Ahad, 1 Mac 2015

Banduan Jenayah Liwat Digelar 'Singa' Sg. Buloh Sempena Tahun Baru Cina

    10:33:00 PTG   3 comments

anwar-singa-sungai-buloh.jpg

Wak lupa nak cerita pasal malam tadi punya hal yang berlaku di Penjara Sg. Buloh, di mana satu acara tarian singa telah diadakan sempena Tahun Baru Cina di samping meraikan kepulangan seekor  Singa Tua ke habitat asalanya.

Acara berlangsung meriah di luar 'Zoo' Sungai Buloh malam tadi ketika Singa Tua yang dinamakan sebagai Anwar merengkok untuk hari ke-19 di balik tirai besi akibat kesalahanya meliwat anak singa jantan lain.

Tarian singa yang dipersembahkan bersama paluan gendang Tahun Baru Cina di samping sekumpulan haiwan lain bersorak. Kelihatan emak dan anak-anak singa begitu teruja dengan paluan gendang yang dimainkan.

Malah kelihatan pegawai 'Zoo' Sungai Buloh turut memerhatikan gelagat anak beranak Singa Tua bersama kawanannya daripada perkarangan 'Zoo' Sungai Buloh.

Seekor babi hutan yang mahu dikenali sebagai Hafizan, menganggap acara tarian singa berlangsung itu adalah satu simbolik bagi memberi semangat kepada singa sebenar yang terkurung dalam  sangkar besi.

Selain babi hutan, seekor lagi anjing hitam berbulu lebat sanggup datang dari jauh semata-mata untuk memberi sokongan moral kepada 'Singa Tua' sambil menggonggong sebatang lilin untuk menunjukkan semangat setiakawan dengan si 'Singa Tua'.

“Saya terharu dengan sokongan berterusan pada Singa Tua walaupun sudah lebih dua minggu dikurung,” katanya sambil tersenyum

Sambutan Tahun Baru Cina dalam acara nyalaan lilin itu semalam dianjurkan oleh PKR Shah Alam dan Wangsa Maju.

Anak sulung kepada Singa Tua, Nurul Izzah yang hadir dalam upacara tersebut dalam nada sedih menyatakan dia tidak tahu samada papanya dengar atau tidak paluan gendang tarian singa yang dimainkan sambil mengeluh 'Zoo' Sungai Buloh terdapat banyak pintu besi.

The End

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
3 ulasan:
Write comments
  1. singa jantan ke betina ..?
    kalo singa jantan .. tentu tak toron lubang taik singa jantan lain kan ...? mudah mudahan

    BalasPadam
  2. yang lebih tepat ... Bonobo Sg. Buloh
    Bonobo chimpanze telah diakui sebagai binatang 2 alam .... jantan betina sekali harung

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.