Khamis, 2 Ogos 2012

Jangan Guna Duit Rakyat Selangor Untuk Bela Nasib Penjenayah Seperti Rafizi

    12:35:00 PTG   No comments


MB Selangor, Khalid Gagap tanpa berselindung telah menyatakan kesediaan kerajaan negeri untuk menggunakan wang rakyat bagi tujuan membiayai segala kos guaman yang bakal ditanggung oleh Rafizi Ramli yang kini berhadapan dengan tindakan mahkamah atas pertuduahan pecah amanah dan melanggar akta perbankan (BAFIA).

Tindakan Khalid itu, boleh di ibarat sebagai tindakan kerajaan Pakatan Selangor menandatangani cek untuk kroni mereka iaitu peguam Rafizi yang juga merupakan pemimpin Pakatan.

Kes Rafizi ini adalah peluang keemasan bagi pemimpin Pakatan mengaut duit rakyat dengan menjadi peguambela kepada Rafizi yang mana mereka sendiri tahu bahawa peluang untuk menang terhadap kes yang bakal dibicarakan ini kelak adalah amat tipis sekali.

Sebab itulah Khalid Gagap menjadi orang pertama sekali menawarkan bantuan kepada Rafizi dengan menggunakan wang rakyat tanpa perlu berfikir panjang akan kesanya kerana wang yang digunakan itu nanti bukan diambil dari poketnya sendiri.

Sebagai rakyat, sebagai pembayar cukai di Selangor, menganggap tindakan kerajaan negeri yang berhasrat ingin menggunakan wang rakyat untuk membiayai kos guaman seorang pelaku jenayah pecah amanah seperti Rafizi adalah tidak masuk akal kerana ia tidak mendatangkan apa-apa manfaat kepada rakyat.

Cukup-cukuplah duit rakyat dibazirkan oleh kerajaan negeri setelah empat tahun Pakatan mengambil alih tampuk pemerintahaan. Selaku Menteri Besar, Khalid Gagap perlu memberi keutamaan pada tanggungjawabnya untuk membela nasib rakyat dan bukanya membela nasib seorang penjenayah seperti Rafizi.

Rakyat tak akan berkudis sedikit pun sekiranya Rafizi meringkuk dalam penjara kerana semua masalah yang menimpa batang tubuhnya itu berpuca dari sikap angkuh serta kebodohan sendiri dan tidak ada kaitan dengan rakyat Selangor. Itu jelas..

Wak J: Bagaimana pula dengan nasib rakan subahat Rafizi yang didakwa atas pertuduhan yang sama. Kerajaan negeri Selangor nak tolong tanggung jugakah?

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.