Jumaat, 17 Januari 2014

Guru Besar & Guru Kantoi 'Mukadimah Zina' Dipercayai Penyokong PAS!

    3:42:00 PTG   7 comments

guru-mukadimah-zina

Wak J: Kenapa kes-kes macam ini kerap sangat berlaku di Kelantan yang terkenal dengan jolokan negeri 'Serambi Mekah'?

Sebagai sebuah negeri yang dulu dan kini ditadbair oleh para Ulama terkenal sepatutnya perkara sumbang seperti zina ini tak akan berlaku. Kalau ada pun pastinya ia kes-kes terpencil sahaja.

Ramai yang marah bila isu ini dikaitkan dengan politik terutamanya penyokong PAS yang tidak dapat terima kenyataan bahawa perkara maksiat sering berlaku di sana, tapi tak pernah berfikir kenapa ia terus berlaku dan menaya di mana silapnya.

Ada yang kata, kekerapan tangkapan maksiat di Kelantan bukti pengawai agama di sana rajin turun padang buat kerja. Memang betul dan setuju tapi bila difikir balik, kerap sangatkah rakyat Kelantan melakukan maksiat sampai terpaksa kena buat tangkapan setiap hari?

Sudah 20 tahun lebih PAS tadbir Kelantan, paling lama jadi Menteri Besar jadi Tok Guru dan Imam kepada rakyat Kelantan ialah Nik Aziz. Sedikit sebanyak perkara maksiat yang berlaku di negeri itu Nik Aziz dapat sahamnya. Sebab apa!....Sebab GAGAL mentarbiyah atau mendidik rakyat Kelantan menjadi insan yang beriman.

Bila orang agama sibuk mengejar dunia, maka begini lah jadinya.

Mukadimah zina: Guru besar, guru diarah bela diri

KOTA BHARU - Seorang guru besar dan guru sebuah sekolah rendah di Pasir Mas diarah Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam supaya membela diri atas tuduhan mukadimah zina, April lalu.

Perintah dibuat Hakim Syarie, Nik Najib Che Hassan terhadap guru besar berusia 54 tahun dari Kampung Perupok, Chetok, Pasir Mas, dan pasangan berusia 26 tahun dari Taman Lubok Jong, daerah sama.

Lelaki tersebut didakwa melakukan perbuatan mukadimah zina iaitu berada di atas tubuh seorang perempuan yang bukan isteri atau muhramnya dalam keadaan separuh bogel dalam sebuah kereta Perodua Kancil pada jam 8.30 malam, 28 April lalu.

Wanita tersebut pula didakwa atas tuduhan sama dalam keadaan separuh bogel dengan memakai t-shirt tetapi seluar ditanggalkan serta berada di bawah badan lelaki tersebut masa dan tarikh yang sama.

Perbuatan dilakukan dengan di tempat duduk hadapan dalam sebuah kereta yang dipakir di bahu Lebuh raya Pasir Mas-Rantau Panjang, Kampung Gaung, Pasir Mas.

Pada prosiding semalam, pihak pendakwaan berjaya menimbulkan prima facie kes pada keputusan pada akhir kes pendakwaan.

Peguam mereka, Yuslan Yusof bagaimanapun memohon tarikh lain berikutan kedua-dua anak guamnya belum bersedia untuk perintah itu. Nik Najib kemudian bersetuju dan menetapkan sebutan semula pada 27 Mac depan.

Kedua-dua ditahan dalam serbuan kakitangan Pejabat Agama daerah itu. Kes dikendalikan, Timbalan Pendakwa Syarie (Kanan), Norhasney Ridhwan Hassan.

Sinar Harian

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
7 ulasan:
Write comments
  1. baguih punya mukadimah.....si jantan anak dah tujuh...mungkin bini kat umah dah menopos gamaknya ye...sijantan dok selalu pekena kopi tokguru,,,power sokmo...sibetina tu pulak ..bijik tak sunat kot masa kecik....tu yang gedik sakan...

    BalasPadam
  2. Patut la Ibdil #lifestyle buang bloger umno dlm lubang najis..tulisan mcm orang x sekolah..ini merosakan nama umno je...taraf jamban punya bloger..buat habis duit je bayarbloger mcm ni..
    #lifestyle

    BalasPadam
  3. nape anony 4.46 dh panas bontot bila berlaku di negara serambi mekah (kononnya la)...apasal nak cakap blogger umno taraf jamban...nape tak cakap tok garu pok nik ulama taraf selipar jamban?

    BalasPadam
  4. Syiah, wahabi pun OK, apalah sgt mukaddimah je.

    BalasPadam
  5. Ini la akibatnya negeri ditarbiah ulamak munafik.... menipu gunakan agama utk undi... ini lah akibatnya... tiada keikhlasan...

    Negeri johor x pernah berlaku begini...

    BalasPadam
  6. kawe nak royak sikit psl org kg kawe tu..cikgu jate tu pekat dacing,sama jgk cikgu tino tu.mahu kepastian blh mari chetok tanya jkk tapi dia akan royak dah lama kena buang dari umno..mcm kes kimak LISTEN2.. tamboh2 kalu berita busuk2 tak masuk utusan,bhairan ..kesimpulannya ore umno la tu. serupo kes gengster mati,tak tulis plk ketua pemuda MIC.. jgn la dikangkung ko boh demo hok mmg palo otak kangkung..demo tu blh sen,demo blh gapo?

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.