Selasa, 30 April 2013

Apa Macam Penjawat Awam..Seronok Tak Bila Digelar Kera?

    10:00:00 PG   7 comments

md-hashim-kera-dalam-kerajaan

Nah! amik kaw..Jangan marah naaaa..Baik punya kutuk dari calon PKR yang bertanding di Johor Baharu. Nasib lah wak bukan bekerja dengan kerajaan atau menjadi kakitangan awam di agesi-agensi kerajaan. Kalau tidak, sudah tentu istilah KERA yang digambarkan oleh calon pilihan Anwar ini terpalit pada wak.

Cuba tengok muka calon PKR dekat atas tu, sikit pun tak rasa bersalah bila menggelar dan melabelkan penjawat awam sebagai kera belaan yang diberi makan pisang, kacang dan kelapa. Kenapa lah pemimpin PR suka sangat membuat perbandingan atau perumpaan manusia dengan haiwan?

Macam inikah calon yang kita nak pilih kelak? Tak tahu lah sekiranya masih ada penjawat awam yang buta hati buta mata, pekak telinga sanggup mengundi bekas Jeneral ini yang mana satu sen haram pun tak berguna.

Sejak klip video youtube di bawah ini tersebar, suara-suara penjawat awam yang bengang dengan kenyataan  biadap dan tak berotak yang dilempar calon PKR terhadap mereka.

Sekarang semua dah jelas, terpulang pada penjawat awam samada mahu duduk dalam sangkar macam kera yang diberi makan pisang, kacang dan kelapa seperti yang dibayangkan oleh Jeneral bersara itu atau terus mengekalan BN sebagai sebuah kerajaan yang telah banyak memberi manfaat kepada penjawat awam selama ini.

Pilihan terbaik..undilah BN

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
7 ulasan:
Write comments
  1. Ooooh dia ni yg ckp... biasalah tu, mulut tangki septic. Kalau dia gelar kakitangan kerajaan sbg kera, dia dulu kerja apa ek? org Johor mesti ada ek..hehe. So setuju tak kita panggil calon ni dgn panggilan yang sangat berhemah. Jeneral (KB) Tandas Siram Md Hashim Hussein... Nak tau KB tu apa?, KERA BERSARA. laaaahhh....... muahahahaha

    Parti Kera Royan !

    BalasPadam
  2. Ramai yg sokong meka dari pantai timur..lain kali nak ambil penjawat awam ikut Kuata jumlah penduduk sebuah negeri..jgn ramai kera kera dalam JPA, PTD, GLC,

    BalasPadam
  3. Sapa dah tenguk rumah jeneral bersara ni di Kempas JB?. Fuyooo.., Macam Mahligai Kayangan boleh sumbat 2,500 kera-kera dari hutan Endau Rompin.

    BalasPadam
  4. ASKAR PENCEN- Umor dah kata pergi....Muka pun macam muka sakit dan tak ada aura lansung. Ketrampilanal sangat kurang, masih nak mengutuk insan yang lain. Cukup2lah banyak dosa2 lampau yang belum diampuni.
    Macam dah tak ada modal lain untuk dijadikan issue.

    BalasPadam
  5. merujuk kepada ucapan itu, ini bermakna dia kera yang dah pencen dari kerajaan, lepas tu kerajaan dah lepaskan dia kat hutan dan di ambil oleh pkr untuk belaan seterusnya. betul ker !

    BalasPadam
  6. cantik betul muka kera yang dah berpencen ini. memang patut pun, muka sendiri macam kera.....sedarlah sebelum buka mulut

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.