Sabtu, 18 September 2010

Keluar Parti: Gerak Saraf telah bermula di Cabang PKR Ipoh Barat

    9:30:00 PG   4 comments

IPOH - Seramai 72 ahli wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Ipoh Barat, mengumumkan keluar parti kerana hilang keyakinan terhadap pucuk pimpinan parti tersebut.

Wakil kumpulan, Siti Aminah Mansor berkata, cabang berkenaan kini menjadi parti perkauman kerana hanya mempunyai anggota daripada satu kaum sahaja.

"Anggota itu juga yang mengisi semua jawatan dalam cabang tersebut dan pemilihan bagi jawatan di peringkat cabang tidak diketahui semua anggota kerana tiada sebarang notis diberikan kepada kami," katanya.

Beliau mendakwa, ada di kalangan anggota yang sanggup menyebarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) palsu dan fitnah terhadap anggota daripada kaum lain bagi membolehkan orang tertentu menguasai cabang berkenaan. BERNAMA

Wak J say

Tak tahu nak jadi apa dengan PKR sekarang ni. Tongang terbalik dibuatnya. Jarang sekali berlaku ahli parti dari mana-mana parti politik di Malaysia ini bila tiba musim pemilihan mereka keluar parti. Kalau ada pun jumlahnya seorang dua sahaja. Sepatutnya bila tiba musim pemilihan, semua ahli bersatu tak kira dalam team mana pun yang mereka sokong.

Mesti ada benda yang tidak kena dengan PKR di cabang tersebut. Pertandingan  belum bermula, keretakan dalam parti dah mula timbul. Agaknya selepas ini cabang PKR mana pula yang akan mengikut jejak langkah ahli wanita Ipoh Barat keluar parti. Sama-sama lah kita tunggu sehingga proses pemilihan dijalankan.

Pesanan wak buat abang Min, berhati-hati dengan si Zaid tu. Taring dan tanduk dia dah mula nak keluar, kalau lambat atau tersilap langkah alamatnya kempunan la tak merasa jawatan timbalan presiden nanti. Yang pastinya Zaid Ibrahim mempunyai penyokong tersendiri, terutama sekali dari cina dan india yang berada dalam PKR. Kerana apa? Kerana Zaid adalah satu-satunya melayu paling libral dalam PKR kalau nak dibandingkan dengan ahli-ahli yang lain. Zaid Ibrahim juga amat disenangi oleh mereka yang bukan melayu. Buat melayu yang ada PKR pakat ramai-ramai sokong abang Min menang dalam pemilihan nanti.

Persoalan yang sedang bermain dalam kepala wak sekarang ni, kalau Azmin Ali menang, macam mana dengan Kak Jijah kita? Boleh terima ke tidak?????

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
4 ulasan:
Write comments
  1. Matlamat asal penubuhannya pun memang untuk membela seseorang kan...jadi, hujung-hujung pun perjalanannya memang untuk kepentingan seseorang yang itu jugalah.

    BalasPadam
  2. Salam Wak, sebaik-baiknya lebih ramai Melayu dalam PKR itu membuka mata.... tinggalkan PKR yang dipimpin oleh manusia yang suka mengamalkan hidup somgsang, tak suka bahagian depan.... macam komen ckLah juga, matlamat penubuhan PKR pun semata-mata nak membela si Nuar, nak jadikan PM.... DAP pergunakan si Nuar-PKR dan PAS untuk jadi PM saja, kuasa ditangan DAP... tinggalkanlah PKR-PAS-DAP....pemusnah negara..

    BalasPadam
  3. pesan org2 tua jangan bersedara mengikut resmi anjing suka mengigit sesama sendiri (DOG BITE DOG)

    jangan bersimpati sangat dengan org2 yg baru bercerai talak 18 dari mahligai PKRanjang tu.. masa dia berbulan madu seronok mereka mencaci nista org2 melayu yg tak sehaluan apatah lagi org2 UMNO.

    sekiranya janda2/duda2 PKRanjang tengah meroyan dan mengadu pada kita.. leh kita jadikan si kembang cina letak depan rumah kalaupun tak macam anjing buat macam angsa, bila bekas2 suami/isteri PKRanjang nak rujuk dia pasti menyalak atau memekak.. apalagi kita lagakan terusss.

    tu yg kat DAPigs, MCAnjing, MICepet, GERAKAnjing.. kita pakat sama2 singgah kat rumahtangga dia, kita laga2kan juga. Dia org bukan mesra sangat, lain etnik lain kasta
    BERANI??

    jangan buang air liur dan berfalsafah pasal konsep perjuangan dia org, itu buang masa namanya.

    seperkara lg orang melayu ni sangat pemaaf, sangat pemurah dan ntah apa2 sangatnya mudah dirayu gombal dengan muka sayu mangkuk mereka. Bukan nak berdendam sangat tapi dia org pun makan nasi juga takkan tak ada perasaan mencaci, mencabar dan menghina sewaktu duduk belakang punggung Pak nuar dan apek kit siang!!

    kita kena berani.. ADA BERANI??

    BalasPadam
  4. Salam Perjuangan,

    JUTAAN TERIMA KASIH atas kesudian anda melayari blog saya..

    Blog anda nampaknya lebih hebat dari blog saya dan rakan2 saya. Harap dapat beri tunjuk ajar..

    Saya juga tlh linkkan blog anda di blog saya.

    Sekian, Salam Kasih dari,

    MELAYU CINDIA
    Wakil Blogger2 Gelombang Rakyat.

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.