Khamis, 7 Julai 2011

Demo BerSHIT 2.0: Dari KL ke Bukit Jalil, Menuju Terus ke Zoo Negara..wakakaka

    5:37:00 PG   No comments

Disaat pengumuman pembatalan demo BerSHIT yang bakal diadakan dijalan-jalan raya sekitar Kuala Lumpur  Sabtu ini, pada hari Selasa semalam, disaat itu jugalah moral penyokong2 pakatan haram jatuh tersembam menyembah bumi. Semangat berkobar-kobar yang selama ini ditunjukan oleh mereka untuk menhadiri demo haram tersebut tetiba menjadi lesu dan longlai tak bermaya.

Di laman2 maya terutama di Facebook, pada ketika ini keadaan begitu suram, kurang kedengaran salakan nyaring di dinding2 Facebook yang bercerita mengenai perhimpunan haram Bershit ini, jika dibandingkan dengan hari-hari yang sebelumnya. Kalau ada pun, ia cuma sekadar untuk melepaskan geram yang amat sangat kerana tidak dapat berguling atas jalan raya Kuala Lumpur pada hari Sabtu nanti..Tension beb....

Tak tahu dah nak letak muka kat mana, kalau mati eksiden tengah jalan masih boleh ditutup dengan surat khabar lama. Itu lah situasi yang tengah berlaku kepada  Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk S. Ambiga. Memang pedih, panas bercampur geram kerana terpaksa akur dengan saranan kerajaan supaya membatalkan niat untuk berdemo di kawasan terbuka (awam) pada Sabtu ini.

Segala perancangan rapi untuk menghuru harakan negara sudah diatur, duit dari dana2 yang disumbangkan oleh pelbagai pihak termasuk pihak asing sudah digunakan. Tiket bas sudah di beli dan wang deposit bilik hotel sudah didahulukan. Baju 'kuning Bershit' yang ditempah awal sudah siap tergantung dan berseterika, tinggal tunggu masa nak pakai je. Adoiiiii... Macam mana boleh batal plak nih. Ambiga ada TELUR ke tak ni...Boleh buat kerja tak nih. Keluhan dalam setiap hati penjilat tegar pakatan haram ini, hanya Tuhan sahaja yang tahu....kikikiki

Demi untuk mengubati kekeciwaan hati seluruh penjilat2 tegar punggung Ambiga, satu keputusan telah dibuat oleh pihak penganjur, iaitu demo haram ini tetap akan diteruskan walau dalam apa jua keadaan. Cuma lokasi berlansungnya demo haram ini akan diadakan di STADIUM. Sudah pasti stadium Bukit Jalil akan menajadi pilihan mereka nanti, kerana lokasi stadium tersebut berdekatan dengan bandar raya Kuala Lumpur. Selain itu keadaan dalam stadium itu juga boleh menampung jumlah kapasiti pendemo haram yang ramai sehingga boleh mencecah JUTAAN orang dalam satu masa.

Atas budi bicara PM, walaupun beliau tahu demo BerSHIT ini HARAM, namun tetap juga diberi kelonggaran untuk penjilat2 tegar Ambiga berkasi, berdemo di dalam stadium tetapi dengan 3 syarat yang mesti dipatuhi. Antara syarat2 itu ialah datang dan masuk ke stadium cara AMAN, berdomo cara AMAN dan apabila acara tamat, keluar dari stadium pun dengan cara AMAN. Hehehe..syarat yang mudah tapi sukar untuk dituruti oleh segelintir penjilat tegar pakatan haram, yang mana setengah dari mereka ini lahir dari pungkok Anwar Ibrahim hasil dari main belakang bersama Lim Kit Siang.

Dengan kelonggaran yang diberikan oleh pihak kerajaan ini, tidak bermana demo haram ini menajdi demo HALAL.. Pada masa yang sama juga, pihak penganjur masih lagi tidak dapat memberikan sebarang jaminan bahawa demo haram ini tidak berubah arah dan kembali ke jalanan. Kerana mereka pun tahu kebanyakan penyokong mereka ini amat sukar dikawal seperti mana mudahnya menjinakkan keldai dan babi liar. Oleha itu pihak berkuasa seperti Polis, FRU dan juga pihak Tentera perlu bersiap sedia pada bila2 masa apabila keadaan berada di luar kawalan.

Waraga kota kini boleh menghembuskan sedikit nafas lega, ekoran dari pembatalan ini. Segala bentuk bisnes boleh dilakukan seperti biasa pada hari Sabtu ini, namun harus diingatkan setiasa berada dalam keadaan berjaga-jaga. Dikhuatri binatang-binatang liar yang terkurung dalam stadium itu nanti dapat meloloskan diri di celah-celah pagar yang berlubang dan sekaligus membikin onar dan tahi di atas jalan raya sehingga tercetusnya hura hara. Rancang perjalanan dengan rapi jika ingin ke Kuala Lumpur pada hari tersebut, untuk mengelakkan diri dari teperangkap dalam kesesakan lalu lintas yang teruk.

Wak J: Selamat Berdemo...wak nak buat OT 10 jam (double pay) Sabtu ni...InsyAllah...

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.