Isnin, 24 Jun 2013

Fatwa Sesat Husam Jadi Punca Cinabeng Takut Turun Demo

    12:55:00 PG   No comments

cinabeng-tattoo-punggung
Kemuncak kepada segala perhimpunan haram 'Blackout 505' anjuran Pakatan Pembangkang telah berakhir. Tapi tidak tahulah kalau Pembangkang mahu terus berdemo selepas hari raya ini hingga ke PRU14.

Himpunan Blackout 505 sebelum ini telah menyaksikan kehadiran hampir 90 peratus  kaum  Cina dan hanya segelintir Melayu PKR, manakala Melayu PAS yang hadir pula boleh dibilang dengan jari pada masa itu berdesarkan kopiah yang dipakai.

Tetapi, pada  hari kemuncak himpunan pada Sabtu lepas sejak ditukar nama kepada 'Black505', jumlah kaki demo berdasarkan pecahan kaum yang bersedia untuk merusuh pada waktu itu kembali kepada keadaan sediakala di mana hanya muka-muka Melayu PKR dan PAS berarak di jalanraya dan memenuhi padang. Ke mana peginya cina-cina ini?

Kita tahu bahawa kaum Cina paling takut bila dengar perkataan 'mati'. Keceluparan mulut Husam mengeluarkan fatwa sesat mati syahid sekiranya terkoraban semasa behimpun melawan pihak berkuasa telah membuatkan cinabeng DAP ini merasa gerun untuk turun merusuh kerana bimbang peluru tak bermata hinggap di kepala.

Mereka sedar bahawa seruan jihad dan mati syahid yang difatwakan Husam itu membawa makna puak jahilun PAS sudah bersiap bersedia untuk bergadai nyawa, sedangkan tak semua kaum Cina sanggup berbuat demikian semata-mata hendak menaikkan Anwar sebagai Perdana Menteri. Ungkapan 'Cina takut mati' terbukti berasas apabila cinabeng-cinabeng DAP tidak turut serta.

Ketiadaan kaum Cina semasa himpunan 'Blackout 505' pada Sabtu lepas telah menyerlahkan lagi sifat sebenar kaum itu yang akan memperguna dan memperkuda siapa saja untuk mencapai matlamat mereka. Mereka hanya menjadi pencetus iaitu dengan menyebar kebencian dan hasutan, kemudian menyemarakkannya melalui siri-siri himpunan aman tetapi akhirnya menjadikan  Melayu PAS dan PKR sebagai perisai di barisan hadapan untuk berperang dengan pihak berkuasa.

Kesimpulanya, matlamat perhimpunan haram 'Blackout' yang dianjurkan Pembangkang sejak berakhirnya PRU13 ternyata gagal kerana bila tiba hari kemuncak 'peperangan' kaum cina DAP yang kononya sangat berani ini lari meninggalkan medan pertempuran. Anwar Ibrahim wajar memikirkan semula kerjasama mereka dengan DAP. Ingatlah bahawa MCA telah menikam BN, dan DAP yang telah sedia menunggang PAS.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.