Sabtu, 18 Ogos 2012

'Saya Bukan Anti Islam, Saya Cuma Menentang Hudud Dan Penubuhan Negara Islam'

    6:53:00 PG   No comments


Wak J: Bai sekor ni memang kuat betul belitan dia. Hanya pemimpin dan penyokong taksub PAS sahaja susah dan tak faham-faham apa yang diperkatan oleh si Karpal ini.

Hukum hudud adalah hukum Islam, menentang hudud secara terbuka seperti yang dilakukan oleh si Karpal ini, samalah juga ertinya menentang Islam atau anti Islam.

Sudah betulah apa yang dinyatakan oleh Bekas Tim. Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa tempoh hari yang mendedahkan tentang sikap Karpal yang bukan sahaja anti Hudud tetapi anti Islam juga.

"Saya bukan anti-Islam, Islam merupakan sebuah agama, saya tidak pernah menentang agama Islam, bagaimana boleh melabelkan saya seperti itu? Saya hanya menentang secara terang-terangan konsep negara Islam itu yang boleh mengamalkan hukum hudud.

Hukum hudud boleh diamalkan di negara-negara Islam, contohnya di Arab Saudi dan Iran. Saya menentang hudud kerana ini bukan negara Islam, ini negara sekular. Oleh itu bagaimana mahu melaksanakan ia di sini?

Pada tahun 1988, Mahkamah Agung telah mengisytiharkan Malaysia sebagai negara sekular. Bagaimana boleh menubuhkan negara Islam? Saya juga menentang penubuhan negara Islam kerana ini bukan negara Islam, ini negara yang meliputi pelbagai kaum.

Saya dan DAP tetap dengan pendirian, kami menentang sekeras-kerasnya penubuhan negara Islam dan pelaksanaan hukuman hudud" :- Karpal Singh

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.