Isnin, 7 Julai 2014

Tim. Ketua Menteri Pulau Pinang Gertak Orang Melayu Kembalikan Tragedi 13 Mei Jika Berani

    10:19:00 PTG   12 comments

Ramasami-13-mei

Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II Dr P. Ramasamy dalam satu kenyataan medianya telah mencabar Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya mengembalikan semula peristiwa 13 Mei 1969 selepas Timbalan Perdana Menteri dilaporkan kerap memberi amaran bahawa akan berulangnya peristiwa hitam itu.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Presiden Umno, berkata kepada pemberita bahawa peristiwa 13 Mei akan berulang dan  rusuhan kaum boleh berlaku jika masyarakat berbilang kaum di negara ini terus mengkritik satu sama lain.

Disebabkan terlalu bengang dengan kenyataan Timbalan Perdana Menteri itu, P. Ramasamy telah mengecam Tim. Persiden UMNO tersebut sebagai seorang pemimpin yang tidak bertanggunjawab.

Dalam nada yang angkuh, P. Ramasamy turut menyatakan bahawa dirinya tidak gentar berdepan dengan orang Melayu sekiranya peristiwa berdarah itu berulang kembali pada hari ini kerana dirinya sudah lama bersiap sedia.

"MIC mungkin takut, Gerakan mungkin takut, MCA mungkin takut, tetapi saya beritahu anda semua, jika anda ingin kembalikan 13 Mei, anda bawa ia sekarang"

"Jangan hanya pandai cakap mengenai 13 Mei setiap masa tapi penakut, kalau anda berani bawa lah 13 Mei itu. Kamu fikir kami takut kah?"

Baca artikel asal di sini sebelum di Google Translate

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
12 ulasan:
Write comments
  1. Memang hindu macam tu.Asyik bising aje lebih dan nak cari gaduh.Sebab itu ramai pemuda india terlibat dengan gangsterisma.Walaupun jadi TKM, sifat gansterisma tetap ada.

    BalasPadam
  2. Ramasamy, we will see you soon...be ready

    BalasPadam
  3. Apabila bebrapa pemuda Melayu memasuki Dewan Undangan untuk berjumpa dengan ADUN SeriDelima, Rayer, TKM ini membisu aje. Janganlah panggil pihak ketiga. Settle le kat situ. Bila ada orang letak kepala lembu, minta bantuan anggota keselamatan. Gentleman lah bro. TKM pun begitu juga.

    BalasPadam
  4. apa lagi, orang jual kita mesti beli..ini adalah sebahagian dari maruah orang melayu. Adakah melayu itu bangsa yang penakut???

    BalasPadam
  5. tapi betul kata Ramasamy tu , melayu memang tak berani punya, melayu cuma gah bising melalak je..buatnya tidak , pantang kena cabar melenting , lenting gitu2 jelah , tindakan tarak, itulah melayu ..

    tp bila gaduh sesama bangsa melayu bukan main garang, bawa parang tetak siang2 depan ramai ..

    dengan india atau cina ? hummm ..telor masuk dalam !

    ni aku cabar, jika melayu itu benar ada pekida, ada 30 , ada 20 , ada entah hapa2 genglah ..mananya ? tunggu apa lagi , bunuhlah Ramasamy tu , paling kurang kerat lidahnya hidup2 baru nama berani .

    BalasPadam
  6. Lagi seekor keling pariah celaka dalam DAPig meroyan.

    BalasPadam
  7. Jangan cabar. bila-bila kita boleh jadi ISIL

    BalasPadam
  8. Salam Tuan-Tuan semua..

    Akan sampai juga masanya nanti..bersiap sedia lah..

    BalasPadam
  9. Mungkin keling paria haramjadah tengah mabuk todi semasa post mesejnya di facebook

    bersangka baiklah kita umat islam terhadap keling paria ini.....mungkin dia terkhilaf

    BalasPadam
  10. JOM TURUN, 16 SEPTEMBER, 2015. kita tunjuk pda org2 seperti dia ni, yg kita ini bersatu, harus hati2 menghina bangsa dan agama org lain.

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.