Jumaat, 3 September 2010

Apabila Mr Bean PAS terlebih bimbang!..Ramai yang berguling ketawa

    12:00:00 PTG   7 comments


KUALA LUMPUR, 2 Sept:  Biarpun masih terlalu awal untuk menilai, PAS tetap melahirkan kebimbangan terhadap Ketua Polis Negara (KPN) yang baru, Tan Sri Ismail Omar.

Kebimbangan yang maksudkan adalah berhubung kemampuan Ismail membebaskan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan dirinya sendiri dari cengkaman dan penguasaan politik Umno BN.

"Mampukah Tan Sri Ismail Omar membebaskan diri dia dan PDRM dari kongkongan Umno BN?

"Kebimbangan saya, kerajaan Umno BN akan turut memperalat beliau walaupun saya percaya beliau seorang yang sangat punya prinsip dan integriti yang tinggi,"

"Nama sahaja Polis Diraja Malaysia yang sepatutnya di bawah Yang di-Pertuan Agong, tapi hakikatnya dikuasai politik Umno BN," katanya.

"Sepatutnya, dengan jasa begitu besar melindungi politik Umno BN, Tan Sri Musa Hassan wajar dikekalkan sebagai ketua polis negara seumur hidup," Pretikan dari HAPRAK DAILY..

Wak J say

BEAN IS BACK!!..Petikan di atas wak cedok dari Haparak Daily, anda baca dan nilaikan lah sendiri berapa rendah IQ yang dimiliki oleh ahli parlemen tersebut, Tahap bawah lutut atau paras buku lali?. Memang tak sia-sia apabila diberikan gelaran "Mr Bean PAS". Setiap kali kenyataan yang terkeluar dari mulut beliau pasti kita akan ketawa bila mebacanya...KAH..KAH..KAH..KAH..

Belum lagi ketua polis negara yang baru dilantik secara rasmi, Mr Bean Pas ni dah mula risau tak tentu pasal. Kenapa? Takut-takut ketua polis negara yang baru ni jadi boneka UMNO kelak setelah memegang jawatan nanti. Apa yang PAS nak risaukan, kenapa PAS ada banyak buat salah atau langgar undang-undang ka? Biasanya manusia yang gelabah atau bimbang tak tentu pasal bila jumpa polis ni terdiri dari kalangan penyamun, perogol dan penjahat sahaja. Puak Pakatan macam tu ka!

Sempat juga dia menyindir Yang diPertuan Agong dengan mengatakan kuasa polis bukan di bawah Agong tapi sebaliknya dipegang oleh Umno BN. Macam ini punya orang pun ada.

Tan Sri Musa Hassan bukan seperti wali terompah Nik Ajis yang menjadi pujaan setiap ahli PAS, Kalau boleh ingin memegang jawatan sehingga ke liang lahad, dah tua nyayuk pun masih tak sedar diri. Apabila sudah lama berkhidmat dan sampai masanya untuk berundur, seeloknya beliau berundur. Itu lah cara yang lebih baik buat Musa Hassan, bagi peluang kepada orang lain pula untuk mencurahkan khidmat bakti kepada negara. Jasa anda tetap dikenang sampai bila-bila.

Kalau dulu bukan main takut lagi dengan Musa Hassan. Antara Insan yang paling takut sekali bila berdepan dengan Musa Hassan ini ialah Anuar Al Juburi (Mat Sabu yang kata). Mungkin lepas 13hb Sepetember ni Bang Nuar boleh la rasa lega-lega sikit setelah beberapa tahun dihantui oleh Musa Hassan berhubung kes liwat jantan sama jantan yang sedang dalam proses perbicaraan sekarang ini

Malas wak nak ulas panjang lebar statment yang keluar dari mulut si dungu @ Mr Bean PAS. Dari gaya dan lagak bercakap macam orang pandai, tapi inputnya hampeh!..TELOR..ZERO..hanya jadi bahan ketawa je. Macam mana la Parlemen Pokok Sena boleh pilih orang yg sebegini untuk mewakili suara mereka. Kalau ada sepuluh orang yang sama perangai macam Mahfuz dekat Malaysia..Boleh lungkup dibuatnya. Hentam saja lah Mahfuz asal elaun tiap-tiap bulan masuk..Layanzzzz

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
7 ulasan:
Write comments
  1. SLM WAK..MR BEAN NI MCM BUIH NESCAFE JEK..SBLUM HIRUP KITA TIUP DLU BUIH TU..FOOOOOOOOOOHHH2!!!

    BalasPadam
  2. Salam Bro Jeff

    Thanks 1st sbb sudi singgah blog wak ni..Gluppp rasa dahaga pula bila sebut nescafe..Mr Kacang pokok sena

    BalasPadam
  3. Buat telahan yang kaghot-kaghot niihhh.. memang kerja Mahfuz lah.

    Kan dia hero pelanggar-pelanggar undang TANGKAP-LAJU/SAMAN EKOR. Awal2 dia dah tak percaya KPN baru boleh tunai atau tidak tuntutannya TANGKAP-LAJI/SAMAN EKOR yang dikepalainya.

    Wwweeeekkkk...

    BalasPadam
  4. Salam Wak,
    Great PosT!Dorang tgh meroyan kut...huhuhu

    BalasPadam
  5. alahai mat put nih... apa lagi yg nak di kata... iq tahap kambing pandai skit jee....

    klu tension, baca2 lah statement mat put nih.. mesti tension hilang dek kebangangannya..hahahaha..

    BalasPadam
  6. biasalah..mamat ni suka promote diri sendir atas kebodohan bercakap dalam isu-isu tertentu...

    bila lagi nak masuk surat kabo yeop....

    nama pun MR. BEAN MALAYSIA...

    BalasPadam
  7. Tak bimbang macam Wak, kalau dah semua yang tersembunyi dalam serban dan jubah mula terbongkar..... kemunafikan PAS satu persatu dipertontonkan Allah......

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.