Selasa, 27 September 2016

Mahathir Mahu Muhyiddin Dipilih Sebagai Perdana Menteri Dari Pakatan Harapan

    3:25:00 PTG   No comments

mahathir-muhyiddin-pm

Muhyiddin Yassin yang pernah dikaitkan dengan skandal bini orang menjadi pilihan utama Mahathir sebagai Perdana Menteri dari Pakatan Pembangkang selepas PRU14, itu pun jika parti Cap Bunga yang baru ditubuhkan berjaya menumbangkan Barisan Nasional.

Mahathir bagaimanapun berkata ia bergantung sama ada pemimpin penaja Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dipilih sebagai presiden dan sama ada ia dipersetujui barisan pembangkang.

Menerusi kenyataan terbaru Mahathir ini, pastinya sedikit sebanyak memberi harapan kepada Muhyiddin kerana wakil rakyat dari Pagoh itu sebelum ini dilihat kurang menonjol, kurang wawasan, kurang tegas dan kurang disenangi kawan mahupun musuh politiknya.

Biarpun Mahathir secara berlapik menyatakan hasrat hatinya. Bagaimanapun, harapan bekas perdana menteri itu bakal mendapat tentangan yang hebat dari parti-parti Pembangkang yang lain yang telah sekian lama mengidam-idamkan jawatan berkenaan.

Sekiranya ditakdirkan Pembangkang menang PRU14,  Muhyiddin pula akan menuruti jejak Musa Hitam, Ghafar Baba, Anwar Ibrahim, Abdullah Badawi dan Najib Abdul Razak. Usahanya untuk menampilkan gaya kepimpinan tersendiri dalam Cap Bunga tidak mungkin akan berjaya memandangkan Muhyiddin kini dibayangi oleh Mukhriz Mahathir dan Nika Gee.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.