Isnin, 7 Oktober 2013

Nenen Nurul Izzah Kena Kudis Buta Tapi Malu Nak Pergi Klinik 1Malaysia

    12:12:00 PG   2 comments

Apa masalah 'anak puaka' bernama Nurul Izzah ni dengan Klinik 1Malaysia yang disediakan kerajaan bagi membantu meringankan beban rakyat untuk mendapatkan rawatan kesihatan sampai dia kata mutu klinik tersebut seperti taraf dunia ketiga.

Kenyataan Nurul Izzah ini sudah tentunya akan menguris hati dan perasaan jururawat dan staf-staf yang bertugas di klinik tersebut di atas penghinaan yang lotarkan Nurul Izzah kepada mereka.

Nurul Izzah sendiri mempunyai seorang ibu yang bergelar doktor, kenapa tidak disuruh sahaja ibunya itu berkhidmat di klinik 1Malaysia atau membuka pusat rawatanya sendiri dengan menawarkan khidmat rawatan seringgit atau percuma kepada rakyat sekiranya mutu perkhidmatan klinik 1Malaysia tidak bagus?

Memadailah dengan membayar seringgit maka mutu perkhidmatanya sudah tentu tidak sehebat seperti hospoital-hospital besar yang lain. Sekiranya ada pesakit yang berkemampuan, tidak menjadi halangan pada mereka untuk mendapatkan perkhidmatan kesihatan kelas pertama di hospital atau pusat perubatan swasta.

Nurul Izzah sendiri tidak pernah merasa hidup susah. Celik biji mata melihat dunia semuanya sudah ada dan disediakan secukupnya. Pernahkah Nurul Izzah pergi mendapatkan  rawatan kesihatan untuk dirinya atau anak-anak dari klinik atau hospital kerajaan bila sakit? Jika tidak pernah, maka tidak perlu lah Nurul terlalu dengki atau cuba memperlekeh kemudahan kesihatan yang disediakan kerajaan untuk golongan kurang mampu melalui klinik 1Malaysia.

Lagi pun ini bukan kali pertama cubaan Nurul Izzah memburuk-burukkan program transformasi kerajaan yang dilaksana untuk membantu rakyat. Klinik 1Malaysia adalah salah satu projek serampang dua mata yang memberi impak tinggi pada kerajaan BN selain dari Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M). Nurul Izzah juga tahu, melalui produk-produk 1Malaysia ini, ia mampu menarik sokongan rakyat kepada kerajaan, sebab itulah anak puaka ini dan pemimpin Pembangkang yang lain bertungkus lumus cuba menggagalkan plan transformasi kerajaan ini dan tidak kisah walau yang menanggung deritanya adalah rakyat sendiri.

Sayang! Muka sahaja cantik tapi hati sudah hitam dan terhijab dari melihat perkara kebaikan, inilah namanya penyakit hati yang sukar dirawat, maka mati adalah ubat paling mujarab untuk dirinya.

Baca juga statment dangkal Nurul Izzah yang tak tahu apa-apa pasal klinik 1Malaysia dekat sini. Kalau dah kena kudis buta, pergi lah rujuk hospital kerajaan.

Wak Jengkol

About Wak Jengkol

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Previous
Next Post
2 ulasan:
Write comments
  1. Bukan nya membantu rakyat.. malahan menghasut dan menghina pulak orang yang kurang berkemampuan sehingga sanggup merendahkan usaha kerajaan. Dasar manusia ego..tidak pernah bersyukur dengan apa yang ada. Sepatutnya Nurul kena tengok diri sendiri sebelum membandingkan dengan kemampuan orang kebanyakan.

    BalasPadam
  2. Dia nak ke klinik kerajaan ke tak suka hati dia la. Ade mintak duit bapak ko? Bapak ko pun takde duit. Mesti bapak admin ni bodo dapat anak pun ikut bodo sekali. Kan die cakap takde pegawai perubatan yang bertauliah kat klinik tu dan tak ikut akta. Ape bebal sangat admin ni. Bukan dia kutuk orang yang tak berkemampuan. Ko keje ape? Ape ko tau pasal perubatan dan undang-undang die? Ko keje ape admin? Kesian kalo belajar tak tinggi camni la jadinye. Bapak admin ni hantar anak ke sekolah supaya tak jadi bodo macam dia tapi kesian anak pun bodo macam dia jugak siap tunjuk dia punya bodo tu.

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.