Selasa, 18 Jun 2013

Kempen 'Buy Chinese Last' Mula Mengigit

    9:19:00 PTG   22 comments

Buy Chinese Last
Nampaknya kempen boikot barangan Cina, sudah memberi kesan. Kalau sebelum ini, Red Bean Army menjalankan kempen memboikot dan memburuk-burukkan barangan atau produk Melayu-Bumiputera, bahkan menggaji dan mengupah pemimpin PKR seperti Rafizi Ramli untuk memperlekehkan tokoh-tokoh usahawan Melayu-Bumiputera seperti Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari, tiada pula sebarang tindak balas daripada Melayu-Bumiputera.

Kalau sebelum ini, mereka bukan main lancang, bercakap megah dan bersembang angkuh tentang TIDAK PERLUNYA Melayu dan Bumiputera dalam perniagaan mereka, apabila kempen boikot dijalankan, kelam-kabut pula mereka mendendangkan cerita RASIS dan PERKAUMAN.

Padahal yang benar-benar rasis dan perkauman adalah mereka sendiri!

Sikap samseng puak-puak ini, memang keterlaluan. Mereka seperti sudah terlalu megah kerana kemenangan besar DAP dalam PRU. Sangka mereka, tiada mana-mana pihak yang dapat melawan atau mencegah mereka.

red-bean-army-ugut-bunuh

Justeru, taktik samseng sepertimana yang dilakukan oleh satu lagi sumber kewangan utama DAP, ceti haram, digunakan. Mereka sudah tidak dapat mencari jalan lain untuk melawan atau menyanggah, lantas mengancam untuk membunuh, menyembelih, membuatkan seluruh keluarga menderita dan sebagainya dalam usaha menakut-nakutkan sekaligus merencatkan kempen BUY CHINESE LAST.

Masa mereka buat kempen STOP UMNOPUTRA MONEY dengan mengedarkan dan menyebarkan gambar-gambar produk keluaran Bumiputera, tidak pula mereka fikirkan tentang RASIS dan sebagainya. Sekarang, apabila kuasa membeli mulai bertindak, mereka kelam-kabut nak bercakap tentang RASIS?

Ada pecacai DAP yang berwajah dan bernama Melayu bertanya, antara UMNO dengan DAP, yang manakah RASIS?

Jawapanya ada di sini

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
22 ulasan:
Write comments
  1. antara UMNO ngan DAP mana rasis? laaa.. org PAS dan PKR dah lama tahu UMNO rasis. sebab? nama pun dah United Malay National lagi!
    tak ke race based tu? cer tengok PAS dan PKR ada melayu ke cina ke india ke. mudah benor umno tuduh DAP rasis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya simpati dgn anon di atas. Mungkin budak lagi kot. Buta hati tak nampak berapa byk kebaikan yang UMNO buat utk orang Melayu. Nak menilai UMNO bukan setakat dari nama sahaja, haihh....perbandingan yang tidak matang dan langsung tak setara. Kena byk membaca anon di atas ni.

      Padam
    2. Sama lah dengan wak..simpati sangat..Nasib lah budak ni dibayar lebih untuk jilat buntut DAP sampai kering..

      Padam
    3. Ok la rasis..tegakkan hak kaum masing2 MCA dengan MIC ko tak kata rasis pulak...balik2 umno jugak ko tuju..PAS lagi teruk eksploit nama Islam lagi...perangai serupa berok..putar belit perkataan bombastik tipu orang kampung dengan orang bandar yang perasan best..PKR tu parti anak beranak anwar ibrahim...perjuangan lagi tah hapa2...

      Padam
    4. PKR tu parti keluarga yg dah kenal DEPAN BELAKANG...saki baki kaum Lut yg terlepas dari balasan Tuhan.

      Padam
    5. bodoh kau cina itu ugut atas dah brape ribu dia dah bunuhhhh ? nyamok ????aku bruce aku tempeleng

      Padam
    6. bodoh, belajar bezakan race-based dengan racist. race-based tak semestinya racist. menjaga kepentingan sendiri tak bermakna merampas hak orang lain, suka hati la kalau kita nak boikot produk cina. orang cina dah lama boikot produk melayu... DAP yang terang2 racist dengan melayu dan india ko tak nampak ke buat2 tak nampak?

      Padam
  2. Sabar bro...marah2 selalu nanti lekas tua...tapi...Cina DAPig tu mmg sepatutnya diajar dengan KUASA BELI ORANG MELAYU..

