencat apabila pihak Pendakwaraya akan membuat rayuan berhubung kes pertuduhan liwat yang dihadapai oleh Anwar Ibrahim sebelum dia dibebaskan pasa 9hb Jan 2012 lepas.

Sudah tentunya dengan khabar berita gembira ini memberi sedikit kelegaan di hati rakyat yang ingin melihat sistem keadilan di Malaysia dilaksanakan dengan secara telus tanpa memilih bulu dan darjat kerana setiap warga negara Malaysia mempunyai hak yang sama untuk mendapatkan keadilan bagi dirinya.

Adalah tidak adil sekiranya hanya orang tertentu sahaja terutama sekali orang yang mempunyai pengaruh dan berpangkat mendapat keutamaan dan keistimewaan serta kebal dari sebarang tindakkan undang-undang jika melakukan pebuatan jenayah seperti meliwat tanpa kerelaan.

Sebelum ini, bapa kepada Mohd Saiful dalam sidang media telah membidas Majlis Peguam kerana menghalang hak anaknya untuk mendapat pembelaan sehingga ke peringkat yang tertinggi. Seperti yang kita sedia maklum dan ketahui, bahawa Majlis Peguam ini merupakan sayap kiri atau parti komponen ke empat dalam Pakatan Pembangkang, walau pada zahirnya badan itu menyatakan diri mereka dalah 'bebas'.

Setelah hampir tiga tahun perbicaraan kes liwat Anwar belangsung dan banyak wang rakyat dibazirkan semata-mata untuk melayan karenah dan nafsu sonsangnya. Adalah tidak berbaloi sekiranya kes ini terhenti setakat di sini dan si penjenayah seksual bebas lepas berbuat apa sahaja.

Kasihan melihat penyokong taksub Anwar baik yang berada dalam kem PKR atau Parti Islam Pas, diragut keriangan yang sedang diraikan oleh mereka sempena hari pembebasan sementara Anwar ini apabila pihak Saiful Bukhari dan barisan pendakwaraya akan memfailkan permohonan rayuan di Mahkamah Rayuan tidak lama lagi. Memang terserlah perasaan gelisah di hati penyokong Pakatan Pembangkang bila isu rayuan yang akan dibuat ini di ajukan kepada mereka walau terpaksa menidakanya.

Buat rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan keadilan, bangkitlah untuk menyatakan pendirian anda. Jangan hanya kerana si tertuduh itu adalah manusia 'Anugerah Tuhan' maka kita yang biasa-biasa ini dinafikan hak untuk mendapat pembelaan yang sewajarnya.


"Peguamcara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden memberitahu TV3 bahawa pasukan pendakwaraya akan mencadangkan kepada Peguam Negara untuk memfailkan rayuan ke atas pembebasan Anwar Ibrahim terhadap tuduhan meliwat pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Pada Isnin, Anwar dibebaskan oleh Hakim Mohd Zabidin Md Diah atas dasar, sampel DNA yang dikemukan tidak terjamin 100% tidak terusik.

Selain itu hakim itu juga membuat keputusan, keterangan saksi utama sahaja belum cukup mensabitkan tertuduh. Peguam Negara mempunyai masa sehingga 25 Januari untuk membuat rayuan".

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.