Khamis, 17 April 2014

Giliran Siapa Selepas Karpal? Anwar? Kit Siang?

    11:36:00 PTG   11 comments

kit-siang-anwar

Wak J: Sayu hati wak bila mendengar berita peguam bela paling tersohor negara telah meninggalkan kita untuk bertemu dengan penciptaNya buat selama-lamanya.

Walaupun, semasa hayatnya bekas pengurusi DAP Kebangsaan ini adalah di antara individu yang paling lantang menentang Islam terutama sekali dalam isu Hudud, namun wak cukup mengkagumi ketokohan dan keteguhan pendiriannya dalam menyuarakan sesuatu isu.

Dalam hati ini tertanya-tanya, kenapa Karpal Singh yang pergi dahulu bukanya Anwar Ibrahim. Boleh dikata hampir setiap hari rakyat Malaysia berdoa supaya Anwar lenyap dari muka bumi ini atau bersara dari arena politik. Namun sebaliknya pula yang berlaku.

Mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku sekarang apabila orang kepercayaan Anwar Ibrahim satu persatu mula menjauhi dirinya atau dicabut nyawanya.

Pasti kita akan merindui mendiang Karpal Singh walau ramai yang sedang mengucap kesyukuran di atas pemergian penguam bela kes liwat Anwar Ibrahim ini di laman sosial. Tiadanya Karpal dalam arena politik tanah air, maka hilanglah lagi satu modal politik buat blogger pro Kerajaan untuk menghentam Pakatan Pembangkang.

Semoga Karpal bersemadi dengan aman di Nuraka Jahannam!

IPOH - Anggota Parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh dan pembantu peribadinya maut dalam kemalangan membabitkan kenderaan serba guna (MPV) yang dinaikinya dan lori di Kilometer 306.1 Lebuhraya Utara Selatan laluan utara berhampiran Gua Tempurung di Kampar awal pagi ini.

Ketua Polis Daerah Kampar Superintenden Ng Kong Soon berkata Karpal Singh, 74, dan pembantu peribadinya Michael Cornelius, 40-an, maut di tempat kejadian.

Selain itu, katanya, pembantu rumah Karpal Singh, seorang wanita warga Indonesia cedera parah dan mengalami pendarahan di bahagian otak sementara anak lelaki pemimpin DAP itu, Ram Singh, 38, dan pemandu kenderaan MPV tidak mengalami kecederaan dalam kemalangan pada pukul 12.40 pagi itu.

"Siasatan awal polis mendapati kenderaan MPV jenis Toyota Alphard berwarna putih yang membawa lima penumpang termasuk Karpal Singh dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang dipercayai hilang kawalan apabila tiba di kawasan kejadian dan melanggar bahagian kanan lori yang sedang bergerak di sebelah kiri laluan itu," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata lori lima tan yang membawa muatan simen, besi dan mozek itu dipercayai bergerak perlahan di sebelah kiri laluan ke utara itu memandangkan ia membawa muatan berat dan tempat kejadian juga merupakan kawasan laluan berbukit.

Ng berkata kesemua mangsa dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini. Operasi menyelamat kesemua mangsa dalam kemalangan itu dibantu anggota Bomba dan Penyelamat di tempat kejadian, katanya. - Bernama

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
11 ulasan:
Write comments
  1. DAP-Die at Perak

    BalasPadam
  2. Bagi kawan karib kapal sink dulu lah ...mursidul yg menjadi penghalang perpaduan umat melayu Islam di Malaysia ini...

    Al Juburi tu kalau boleh bagi dia duduk sungai buluh dulu, tentu dia suka kerana semuanya bujang belaka, bagi dia puas puas baru disentap nyawanya

    BalasPadam
  3. Aku undi Anwar.

    BalasPadam
  4. Jangan cakap macam tu tak baik, takut masin mulut kau nanti....he.

    BalasPadam
  5. Dapatkan jam omega dulu, apa 2 hal.

    BalasPadam
  6. Karpal dah "selamat" .... Kit Siang .. Anwar .. dan sorang lagi Hadi Awang
    ini lah 4 kepala besar serupa batu dalam duduk bila sentuh soal HUDUD
    Karpal dengan Kit Siang tolak tepi la .. yg 2 lagi tu sat boleh sat tak boleh
    asal pilihanraya timbul sat HUDUD ... abis PRU abis jugak la HUDUD
    main2 korang yer .... "amanat hadi" gah bukan main tapi sampai hari ni DRAF HUDUD pun tak wujud

    BalasPadam
  7. Aku buat kenduri pisang emas kalu 2 ekoq ni jln nanti! Sekoq babi sepet, sekoq lagi keldai kaki juboq!

    BalasPadam
  8. Jgn lupa, tian chuak pun patut jalan ikut kapal sink.

    BalasPadam
  9. Ambiga, si pro-murtad dan LGBT, pun patut masuk dalam list.

    BalasPadam
  10. ada sorang lagi .. tapi aku sebenarnya sangat menghormati ayahnya
    jika niat sebenar dalam diri anak perempuan pemimpin yang aku sangat hormati ini ialah menghancurkan Islam ... maka dia juga ada dalam doa laknat kami

    BalasPadam
  11. Kemalangan itu adalah konspirasi orang yang hendak tutup segala rahsia gelapnya yang ada di dalam tangan Sheik Kapaluddin.

    Kenapa sebelah kiri kereta sahaja yang teruk.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.