Ahad, 29 September 2013

Husam Sebak Nik Aziz Hanya Derma RM5000 Bina Lebuh Raya Rakyat

    2:25:00 PG   1 comment

nik-aziz-lebuhraya-tak-siap

Cuba kita amati betul-betul klip You Tube minit-minit akhir di bawah ini di mana Nik Aziz dengan bangga dan riaknya membuat pengakuan bahawa dia telah menderma wang sebanyak RM5000 untuk projek lebuh raya rakyat yang tidak tahu bila tarikh siapnya.

Dalam pengakuanya di hadapan wartawan, Nik Aziz juga berharap dangan sumbangan sebanyak RM5000 itu dapat memberi pahala kepada diri dan juga kedua arwah ibubapanya kelak.

Sumbangan yang diberikan Nik Aziz memang patut diberi penghargaan yang tinggi kerana bukan senang orang kaya yang memiliki tanah berkepuk-kepuk sepertinya sanggup menyumbang wang sebegitu banyak demi keselesaan rakyat.

Tapi, cuma satu sahaja tabiat buruk Nik Aziz yang sukar dikikis dari hatinya iaitu sifat tidak ikhlas bila membuat sesuatu perkara. Contoh jelas seperti yang dapat dilihat dalam rakaman Youtube di bawah. Sebagai ulamak tersohor yang menjadi sembahan kepada para pentaksub PAS, sepatutnya penyakit hati seperti ini tidak harus ada dalam dirinya.

Sekiranya Nik Aziz benar-benar ikhlas hendak membantu rakyat Kelantan, sepatutnya tidak perlu lah diwar-warkan tentang sumbangan ikhlasnya itu pada media kalau niatnya semata-mata hendak mendapatkan pahala tak kira samada sumbangan yang diberi itu kecil atau besar nilainya. 

Tapi kenapa Nik Aziz buat begitu?

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. Sebab N.ajis adalah ulamak dunia tahap terompah jamban.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.