Selasa, 10 Julai 2012

'Pas Paling Kuat Dalam PR' Hadi Awang Didapati Sedang Berkhayal Ketika Ditemuramah Wartawan

    10:22:00 PG   1 comment


Rasa macam nak tergelak pun ada bila terbaca kenyataan Hadi Awang di Sinar Harian yang mendakwa Pas adalah parti PALING KUAT dalam Pakatan Haram. Boleh kena stroke Lim Kit Siang bila dengar kenyataan Hadi Awang ni.

Mungkin Hadi Awang sedang berkhayal ketika membuat kenyataan ini tanpa melihat realiti sebenar yang berlaku terhadap Pas sejak parti itu bergabung dengan Dap dan Pkr untuk menjatuhkan kerajaan BN

Mungkin juga, Hadi Awang merasakan jumlah ahli Pas lebih ramai daripada ahli Dap dan ditambah pula dengan kemasukan sekumpulan artis yang menggelarkan diri mereka sebagai 'artis yang sudah insaf' telah membuatkan Hadi Awang dengan konfidenya mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa.

Bangkitlah dari tidur wahai Hadi Awang, lihatlah di negeri-negeri yang dipertintah oleh Pakatan Haram selain dari Kelantan dan Kedah. Di mana kedudukan Pas. Apa peranan yang diberi kepada Pas dalam petadbiran kerajaan negeri yang perintah oleh Pakatan seperti Pulau Pinang dan Selangor?.

Tidak kira berapa jumlah kerusi pun yang Pas tandingi pada PRU13 akan datang, Dap tetap dilihat sebagai sebuah parti yang paling dominan dalam Pakatan Haram. Kerana apa? Kerana Dap menjadi kuasa penentu antara Pas dan Pkr dalam hasratnya untuk menumbangkan kerajaan sedia ada yang dipilih rakyat.

Tanpa Dap sebenarnya Pas tidaklah sekuat mana. Ini sudah terbukti sejak dahulu lagi. Melainkan di setiap negeri terdapat di Malaysia ini, Pas mempunyai seorang pemimpin yang mana kualitinya setaraf dengan Tok Guru. Barulah boleh dikata Pas parti politik paling kuat diantara yang paling lemah dalam Pakatan Pembangkang. Tak cukup besar agaknya cermin di rumah. Sebab tu rasa macam bagus..HamPAS...

MARANG – Pas menolak dakwaan kononnya DAP akan bertanding sehingga 90 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, dakwaan itu sama sekali tidak benar kerana jumlah kerusi yang akan ditandingi oleh DAP adalah tidak lebih daripada Pas.

"Pas parti yang paling kuat dalam Pakatan Rakyat (PR). Kita (Pas) mungkin akan bertanding sehingga 80 kerusi, DAP 50 atau 60 kerusi. Dan daripada jumlah itu pula, mereka (DAP) mungkin menang 40 atau 50 kerusi. SUMBER SINAR

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. Pas memang kuat. Kuat kencing, kuat menipu,kuat fitnah, kuat kelengtong, kuat tibai bini orang, kuat besekongkol dgn syaitan, kuat diperkudakan olih Dapig, dan kuat segalanya yg tak baik.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.