Rabu, 26 Oktober 2011

'Makanan Anjing' Sebagai Menu Utama Pakatan Rakyat

    10:07:00 PTG   No comments

My dog also never eat this 'THING'-Teressa Cock

Kerajaan Pakatan yang dianggotai Dap juga turut tidak ketinggalan untuk menyaingi Menu Rakyat 1Malaysia yang di ilhamkan oleh kerajaan Barisan Nasional kepada rakyat yang kurang berkemampuan dengan memperkenalkan hidangan yang berkonsepkan ala-ala sami Buddha iaitu makan nasi, mee dan sayur sahaja.

Semasa menjadi tahanan ISA suatu ketika dahulu Teressa Cock juga pernah menggelarkan makanan yang hampir serupa dengan 'Menu Rakyat' yang diperkenalkan oleh Pakatan (Dap) ini sebagai MAKANAN ANJING.

Kini 'makanan anjing' yang dulunya dihina oleh Teressa Cock ini semasa dalam tahanan ISA, pula hendak disuapkan ke mulut rakyat dengan hanya perlu membayar RM2.00 sahaja. Ntah-ntah harga 'makanan anjing' yang pernah diberikan kepadanya dulu harganya lebih mahal dari apa yang ditawar oleh cina Dap ini.

Jika dilihat pada PROMOTER menu rakyat ini pun sudah cukup membuatkan kita hilang selera makan. Inikan pula kita hendak menjamah hidangan murah yang disediakan oleh peniaga yang kita sendiri tak pernah tahul asal usul mereka ini. Apa tah lagi kita sebagai orang Islam yang begitu menjaga soal Halal & Haram dalam bab makanan hendak mengunjugi kedai-kedai seperti ini yang mana tuan kedai itu sendiri mengakui tidak pernah memohon sijil HALAL dari JAKIM.

Siapakah manusia yang begitu kebulur sanggup menelan makanan seperti ini?. Kalau diberi makan pada anjing peliharaan Teressa Cock sendiri belum tentu lagi anjing belaannya itu ingin memakanya. Mungkinkah selepas ini penyokong tegar dari Parti Islam (Pas) akan turun membantu memporomosikan 'Menu Rakyat' Pakatan dengan menunjukkan aksi melahap 'makanan anjing' ini dengan penuh berselera sambil dirakam oleh lensa kamera atas semagat setia kawan dalam Pakatan Pembangkang?. Tunggu je la..hehehehe

Dalam hati wak bertanya. Macam mana si pemakan babi atau si pemelihara anjing ini boleh menyediakan 'Menu Rakyat' yang didakwa oleh mereka HALAL untuk dimakan oleh sesiapa sahaja termasuk orang Islam, sedangkan sepanjang hidup dia orang ini bergelumbang dengan NAJIS.

Wak sekadar nak berpesan kepada sesiapa sahaja ingin melantak masakan Teressa Cock ini, adalah lebih baik fikir banyak kali sebelum anda menyuapkan makanan 'berkhasiat' itu ke dalam mulut. Dia orang ni bukan boleh percaya sangat. Berhati-hati OK

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.