Sponsored

Rabu, 24 April 2013

Khalid 'Gagap', Bekas MB Paling Tak Sedar Diri Yang Pernah Dimiliki Rakyat Selangor

khalid-gagap-tak-sedar-diri

Biar betul! Yang kata manifesto bukan janji hari tu siapa? Najib kah? Kerajaan negeri yang paling banyak menabur janji di Selangor dan paling liat menunailan janji dulu kerajaan di bawah pentadbiran siapa? Kerajaan BN kah?

Memang sesuai sangat lah jika lepas tamat PRU13 nanti selepas puas main golf, Khalid Gagap menyertai pertandingan maharaja lawak untuk mengisi masa yang terluang setelah ditendang rakyat Selangor sendiri.

Memang tak patut sungguh kenyataan yang dibuat oleh Khalid Gagap dengan menuduh kerajaan BN hanya pandai menabur janji tapi tak reti nak laksana. Padahal apa yang dikatanya tu merujuk pada dirinya selaku bekas MB Selangor yang paling tak guna kerana gagal menunaikan janji sehingga terpaksa berdepan dengan tuntutan saman dari rakyat.

Cuba rakyat Selangor tanya pada Khalid Gagap, dalam banyak-banyak janji yang terkandung dalam manifesto Pakatan  Pembangkang pada PRU12 yang lepas berapa peratuskah janji yang tersenarai dalam manifesto tersebut berjaya ditunaikan setelah mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri? Jawapanya, tak sampai 5% pun yang tertunai. Kalau ada yang tertunai itu pun kerana terpaksa.

manifesto-pr-selangor-2008

Khalid 'Gagap' perlu melihat keadaan dirinya di dalam sebuah cermin yang besar sebelum mempersoal atau mempertikai tentang janji yang dibuat oleh BN. Jika hendak dibandingkan antara janji yang dibuat oleh kedua-dua belah pihak ini, maka wajar lah rakyat Selangor memilih BN  kerana setiap janji yang dibuat itu telah tebukti mampu ditepati.

2 ulasan:

  1. Akujanji tu lain. Kena tunaikan!
    Manifesto? tu bahasa Sepanyol digunakan di Mexico. maknanya "Wa temberang jer."

    Aku Yang Bingai:
    PRU13 - Ibrahim Ali dan Nallakarupan Korban Prinsip? di TendangTerajang

    BalasPadam
  2. eh??? dia ckp kat siapa ni? kalau cakap kat lembu mengkin lembu boleh percaya la. kalau cakap kat rakyat, rakyat otak lembu je percaya. bila masa PR tunai janji ni?????

    pelik aku!

    manifesto bukan janji la khalid. yg pi dok sibuk laksanakan buat apa?

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..