Ahad, 6 Julai 2014

Niat Dah Murni Tapi Jangan Sekadar Hangat-Hangat Tahi Ayam

    10:14:00 PTG   No comments

Wak J: Cakap-cakap orang politik ni bukan boleh percaya sangat. Sembang bukan main deras, nak buat itu nak buat ini, sekejap nak bantu gelandangan, sekejap nak bela OKU, last sekali macam haramjad.

Apa pun, usaha murni Pemuda PAS wak puji walau hanya bermodal air liur tapi nampak macam serius jer...

pemuda-pas-oku

Pemuda Pas Akan Perjuang Nasib OKU Habis-Habisan
 
KUALA LUMPUR - Pemuda Pas menjamin pihaknya akan terus memperjuangkan nasib orang kelainan upaya (OKU) yang tidak mendapat pembelaan dan penjagaan baik di negara ini.

Dalam sidang media semalam, Ketua Pemudanya, Suhaizan Kaiat berkata, semua rakyat termasuk golongan OKU harus diberi peluang untuk berdikari dan menjalani kehidupan seperti rakyat Malaysia yang lain.

"Sebagai langkah menangani isu ini, Pemuda Pas akan adakan pertemuan dengan kelompok pimpinan dan aktivis OKU bagi membincangkan peruntukan dan peluang pekerjaan yang sesuai dengan golongan tersebut," katanya kepada pemberita.

Dalam pada itu, beliau juga turut menasihati semua pihak agar memainkan peranan penting untuk memastikan kelompok golongan tersebut sentiasa diberi perhatian dan keperluan sewajarnya.

"Kementerian Kesihatan harus sentiasa memeriksa rekod kesihatan golongan OKU ini.

"Jika ada individu OKU yang tidak datang ke hospital untuk pemeriksaan, kakitangan hospital dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) harus ambil tindakan siasat segera.

"Jiran tetangga juga tidak harus lepas tangan dan abaikan tanggungjawab, kita harus peka dengan apa yanga terjadi di sekeliling kita," katanya lagi.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.