Rabu, 27 Jun 2012

Heyyy Najib! Bila Nak Debat?..Gua Dah Tak Tahan Sangat..Tolonglah!

    12:30:00 PTG   1 comment


Bagai sudah tidak tahan kerana lama menunggu jawapan Najib Razak untuk berdebat denganya, Anwar Ibrahim hari ini sekali lagi meluahkan perasaan bengangnya kepada media sambil menujukan soalan kepada Najib Razak, sama ada hendak berdebat atau tidak.

Dalam hal ini, Najib Razak berjaya mempermainkan perasaan Anwar Ibrahim, yang kini berada dalam keadaan tertekan kerana pelawaanya tidak dilayan hingga ke hari ini.

Seperti yang kita sedia tahu, Anwar sememangnya seorang tokoh debat yang hebat dan tiada siapa yang boleh menandinginya bila bercakap biar pun apa yang dicakapkan itu semunaya bohong belaka.

Bak kata orang  jika Anwar menjual ais krim di Kutub Utara, pasti ais krim yang dijualnya itu habis dibeli oleh orang yang mendengar kata-katanya, walau si pembeli itu tahu menjual ais krim di kawasan sejuk di bawa takat beku semangnya kerja gila.

Sebab itulah Anwar beriya-iya sangat hendak berdebat dengan Najib Razak walaupun dia tahu bahawa dirinya memang tidak layak dan tidak setaraf. Mana mungkin seorang yang mempunyai masalah moral yang teruk layak berdebat denagn seorang Perdana Menteri.

Sepatutnya Anwar terlebih dahulu membesihkan dirinya yang kini terpalit dengan perlbagai skandal yang sangat memalukan sebelum menyatakan hasarat untuk berdebat dengan Najib.

Paling ringan, Anwar perlu bersumpah lakhnat di mana-mana masjid, menafikan bahawa dirinya tidak pernah terlibat dengan mana-mana skandal seks seperti yang telah didedahkan banyak pihak. Adakah Anwar berani melakukanya?.

Dalam kenyataanya di Malaysiakini, Anwar cuba mencari titik persamaan antara dirinya dengan Presiden Mesir yang baru bagi mengambarkan bahawa dirinya adalah seorang insan suci.

Biarpun kata Anwar, Presiden Mesir, Mohamed Morsi telah menghadapi pelbagai tuduhan sebelum memenagi pilihanraya di negera itu. Tapi, setidak-tidaknya Presiden Mesir tersebut tidak pernah menghadapi dakwaan salah laku seks dan moral seperti Ketua Pembangkang Malaysia, yang mana aksi zinanya telah dirakam dan menjadi bahan tontonan umum seluruh dunia.

Jika debat ini menjadi kenyataan, maka inilah peluang terbaik Anwar untuk mencalarkan imej Najib yang kini sedang meningkat naik  sekaligus menjadikan isu perdebatan ini  sebagai modal Pembangkang untuk menutup segala usha-usaha yang telah dilakukan Najib sebelum ini melalui progaram transformasinya untuk membantu rakyat.

Kepada PM Najib teruskan usaha kerajaan untuk meringankan beban rakyat. Jika mendengar Anwar temberang di kaca TV belum tentu lagi boleh membuatkan perut setiap rakyat menjadi kenyang. Usah pedulikan segala tomahan yang dilempar Anwar dan  Pembangkang, kerana rakyat tahu siap yang berhak dipilih semasa PRU13 nanti.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. PM JANGAN LAYAN ANWAR GILA NI.ANWAR KALAU MABUK SANGAT NAK BERDEBAT HOW ABOUT SAMA UMI HAFILDA...LEPAS TU DATO NALLA AND DATO ESKAY BARU UMPH.

    PM BANYAK KERJA LAIN DARI MELAYAN ANWAR....NO CLASS MAN.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.