Selasa, 19 Jun 2012

Baru Empat Tahun, Sudah Banyak Tanah & Eset Milik Kerajaan Selangor Digadai Khalid Gagap

    10:00:00 PG   No comments


Melihat gerak kerja Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim, pasti kita akan mengingati semula cerita-cerita lama tentang kegemaran orang Melayu menjual tanah hatta untuk berkenduri kahwin. Kegemaran Khalid Ibrahim adalah menjual tanah. Datanglah sebanyak mana pun masalah, penyelesaian Khalid Ibrahim adalah JUAL TANAH.

Tanah mana yang tidak lagi dijual oleh Khalid Ibrahim. Habis segala tanah Yayasan Selangor telah dijual oleh Khalid Ibrahim. Habis juga tanah YBK digadai oleh Khalid Ibrahim. Sehinggakan ramai yang memperkatakan kegemaran dan pendekatan Khalid Ibrahim dalam tempoh empat tahun ini ialah MENJUAL TANAH.

Secara jujur, Khalid Ibrahim kelihatan sangat GEMARKAN MASALAH melanda Selangor. Datang masalah air, Khalid Ibrahim jual tanah. Datang masalah PTPTN, Khalid Ibrahim cepat-cepat umumkan yang dia dah jual tanah UNISEL. Datang masalah Teoh Beng Hock yang mati terjun bangunan untuk selamatkan punggung Exco Selangor, Khalid Ibrahim juga jual tanah dan pasir. Muncul masalah tentang bonus untuk kakitangan kerajaan negeri, Khalid Ibrahim dah pun jual tanah.

Apa-apa masalah, jual tanah adalah jawapannya.

Justeru apabila Faekah Hussin ‘membelasah’ Khir Toyo kerana bekas Menteri Besar Selangor itu bercakap tentang Khalid Ibrahim yang menggunakan kuasanya untuk meluluskan kontrak menggunakan dana Geran Selangorku untuk memperkukuhkan kedudukan politiknya, sebenarnya ia tidak lebih daripada upaya Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor itu untuk menggapai awan dengan sembang-sembang kosong serta cubaannya untuk melarikan tajuk dan persoalan yang dibangkitkan.

Dan yang paling menariknya ialah apabila Faekah Hussin mempersoalkan ketidakcekapan Khir Toyo yang tidak dapat mengutip ‘hutang rakyat’ yang sebenarnya dimaksudkan oleh Faekah Hussin ialah, menaikkan cukai tanah dan cukai pintu, memberikan air percuma, tetapi pada masa yang sama, berhutang dengan SYABAS lebih RM1 bilion yang akhirnya akan terpaksa dibayar oleh rakyat Selangor dengan apa cara sekalipun.

Paling kelakar ialah apabila Faekah Hussin dengan mulutnya yang termoncong-moncong dan hidungnya yang tersorong-sorong menyatakan kononnya Geran Selangorku itu adalah kecekapan Khalid Ibrahim mengutip hutang yang tidak dibuat oleh Khir Toyo pada zamannya!

Sama ada peguam seperti Faekah Hussin cuba membohongi atau membodoh-bodohkan rakyat Selangor, telatahnya acapkali menimbulkan jenaka yang maha hebat. Satu dunia tahu, penyelesaian yang dilakukan dan kecenderungan Khalid Ibrahim adalah MENJUAL TANAH. Dari tanah kubur, sehinggalah tanah pasir dan tanah selut, semuanya dijual oleh Khalid Ibrahim. Dan yang paling besar sekali jualan tanahnya ialah melibatkan tanah-tanah milik entiti atau agensi kerajaan negeri.

Sehinggakan bangunan-bangunan Yayasan Selangor dan bangunan-bangunan milik PKNS juga dijual oleh Khalid Ibrahim.

Kalau itulah yang dikatakan dan dibangga-banggakan oleh Faekah Hussin kononnya itu adalah kecekapan Khalid Ibrahim mengutip hutang, sememangnya, wajarlah kita semua menghempuk kepala masing-masing kerana MANUSIA SEBODOH FAEKAH telah dilantik ke jawatan SETPOL dan dia pula cuba menyebarkan kebodohannya ke serata alam.

Klik imej di bawah untuk bacaan seterusnya

 

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.