Rabu, 6 Mac 2013

Video Reformasi Tak Laku, Yassin Terpaksa Cipta Kontroversi?

    2:07:00 PG   6 comments

yassin-anwar-reformasi

Setakat ini tak ada lagi berita ahli politik atau artis yang mati bila dapat ugutan bunuh, malahan mereka ini masing-masing bebas ke sana ke sini tanpa sedikit pun rasa bimbang tentang keselamatan diri sendiri. Ambil contoh Anwar Berahim, berapa banyak ancaman bunuh diterimanya dan berapa ramai orang di luar sana hendak dia mati. Tapi tak mati-mati juga kan?

Pada wak la..Apa yang Yasin cuba buat ini hanyalah untuk mencari publisiti bagi melariskan video Reformasinya yang tak laku dan tak ada orang nak dengar. Kalau tak kerana masuk berita, wak sendiri pun tak tahu wujudnya lagu 'popular' yang menjadi siulan ramai pencacai PR masa kini.

Udah-udah la tu Yassin oiiii...jangn diikut perangai Bang Non

Wak J  

Gara-gara sebuah video nyanyian bertajuk “Reformasi” yang dimuat naik ke laman YouTube, penyanyi dan komposer, Yasin Sulaiman, 39, diugut dengan ancaman bunuh oleh dua individu melalui laman berkenaan.

Komen yang berbunyi, “Yassin ni patut dibunuh jer.. “ dan “Aku kalau jumpa si Yassin ni kat luar comfirm aku pijak-pijak kepala dia sampai lumat” didapati dibuat pada awal malam semalam selepas kira-kira dua minggu video itu dimuat naik.

Yasin berkata, ugutan bunuh yang diterima melalui video lagunya itu membuktikan ada pihak tidak bertanggungjawab dan menyalahgunakan medium sosial tersebut.

“Perselisihan pendapat adalah perkara biasa dan sebelum ini saya pernah menerima pelbagai pandangan negatif. Namun ugutan bunuh adalah perkara serius.

“Saya tidak pasti sejauh mana seriusnya ugutan yang dibuat itu, namun saya tidak akan berdiam diri jika ia berterusan selepas ini,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di pejabatnya di Kota Damansara, semalam.

Justeru itu, Yasin memberi amaran kepada pengunjung laman sosial agar tidak sewenang-wenangnya meninggalkan komen berunsur ugutan dan fitnah terhadapnya sebelum dia mengambil tindakan undang-undang.

“Sekiranya saya silap dalam penulisan, kita boleh dialog, boleh mengkritik dengan platform yang betul. Bukan dengan ugut-mengugut begini.

“Saya harap individu terbabit berhentilah daripada melakukan perkara begini kepada sesiapa pun. Kebebasan bersuara perlu digunakan untuk kebaikan bukan untuk mengugut dan mencaci orang lain,” katanya kesal dengan perkara itu.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
6 ulasan:
Write comments
  1. mamat ni yang giler isim dulu ke??? tengok muka pon tahu yang lobang bontot dia dah kena terjah den kote bengkok anwar...tu lah sebab bikin lagu reformasi. Bagi bontot dah dapat berapa duit? buatkan lagu yang tak sedap tu dah dapat berapa duit?? Tak top pon tak ngape lah janji masyukkkkk dengan si kote bengkok....hahahaha

    BalasPadam
  2. hahahahahahaha....mamat ni pulak yg nak meroyan macam si mak janda mulit bau ikan tenggiri jeruk...hahahhahahahaha..dah dah lah Sin...jgn kau ikut jejak si janda jalang tu...

    BalasPadam
  3. berani buat berani tanggung la.....

    jgn nak berlagak hero baru kena gertak dah kecut telor...

    kalau taknak org marah kat lu jgn suka buat hal dgn org

    buat hal sediri lebih baik

    BalasPadam
  4. nuar peliwat senyum besar.. ade lagi sekor mangkuk rela jadi pengikut aku hahahaha

    BalasPadam
  5. pukimak ni buat lagu bodoh tu sebab company dia dah tak tahu nak bikin duit mcmana!!! company pon nak bangkrap!!!! apa cara lagi bro???? nak hidup!!! buat lagu bodoh dan bonggok banyak2 untuk pkr boleh lah cover duit sewa office yang nak bangkrap tu!!!! duit overtime dengan peliwat tu pon dapat jugak bro!!!! sama aje cover dua2 ekor tu sekor kononnya nyanyi lagu2 keagamaan sekor lagi nak tunjukkan perwatakan ilmuan agama....TAPI BANGSAT PUKIMAK punya manusia!!!! PERGI MAMPOSSSSS DENGAN LAGU BODOH KAU LAHHHHHH.

    BalasPadam
  6. Berjuang la kau bsama pakatan yasin....join skali dgn abby mulut x de insuran tu...sbb pakatan memang gemor sgt artis2 ni...skurang2nya dpt gak duit poket utk kau teruskan hidup...sbb job pun dah xde...album kau x laku...pasni nuar akan usung kau sana sini...sbb rasanya terliur gak dia tngok kau...bertuah badan kau yasin...

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.