Sponsored

Selasa, 11 Disember 2012

Punca Sebenar Kenapa AES Ditentang Oleh Segelintir Rakyat Malaysia Telah Dikenal Pasti


Bila sudah terkantoi memang malu. Mungkin sebab inilah terdapat segelintir pengguna jalanraya di Malaysia menentang habis-habisan pemasangan AES yang dilakukan oleh Kerajaan.

Bukan setakat bimbang disaman kerana memandu melebihi had laju, tetapi bimbang perbuatan tidak senonoh yang dilakukan bersama pasangan di dalam kenderaan dilihat orang apabila dirakam oleh kemera AES.

Tapi..ada sepisis manusia yang jenis tak reti malu dan rasa bersalah sedikit pun walau aksi perlakuan zinanya telah dirakam dan diperlihat ke seluruh dunia, namun cita-citanya hendak menjadi perdana menteri tidak pernah luntur seprti nafsu buasnya membalun lubang depan dan belakang.

China: Seorang pemandu mengancam mengenakan tindakan undang-undang ke atas polis trafik tempatan selepas kamera polis didakwa merakamnya memandu melebihi had laju di lebuh raya di Wilayah Sichuan,China sambil meramas payudara penumpang wanita di sebelahnya.

Ahli perniagaan Jialin Deng telah didenda £20 kerana memandu hampir 60mph dalam zon had laju 50mph, tetapi bukan itu yang dibimbangkannya.

Beliau mendakwa imej memalukannya yang telah disiarkan oleh media tempatan lalu dipaparkan dalam forum internet, adalah manipulasi digital.

Dia mengancam untuk menyaman polis trafik tempatan, kerana membocorkan gambar orang awam adalah melanggar hak peribadi.

Gambar tersebut menunjukkan Deng memandu kenderaan 4WD Nissan di lebuh raya antara santai dan Shehong di Wilayah Sichuan,China. Wanita dalam gambar itu bukan isterinya tetapi seorang pelajar universiti tempatan. Deng menegaskan dia memandu seorang diri, imej tersebut adalah palsu dan mengancam untuk menyaman Biro Trafik Mianyang.

Pegawai Trafik telah berjanji untuk menyiasat kejadian itu dan berkata mereka akan mengkaji semula dasar untuk melindungi privasi orang ramai. [orange.co.uk]

3 ulasan:

  1. Ni yang buat aku rasa cuak je nak ringan2 dalam kete masa memandu..

    BalasPadam
  2. Semakin deras meramas, semakin kuat tekan padle minyak..tu yang semakin laju..kan dah kena..

    BalasPadam
  3. xpe biar lah camera rakam adegan pe pun...org PAS kata besi xbolih dppercaye...hahaha..nk ngentut pun bolih...

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..