Sponsored

Selasa, 30 September 2014

Penulis Buku Berjudul 'Pelacur Kelas Pertama' Jadi 'Pelacur' DAP

Wak J: Ermm..ntah lah, wak sendiri pun tak pasti apa yang minah tudung ni cuba buktikan dengan menyertai DAP. Jangan tertup di atas tapi terbuka di bawah sudah lah. Kita tengok nanti siapa berjaya tarbiyah siapa?

pelacur-dap-purdah

Berpurdah, penulis buku Pelacur mahu masuk DAP

Daripada penampilannya tidak siapa akan menyangka gadis berpurdah Jamila Rahim berminat menyertai DAP, sebuah parti yang sinonim dengan masyarakat Cina.

Tetapi itulah yang berlaku, Jamila yang lebih dikenali sebagai Melati Rahim, akan menyerahkan borang untuk menyertai DAP petang ini.

“Jika diteliti secara kasar perlembagaan DAP itu sendiri, humanisme atau dasar kemanusiaan diletakkan sebagai tunjang dan teras utama (parti itu),” katanya merujuk kepada pendekatan DAP mendekati golongan yang memerlukan.

Baginya, DAP lebih dekat dengan keadilan seperti digagaskan dalam Islam dan beliau juga tidak merasakan parti itu parti Cina yang anti-Islam.

Langkah Melati itu dilihat bukan sahaja mengejutkan golongan Melayu tetapi juga masyarakat Cina dalam DAP sendiri.

Bagaimanapun, jalannya kelihatan tidak sukar apabila akhbar web rasmi DAP dilihat secara perlahan-lahan mengetengahkan sosok menarik itu, termasuk wawancara berkaitan karyanya dan minatnya pada parti itu.

Akhbar DAP sifatkan 'Langkah Ninja'

Roketkini dalam wawancara terkininya menggambarkan tindakan Melati itu sebagai “Melati Move” atau “Langkah Ninja”.

Walaupun berpurdah, Melati mempunyai penampilan menarik dan penuh warna-warni apabila sering kelihatan dalam program-program aktivisme sekitar ibu kota, terutamanya bersama kumpulan dapur umum.

Graduan 22 tahun diploma bahasa Inggeris di Universiti Selangor (Unisel) itu juga bergiat sebagai aktivis di rumah anak yatim dan terkenal melalui penerbitan novel berani Pelacur Kelas Pertama.

Kemasukan Melati itu dilihat sebahagian daripada projek DAP mendekati golongan Melayu.

Sebelum ini beberapa personaliti popular telah menyertainya, seperti Dyana Sofya Mohd Daud dan Young Syefura Othman.

Novel sulungnya Pelacur Kelas Pertama (kanan) keluaran penerbitan bebas Merpati Jingga mengisahkan seorang wanita yang terpaksa bekerja sebagai seorang pelacur.

Hasil jualan buku itu didermakannya kepada sebuah rumah anak yatim di Teluk Intan, Perak.

Sumber

10 ulasan:

  1. Ini bakal jadi graduan-BETINA-LONGKANG! Akademik tingggi - tapi akhlak mcm. SAMPAH kalau sanggup jilat KANGKANG DAPBANGKAI!

    Baik KDN siasat - maklumlah ada si Bukan Islam Indonesia/Thailand/Filipina MENYAMAQ sbg. Islam, guna IC palsu! Setakat ni, kalau aku jumpa saudara se ISLAM TULEN kita, dari Filipina/Indonesia/Thailand - takkan bersikap keji mcm. si BETINA BANGSAT ni!

    Maklumlah, makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANAS-BANGKAIBABI-DAPBANGKAI yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, serta pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA! Mereka juga menggunakan si KAPIRDAJAL Indonesia/Thai/Filipina yg. muka mcm. Melayu utk. jadi PENYAMAQ! Dan aku syak ini MO terbaru si DAPBANGKAI menggunakan PENYAMAQ berpurdah pula – MO biasa si Barat/ZIONIS utk. MENGHINA Islam/umatnya serta MENIPU/MENGHASUT – cthnya si BETINA-BETINA PENYAMAQ ISLAM yg. menyertai kumpulan pengganas ISIS/ISIL (yg. sebenaqnya dicipta si Mossad/ISrael-JAHANAM)!

    Lagipun, takkanlah umat Islam yg. alim TULEN; akan sanggup keluaq kenyataan memuji DAPBANGKAI (yg., amat anti-Islam/umatnya) sebagai lebih Islamik dari PAS/UMNO?! Ganjil betul ni!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  2. berpurdah tu baik cuma disini berpurdah luar saja ke? maka rugi la. hanya mengikut syariaat Fekah semata2.
    kecuali berpurdah bersertakan syariatAllah. hati nurani juga berpurdah. maka tidak akan jadi begitu.
    pulang la ke pangkal jalan.

    BalasPadam
  3. yang tak belajar sejarah....
    nak buat macam mana..
    kalau buat tesis mau dia terkejut..

    BalasPadam
  4. Budak ni bkn bljr tinggi mne sgt... so x susah nk ukur tahap IQ die. Dia masih berkhayal dlm dunia kayangan... bkn dunia realiti. Harap satu hri dia akan teredar dri lamunan.

    BalasPadam
  5. Pompuan syiah, arqam pun berpurdah tp sesat jugak.
    Purdah bukan pasti tak sesat, bukan jugak tanda tinggi ilmu agama.
    Isteri aku (jugak berpurdah - dulu dulu ngaji dan ngajar kat pondok) kata, pernah jumpa kat surau R&R masa berhenti utk solat, sorg pompuan tu pakai purdah tp solatnya pun tak betul. Solat kan basic tu dlm agama.

    BalasPadam
  6. “Jika diteliti secara kasar perlembagaan DAP itu sendiri, humanisme atau dasar kemanusiaan diletakkan sebagai tunjang dan teras utama (parti itu),” katanya merujuk kepada pendekatan DAP mendekati golongan yang memerlukan.

    ATAS KERTAS MEMANG NAMPAK IDEAL KAK OI....CUBA MAI PENANG TENGOK APA DEPA BUAT PA BANGSA HANG DI SINI.

    BalasPadam
  7. “Jika diteliti secara kasar perlembagaan DAP itu sendiri, humanisme atau dasar kemanusiaan diletakkan sebagai tunjang dan teras utama (parti itu),” katanya merujuk kepada pendekatan DAP mendekati golongan yang memerlukan.

    ATAS KERTAS MEMANG NAMPAK IDEAL KAK OI....CUBA MAI PENANG TENGOK APA DEPA BUAT PA BANGSA HANG DI SINI.

    BalasPadam
  8. Perempuan ikut bersikap amarah bukan benar2 fahaman ideologi parti politik dan mungkin mengetahui sesuatu rahsia dlm pengalaman hidupnya.Tajuk bukupun dah jadi bentuk sindiran.

    BalasPadam
  9. BUdak tu frust dgn Ostat Pas...!

    BalasPadam
  10. Baguslah kalau jadi humanist liberal4 Oktober 2014 2:59 PTG

    Baguslah kalah perempuan ni nak jadi humanist liberal. Ingat tu kita semua perlu jadi humanist bukan mcm PAS...
    Cuma pakai purdah tu bukah humanist.. Pakai purdah itu ugama ortodoks arab.
    Kecelaruan berfikir..

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..