Ahad, 19 September 2010

Perisian CAD&CAM yang perlu kita tahu

    2:56:00 PG   1 comment

Salam..Mungkin terdapat daripada kita yang berminat dalam bidang CADCAM, tetapi tidak tahu ada berapa banyak perisian yang boleh digunkan oleh mereka dalam hal-hal yang berkaitan antaranya dalam bidang Mechanical Engineering, Civil Engineering, Electric & Electronic Engineering dan lain-lain lagi.Dalam entry kali ini wak ingin berkongsi serba sedikit beberapa perisian CAD atau CAM yang popular dan biasa digunakan oleh para Engineer serta pelukis plan seluruh dunia dalam melaksanakan kerja mereka.

Di bawah ini ada banyak pilihan perisian CADCAM yang anda boleh pelajari. Walau pun perisian tersebut berbeza-beza dan tak serupa namun basic kegunaanya adalah sama. Terdapat beberapa institut latihan dalam negara kita menawarkan kursus CADCAM, seperti Institut Latihan Perindustrian, Institut Kemahiran Mara dan lain-lain lagi. Rebut-lah peluang untuk mempelajarinya kerana kursus yang ditawarkan adalah percuma, malah elaun juga diberikan.

Perisian CADCAM kini boleh dimiliki dengan mudah, bagi anda yang bajet ciput boleh la dapatknya di pasaran-pasaran gelap yang bersepah di luar sana. Segala risiko yang menimpa anda kerana memiliki barang cetak rompak adalah tanggungjawab anda sendiri. Wak tak taw oooooo..

Perisian CIMATRON



Perisian Solid Works



Perisian Auto Cad



Perisian PRO Engineer


 

Perisian Master CAM



Perisian CATIA


Perisian UNIGraphic



Perisian DELCAM


WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.