Khamis, 7 Julai 2011

When Anwar Ibrahim Turn GREEN...

    9:21:00 PG   No comments

Huduh bebeno bila Anwar Al Jub ni tukar kaler, dah macam 'Incridble Hulk' yang kekurangan protien, zat besi dan klorofil tambahan. Pada mulanya memang agak gerun sedikit, tapi lama kelamaan, rasa macam nak tergelak sambil terberak pun ada. Itulah idola suci bagi puak pakatan haram

Ntah ini kali keberapa agaknya kulit muka Anwar berubah warna kepada HIJAU. Rasanya dah banyak kali kut. Tentunya selepas ini ada yang bakal menjadi mangsa, sekarang ini pun sudah ada jambu2 PKR yang mula menutup stor kunyit masing2 dengan kedua-dua belah tapak tangan bagi mengelakkan dari diceroboh. Tahu la nasib kau orang nanti...

Situasi ini berlaku disebabkan oleh pembatalan demo BerSHIT yang kini boleh dikatakan sudah berada ditahap kemuncak, yang mana saat itu begitu ditunggu-tunggu oleh Anwar setalah sekian lama menanti, tiba-tiba sahaja dibatalkan berikutan campurtangan Yang diPertuan Agong.

"Celako!! Jahanam rancangan aku"...Rancangan Anwar untuk terbang ke luar negara bersama keluarga (ke German khabarnya) sudah pastinya terbantut, dek kerana pembatalan demo BerSHIT yang kini tinggal bebrapa hari sahaja lagi untuk direalisasikan di atas jalan raya Kuala Lumpur. Potong stim betullll....

Terompet usang terpaksa dibunyikan semula oleh Jeneral perang pakatan haram , bagi menaikan kembali semangat para pendemo tegar pakatan  yang kini rata-rantanya kita dapat lihat moral mereka untuk menyertai demo yang dijangkankan akan berlangsung di dalam stadium Sabtu ini sudah berguguran jatuh bersepai di atas bumi.
Tak tidur malam la jawabnya pemimpin2 pakatan haram sampai hari Sabtu ini, kerana terpaksa bekerja keras dan berhempas kepala pikir macam mana mengekalkan momentum kebangkitan rakyat (bangkit ke?) agar menentang kerajaan  sehingga PRU13 nanti setelah plan A gagal...hehehehe.. Yang pasti, jika demo haram ini gagal mencapai matlamatnya, pakatan haram yang dianggotai oleh Pas, PKR dan DAP akan berkubur terus tanpa batu tanda. Ayuh gagalkan rancangan meraka ini dengan apa cara sekali pun.

Semoga masa dia orang tengah berseronok-seronok berdemo dalam stadum tu nanti, bumbung stadium tak runtuh atau tempat duduk penonton roboh  jatuh menimpa mereka di bawah. Kalau tak nanti tercatat lagi satu sejarah hitam dalam negara yang terpaksa kita kena ingati...huhuhu

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.