Selasa, 27 September 2016

Kit Siang Akui Najib Razak Terlalu Sukar Ditumbangkan

    10:51:00 PG   No comments

lim-kit-siang-dap

Ahli Perlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang  dalam satu kenyataan di sebuah akhbar Cina mengakui bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terlalu sukar untuk ditumbangkan setelah pelbagai cara dilakukan termasuk bekerjasama dengan musuh ketatnya iaitu Dr. Mahathir.

Wakil Rakyat dari DAP itu berkata selain perlu menang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) untuk menggantikan Barisan Nasional (BN). Pakatan Harapan (PH) juga perlu memastikan tiada lagi 'Najib kedua' dalam pentadbiran kerajaan baru Malaysia.

Kit Siang berkata, beliau menyokong penuh PH menjadi pakatan yang lebih kuat untuk menjatuhkan BN dan Najib Razak.

"Pakatan Harapan bukan sahaja mahu menggantikan BN dan cipta Malaysia Baharu, ia juga mahu memastikan Najib turun dan tidak ada lagi 'Najib kedua' dalam Malaysia.

"Saya harap rakyat bukan sahaja sokong DAP, malahan turut sokong Pakatan Harapan yang sedia bekerjasama dengan Bersatu," katanya pada jamuan malam sempena ulang tahun ke-50 DAP di Pulau Pinang, kelmarin.

Dalam satu kenyataan berasingan, Pengerusi Amanah Pulau Pinang, Datuk Dr Mujahid Yusof juga berharap semua parti pembangkang perlu memperkuatkan kerjasama untuk menentang BN.

"Semua parti pembangkang perlu menyahut seruan Kit Siang untuk bekerjasama dengan Bersatu. Pakatan Harapan kini menjadi satu-satunya tempat untuk semua menyatupadukan semua parti pembangkang," katanya.

Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli pula berkata, Umno dan Najib jangan menyangka persempadanan semula oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk mewujudkan lebih banyak kerusi majoriti Melayu boleh memihak kepada mereka.

Menurutnya, sekiranya Pakatan Harapan dapat berusaha meningkatkan strategi untuk meraih sokongan Melayu, peluang untuk menjatuhkan BN adalah cerah.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.