Sabtu, 27 November 2010

Ekspo Syok Sendiri Nik Ajis Tiada Sambutan

    8:12:00 PG   2 comments


Baru-baru ini kerajaan negeri Kelantan telah menganjurkan satu temasya rakyat iaitu Ekspo Cheng Ho. Kecewa benar Nik Ajis apabila ekspo yang dianjurkan olehnya tidak mendapat sambutan serta liputan meluas oleh media arus perdana. Tanpa liputan media arus perdana, adalah susah jika sesuatu progaram atau karnival rakyat yang dianjurkan oleh mana-mana pihak hendak disampaikan ke pengetahuan umum. Tak kira macam mana bagus sekali pun program tersebut.

Sekiranya tiada liputan meluas diberikan kepada ekspo anjuran Nik Ajis ini, makanya sudah tentu tidak ramai pengunjung yang datang. Kalau dah tak ada orang yang datang, jadi lah ekspo syok sendiri. Yang hadir cuma ahli-ahli Pas dan Pakatan sahaja. Dalam kes Nik Ajis ini, tidak tahu sejak bila Pas dan gabungan Pakatan meraka, memerlukan khidmat media arus perdana untuk mewar-warkan program yang mereka anjurkan. Selama ini media arus perdana hanya menjadi bahan sindiran oleh pihak Pakatan sahaja. Yang terbaru berlaku di negeri Kedah, di mana pengamal media terutama media arus perdana dilarang dari membuat liputan sidang DUN Kedah yang berlangsung ketika itu.

Jangan nak salahkan wartawan atau media arus perdana kerana tidak ambil port langsung mengenai ekspo ini. Sebaliknya Nik Ajis dan rakan-rakanya dalam pakatan perlu  melihat kembali dalam diri mereka serta berfikir bertapa besarnya peranan media arus perdana yang selama ini menjadi bahan lekehan mereka. Mengapa harus ditolak peranan media ini dalam menyampaikan maklumat kepada rakayat, Tidak semua media arus perdana hanya melapurkan kisah-kisah politik 24 jam dalam seminggu kalau hendak dibandingkan dengan media pembangkang, seperti akhbar naymuk Pas HARAKAH dan Suara KeAdilan. Secara umumnya rakayat Malaysia masih lagi boleh meneriama segala bahan dan maklumat yang disampaikan oleh media arus perdana. Segala cakap-cakap yang mendakwa rakyat masa kini sudah tidak lagi mengikuti media arus perdana hanyalah sebagai kata penyedap hati untuk juak-juak Pakatan sahaja. Realiti sebenar adalah sebaliknya.

Wak J: Orang berbudi kita berbahasa. Orang memberi kita merasa..Tak ramai yang hadir tapi ekspo berjalan lancar. Apa maknanya tu.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
2 ulasan:
Write comments
  1. Dah la negeri tak da duit. Nak buat expo pun tak kena tajuk. Ni semata mata nak dapat sokongan pengundi China.

    Kalau Cheng Ho tu elok di Melaka. Kelantan apa kurangnya. Mengapa tak expo Cik Siti Wan Kembang.

    Itu pun orang Kelantan kurang kenal. Ni sibuk dengan pembesar China. Kalau N.Ajis gi China pun kerajaan China tak ambil port.

    Bangang punya celaka!

    Celaka PAS! Celaka N.Ajis!

    BalasPadam
  2. ape ke bodoh benar komen org atas ni.. cheng ho tu pedagang islam lah.. nak letak nama ekspo cik siti wan kembang buat ape.. da pandai sgt lah tu nak komen2 org..

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.