Rabu, 24 November 2010

SAMAN PKR: Sudah Jatuh..Ditimpa Batu Bata Pula..

    4:02:00 PG   4 comments

  
 Bakal Jutawan Low Profile

IPOH: Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menyifatkan kemenangannya dalam saman fitnah RM100 juta terhadap Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan tiga pihak lain sebagai satu pengajaran besar kepada mereka.

Katanya, kemenangan itu bukan sesuatu untuk diraikan tetapi menjadi pengajaran kepada mereka agar tidak keterlaluan menggunakan apa cara sekalipun untuk menjatuhkan memalukan, menghina, merosakkan dan memfitnah sesorang.

"...ia juga menjadi bukti bagaimana sesuatu cerita direka semata-mata atas nama nafsu serakah yang mahu menggodam seseorang tanpa rasa dosa dan nilai kemanusiaan," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini. Sumber MStar Online

Itu la nasib malang yang telah menimpa dan akan terus menimpa PKR pada hari-hari yang mendatang. Terbaca di portal berita online (MStar), Menteri Besar Perak, Dato Zambry telah berjaya mengugat gelaran 'Raja Saman' yang selama ini dipegang oleh Anuar Ibrahim, ekoran kemenaganya menyaman parti Keadilan sebanyak RM100 juta...WOW banyak tu. Lima kali mati hidup semula pun belum tentu boleh dapat wang sebanyak itu.

Dengan kejayaan kes saman ini, akan menambahkan lagi pening kepala orang-orang kuat PKR dalam menempuhi saki baki kehidupan mereka dalam arena politik, sebelum parti tersebut bakal terkubur buat selama-lamanya. Kantung wang atau dana-dana parti yang diterima dari penaja luar negara bakal kempis tidak lama lagi gara-gara kena bayar saman.

Moral dari kes saman ni, jangan terlalu ego, sombong dan bongkak bahawa kita sahaja yang betul dan terbaik. Kalau ada jalan penyelesaian cara terbaik (di luar mahkamah) untuk menguraikan segala kekusutan. Eloklah pilih jalan tersebut kerana ia tidak akan merugikan mana-mana pihak. Dengan hanya memohon 'MAAF' insyAllah terselamat daripada kena mebayar RM100 juta..Sekarang rasakan, mana nak korek duit bayar saman. Bang Nuar kata"sap..sap..sui je lah ni"..

Wak J: MB Perak dah jadi jutawan..FELDA bila lagi..saman jangan tak saman..

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
4 ulasan:
Write comments
  1. ahahahaha...bagus..baru tau tinggi rendah langit..selama ni diorg buat fitnah cukup siok..tabur air liur sana sini..ha ni mmg padan muka..ala..ni sket jek..kan byk dana..tp spatutnya saman je mangkuk2 ni smpai tinggal spender..baru ok

    BalasPadam
  2. Wak..
    Yang kena bini Nuar
    Nuar tetap bebas dalam hal ni.

    Nuar sanggup korbankan bini dia,
    janji dia leh jadi PM

    Sebab tu anwar tak nk pegang apa2 jawatan penting dalam PKR, malah dikatakan juga anwar bukan ahli PKR.. daftar pon idak. Sebabnya dia xnk dilibatkan sama dalam hal2 sebegini. Biar kena orang lain asalkan jangan kena dia.. Janji dia bebas walaupun dia yg buat taik..

    Bijakkan pak syekh ni

    BalasPadam
  3. Salam Wak J..sekarang musim saman..

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.