Sponsored

Isnin, 28 Oktober 2013

DAP Tak Puas Hati Bil Elektrik Kediaman Rasmi PM Dan Yang diPertuan Agong Mahal Sangat


Wak J: Kalau dah babi tu babi juga lah...Dah bagi taraf warganegara dan diberi peluang tinggal dekat Tanah Melayu ni pun dah cukup baik.

Kalau ikut resmi babi dekat hutan, dah tentu mati kena tembak lahanat ni dengan senapang gajah kalau macam ni punya pi'el.

Ko orang tak perasan ke..satu per satu keistimewaan orang Melayu sedang dipertikai secara halus oleh kaum pendatang ni!

KUALA LUMPUR -  Ahli Parlimen Seremban-DAP, Anthony Loke hari ini mendakwa kediaman rasmi perdana menteri telah membelanjakan RM250 untuk bil elektrik dalam tempoh satu jam.

Beliau berkata demikian merujuk kepada jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim yang menyatakan kos perbelanjaan bil elektrik dan air sepanjang tahun 2012 adalah sebanyak RM 2.2 juta dan RM300,000.

Menurutnya, perbelanjaan untuk bil air dan elektrik bagi kediaman perdana menteri dan timbalannya telah meningkat dalam tempoh dua tahun sebanyak 40 peratus daripada RM6,000 kepada RM8,000 setiap hari.

"Bagaimana Najib boleh minta rakyat berjimat cermat, sedangkan beliau setiap hari melakukan pemborosan, membazirkan elektrik RM8,500 setiap hari bagi bil elektrik.

"Saya rasa ia keterlaluan, tidak ada rasa untuk kurangkan perbelanjaan tersebut, mereka tidak menunjukkan contoh yang baik dengan perbelanjaan bil elektrik tersebut.

"Kalau di Amerika, 'White House' itu bukan sahaja kompleks kediaman rasmi Presiden Amerika, tetapi pejabat rasmi, tetapi di Malaysia, Kompleks Seri Perdana hanya kediaman rasmi tapi ada lagi pejabat perdana menteri ada pejabat  lain, itu perbelanjaan lain," katanya dalam satu sidang media di lobi Parlimen, di sini, hari ini.

Anthony sebelum itu meminta perdana menteri menyatakan butir-butir terperinci bil-bil elektrik dan air dan kos penyelenggaraan kediaman rasmi perdana menteri dan timbalan perdana menteri secara bulanan untuk tahun 2012.

Tambahnya, kompleks kediaman rasmi perdana menteri dan timbalan perdana menteri hanya digunakan beberapa jam untuk penganjuran majlis rasmi dan mesyuarat.

"Mengikut jawapan ini... berapa majlis yang dianjurkan setiap tahun?

"Setahu saya untuk Seri Perdana yang paling besar penganjuran majlis hanya sambutan rumah terbuka Aidilfitri, setahun hanya beberapa jam dibuka kepada orang ramai walaupun biasa dibuka tapi tak ada majlis besar seperti sambutan Aidilfitri.

"Ataupun perdana menteri terlalu senang berada di Seri Perdana untuk anjurkan majlis, kalau ada pun majlis itu adalah majlis tertutup atau dijemput, jadi bagaimana kerajaan boleh membelanjakan elektrik begitu besar sekali," jelasnya.

Anthony juga berkata, pengurangan perbelanjaan bil elektrik dan air dapat membantu mengurangkan perbelanjaan wang dan beban rakyat.

"Saya tak tahu kalau penggunaan elektrik itu dapat tingkatkan kekuatan seksual setiap lelaki, tapi saya tahu dapat kurangkan perbelanjaan elektrik ia dapat kurangkan bebanan rakyat dan baik untuk alam," katanya lagi - Sinar Harian

2 ulasan:

  1. Setuju Wak Jengkol! memang dasar BABI HUTAN LIAR puak Kapir DAPBANGKAI ini! Geramnya aku!

    BINATANG betullah si SAMSENG PENDATANG KAPIR DAPBANGKAI ni - dahlah si PENDATANG Cina/Bukan Islam asyik terus JAJAH dan RAMPAS hak dan tanah PUSAKA kita, sejak mereka di bawa PENJAJAH British-Zionis LAKNAT!

    Haritu juga, dahlah DAPBANGKAI kurang ajaq soalkan YB PM kita naik jet khas utk. PM; nak PM kita naik MAS mcm. org. biasa! Obama mahupun kat seluruh Barat, PM dan Menteri ada jet Tentera Udara khas sendiri - utk. mengawal keselamatan Menteri dgn. amat ketat!

    Sekrg. PM dan TPM ISLAM/MELAYU kita terus diHINA dgn. amat KEJI oleh si Kapir DAJAL ni, psl. bil letrik pula - kalau kat Barat pun, tak pernah keluar isi mcm. ni! Patutnyai si MUSUH Islam/Melayu yg. makin RAKUS, mcm. BINATANG-BUAS ini, diHALAU saja dr. Tanah Melayu ISLAM kita ini!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  2. Baru-baru ni aku ada naik bus...ada satu amoi sibuk duk minta bus turunkan dia di hentian serdang...tapi drebar bus sudah kata awal-awal tak boleh berhenti di hentian kerana menyalahi peraturan...amoi ni punya la teruk perangai pi provok drebar bus kenapa taka kasi dia turun sampai ...drebar tu pun boleh hangin ...sebab isu pentingkan diri amoi ni...degil dah orang cakap tak boleh berhenti ...tapi tak faham bahasa kata tak boleh.....perkara tu berlaku berdekatan saya....tapi dengan ketegasan drebar bus tu tetap tidak membenarkan.

    Apa yang saya nampak dari peristiwa yang berlaku......mereka akan mendesak...mendesak /...bila apa yang mereka mahu tidak dipenuhi...strategi tetap sama...desak...desak......ubat mujarab dia...USAH DILAYAN...

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..