    BalasPadam
  3. Mana leh tahan asyik nak sabar je wak..terus terang aku ckp ni wak..aku da langsung tak beli brg kat kedai cina atau buatan cina wak..selagi mampu aku akan cari produk melayu wak..saper yg start kempen boikot produk cina atau BCL aku doakan semoga Allah memberi rahmatNya pada mereka mereka tu wak..cina laknatullah ni makin melampau wak..bagi aku da WAJIB dibunuh kafir harbi ni wak..agama, bangsa dan raja/sultan kita dihina sesuka hati..aku x boleh tahan wak..Allahuakbar..kami mohon perlindunganMu yaAllah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahan sikit lagi je Bro...kita hampir berjaya ni...kita hasut lebih ramai lagi org Melayu supaya jgn beli produk Cina DAPig..

      Padam
  4. Slm mohon dipautkan blog Tasek Gelugor Portal... Blog tuan telah pun dipautkan...

    BalasPadam
  5. Boikot barangan Cina ni sampai di ikuti oleh anak cucu kita. Jangan hangat2 tahi ayam je. Biar prinsip ini sentiasa tersemat di hati kita buat selama-lamanya.

    BalasPadam
  6. boikot je cinabeng ni. mereka ni keturunan yakjuj dan makjuj. apa nak ditakutkan. mari kita buat kempen tutup sekolah cina juga. singapore pun tak ada sekolah cina.

    BalasPadam
  7. BOIKOT AIR MINERAL Mesra Petronas, Spritzer, Cactus, Desa semua sumber sama CINA taiping sedut air kat Kubur CINA sebab tu kandungan Pottasium dan Calcium Tinggi belilah air RISCOOL dari RISDA SHDC.

    BalasPadam
  8. rasis?

    aku Melayu yang paling rasis skali!!

    BOIKOT cina sampai mampos!!

    tiada cinabeng...tiada lagi babi

    BalasPadam
  9. cina ,,,sapa kasi cina kaya ----melayu
    sapa kasi cina tinggal ditnh melayu ---inggeris
    spa kasi cina muka ??? pkr dan pas dan segelintir peminpin umno
    kita tunggu dan lihat
    bukan buy chino last ---dont buy cino

    BalasPadam

  10. ha ha HA HAH

    cina yg ugut ni macam hishamuddin hussein
    amaran! hehehe. hei cina bodoh, apa perlu amaran, lu terer pegi potong saje la. lagi mau amaran? atau lu lancau kecik

    BalasPadam
  11. ....sampai dah macam ni baru ada Melayu sedar diri tapi pengikut PAS masih syok dgn puak ni kerana ada ulama mereka dah naik meroyan bencikan UMNO hingga sanggup terus peluk DAP siang malam....

    BalasPadam
  12. Orang Cina kena faham bahawa cina dah kena tipu bangsa sendiri. Ini bukan nak jaga cina tapi Cina high class macam yahudi Aryan yang bunuh yahudi yang lemah. Bagi Cina jenis ini, cina kampong tak ada nilai apa-apa... Sama India kampong atau estet tak ada nilai apa-apa pada India macam Kapal Sigh.Orang Cina tak pernah baca sejarah dunia maka tak tahu bahawa nilai-nilai konfusius dan budha ditanam kepada rakyat China dulu kerana mereka sudah hilang nilai-nilai kemanusiaan. Nampaknya hal ini telah berulang.. Ditambah dengan pencaturan dunia oleh golongan anti Tuhan yang orang cina tak pernah belajar ilmu ini... golongan ini ada dalam kelompok melayu, cina, india, jepun , barat, arab dan sebagainya. kajilah singapura.... keluarga Li kan yu.... Mengikut adat dah jadi raja singapura... Kalau ikut hukumm logic... tak logic boleh bertahan lama kerana kuasa adalah rebutan ramai walau pun dalam aman apatah lagi kucar kacir.... Lu cina piker-pikirlahhhh ... Lu cina class tinggi atau class rendahhh... Kalau class rendah fikirlah sape nak selamatkan lu.....jika huru- hara. Zaman ni bangsa dah tak penting.. yang penting kuasa.... Orang amerika pun tahu ini hanya cina yng tak tau masih kena tipu atas bangsa cin,cin,cina...

    BalasPadam
  13. jangan biarkan kempen ini tengelam wak,,klu boleh sebulan sekali kena ada post tntang BUY CHINESE LAST,ayuh BUY MALAY FIRST CHINESE LAST

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.