Selasa, 12 Julai 2011

BerSHIT2.0: Dari Jalanan Menuju Ke Syurga....

    3:11:00 PG   No comments

Tertinggal Bas, lambat sikit...hehe

Seperti yang wak ramal sebelum berlangsungnya perhimpunan haram BerShit 2.0 ini, akan berlaku targedi yang tak diingini seperti kecederaan dan kematian jika diadakan juga. Hehehe (tergelak)..Apa yang dijangka akan berlaku, betul2 menjadi kenyataan..kwang..kwang..kwang

Kerana terlalu degil dan tak mahu dengar nasihat yang diberikan oleh pihak berkuasa supaya jangan terlibat dengan demo haram, terima sajalah akibat yang bakal menimpa. Ada yang kena tangkap (pecacai PR), ada cedera (Anwar Berahi) dan yang paling tragis ada yang mati ketika berdemo..Sadis sungguh...

Sebelom wak tulis ayat yang PEDAS2 dalam post ni, wak nak ucap takziah dulu pada keluarga mangsa yang terlibat,  yang mana lakinya mati ditempat kejadian kerana terlalu teruja menyedut asap gas pemedih mata sehingga terlupa yang diri sendiri ada menghidap penyakit lelah.

Kesian bila tengok keluarga si mati. Tak pasal2 jadi balu, anak pulak jadi yatim. Macam mana la agaknya dia orang nak menyara keluarga nanti bila ketua keluarga yang menjadi harapan selama ini ketemu ajal dengan cara begitu rupa. Kalau susah2 sangat kawen jer lagi 1 habis cerita. Apa ada hal kan...

Wak nak tanya sikit pada pembaca budiman lagi dikasihi...kalau yang mati tengah berdemo haram nih, nak klasifikasikan sebagai mati apa. Adakah boleh dikalsifikasikan sebagai MATI SYAHID, MATI MENGEJUT atau MATI SIA-SIA..

Tinjauan yang sempat buat hari ni di laman sosial (fB), puak2 bebal pakatan haram ni kata arwah tu mati syahid, alasan yang diberi mudah je, demo haram yang berlaku tu boleh dikira sebagai demo FISSABILLAH kerana menentang kerajaan zalim. Mudah betul. Yang buat rasa macam nak garu kepala, kalau betul pun demo Fisabillah seperti puak bebal tu sebut. Kenapa yang jadi ketuanya si Ambiga yang mana semua orang kenal si India ni seoarang PEJUANG MURTAD.

Lantak lah, yang penting kalau perkara tu telah dinyatakan haram dan dilarang kerana akan mendatangkan kemudaratan pada diri sendiri dan orang lain  tapi masih berdegil juga nak terlibat. Jika ditimpa sebarang musibah seperti kematian. Dah pasti kematian itu satu yang sia-sia.

Walau mati itu benar dan boleh berlaku tanpa mengira waktu dan tempat, biarlah mati kita tu dengan cara yang elok. Bukanya mati ketika tengah syok buat perkara yang ditegah dan dilarang seperti demo haram nih. Kalau dah lawan pemerintah yang setakat ni belum pernah berlaku zalim, apa hukumnya?. Kerana terlalu ikut hati, betul2 mati.Tak tahu la apa nasib dalam kubur nanti.


Anwar Pandikuty yang dilapaorkan nazak kelmarin kini sudah beransur pulih (berkat bacaan Yassin la tu). Sempat juga dia melawat balu Allahyarham bersama anaknya Izzah Pandikuty. Jangan datang bawa telur dan bola 2 biji je sudah ler. Hulur2 la sikit sekupang dua. Yang nampak pelik sikit pada Anwar Pandikuty ni, kenapa lehernya bertopang.  Cedera tempat lain, lain pulak yang kena balut. Berlakun lagi la tu.

Kikiki..Bila tengok gambar anak Anwar Pandikuty yang sedang memeluk erat balu Allahyarham kat bawah ni, macam nak tergalak pun ada bila terkenang apa yang puak2 bebal pakatan ni sebut sebagai pemimpin berjiawa rakyat dalam fB tadi...Tuihhh rasa nak meludah pulak..

 
Bila berlaku kematian baru la sibuk nak turun melawat. Kononya nak tunjuk sifat prihatin yang dibuat-buat. Kalau lah si mati ni masih hidup, agaknya pandang sebelah mata pun tak mahu. Ntah kenal pun tidak.

Apa la nasib pengundi kawasan parlimen Lembah Pantai bila dapat wakil rakyat yg jarang turun kawasan macam ni..Hehe kena tunggu ramai yang mati kut, baru ler boleh nampak  batang hidung anak Pandikuty ni muncul..Kesian..dah nasib..Next GE undilah Kak Ijat balik yer...

 Wak J: Bila ada orang mati, kita sering dinasihatkan agar jangan ungkit segala kelakuan buruk atau aib yang dilakukan oleh si mati ketika dia masih hidup, tak elok katanya. Tapi kita jarang terfikir, ketika si mati ni diberi peluang hidup yang hanya sekali ni, dia sendiri tak pernah sedar dan insaf atas perbuatan buruk yang dilakukan, setelah segala nasihat yang baik diberikan.

Walau urusan selepas mati bukan urusan kita. Maaf cakap ler, wak takde sikit pun rasa hormat pada manusia yang spesis macam ni, tak kira hidup atau mati.. Jika dia berani buat perkara yang dilarang dan ditegah semasa dia hidup, bermakna dia juga bersedia menerima segala kutukan ke atas dirinya bila sudah mati nanti. Bahasa mudah..Berani buat berani tanggung akibatnya. Untuk kita yang masih hidup ni, semoga dapat ambil iktibar dari targedi malang yang menimpa keluarga pencacai Pakatan Haram ni..al-Fatihah untuk mereka yang gugur Syahid ketika berjuang bersama pejuang MURTAD Ambiga dalam demo HARAM ni.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.